Salonul auto de la Geneva: 700 de marci isi prezinta "bijuteriile" in timp ce piata mondiala scade
Salonul auto de la Geneva, care va fi deschis marti pentru presa iar joi pentru marele public, va fi dominat de problema supracapacitatii de productie si presiunile asupra preturilor din Europa.
Cele circa 700 de marci care vor fi prezente la salon, inclusiv Ferrari, Porsche si Bugatti, ar putea atrage in decurs de zece zile aproximativ 700.000 de vizitatori.
Evenimentul de la Geneva, al doilea salon auto din acest an dupa cel de la Detroit, care a avut loc in ianuarie, va fi marcat de mediul macroeconomic dificil si supracapacitatea din sector.
Fondul Monetar International a revizuit in scadere la 3,3% estimarea de crestere a economiei mondiale, in timp ce zona euro, afectata de criza datoriilor suverane, risca sa intre in recesiune. "O incetinire accentuata a economiei sau persistenta unor vanzari auto scazute in Europa risca sa provoace alte reactii draconice din partea anumitor producatori auto, precum fuziuni si restructurari, inclusiv inchideri de fabrici", a avertizat Fitch.
Potrivit agentiei de evaluare financiara, sectorul auto se confrunta cu supracapacitate de productie, concurenta acerba si presiuni asupra preturilor, la care se adauga increderea redusa a consumatorilor.
Situatia variaza la nivel mondial, iar Standard&Poor’s anticipeaza ca vanzarile de masini si vehicule utilitare vor creste in acest an cu 7,7% la nivel global. In Asia este anticipat cel mai mare avans al vanzarilor auto, de 10,9%, urmat de cel din America de Nord, de 10,6%.
In Europa de Vest, S&P prognozeaza un declin de 0,4% al livrarilor. In pofida dificultatilor, la salonul auto de la Geneva urmeaza sa aiba loc 130 de premiere europene si mondiale.
Intre noutati se vor afla noile Porsche Boxter, Ferrari F620, Peugeot 208, Opel Mokka si Mercedes Clasa A. De asemenea, Dacia va lansa modelul Lodgy, iar Ford, B-Max.
Inmatricularile Renault si Dacia in Germania au scazut in primele doua luni cu 19,3%
Inmatricularile Renault si Dacia in Germania au scazut cu 19,3% in primele doua luni, la 20.849 autovehicule, reprezentand o cota de piata de 4,8%, cadere cu mult peste declinul de 0,2% al pietei, care a inregistrat 434.513 de noi unitati, conform datelor Oficiului de Inmatriculari Auto german KBA.
In februarie, inmatricularile Renault si Dacia pe aceasta piata au coborat cu 21,2%, la 10.599 autovehicule, dupa o scadere de 17,3% consemnata in ianuarie. Cota de piata a grupului francez a fost luna trecuta de 4,7%.
Grupul german Volkswagen a continuat sa fie lider de piata in primele doua luni, cu 100.236 de autovehicule inmatriculate si o cota de piata de 23,1%, urmat de Mercedes cu o cota de 8,9%, BMW si Mini cu 8,1%, Audi cu 7,6%, Opel si Ford cu 7,1% si Renault si Dacia cu 4,8%.
Dintre cele 31 de marci analizate, 15 au avut evolutii pozitive in primele doua luni, iar restul au inregistrat scaderi ale inmatricularilor.
Unul din 3 romani isi repara singur masina. Ce marci auto isi satisfac clientii in service