Mai multe persoane cercetate dupa tragedia feroviara din Italia. Bilantul coliziunii a fost scazut la 23 de morti
Accidentul feroviar care a avut loc marti in sudul Italiei s-a soldat cu 23 de morti si peste 50 de raniti, au anuntat miercuri autoritatile, iar operatiunile de cautare a victimelor s-au incheiat.
Potrivit unui bilant anterior, anuntat de reprezentanti guvernamentali, 27 de persoane au murit marti, insa acest bilant a fost revizuit in scadere, relateaza news.ro, citand Reuters. "Pentru moment avem 23 de morti", a declarat procurorul din Bari Francesco Giannella, care a precizat ca victimele - mai putin una - au fost identificate.
Dintre cei peste 50 de raniti, mai multi se aflau in stare grava, a adaugat procurorul.
Pe de alta parte, operatiunile de cautare a unor eventuali supravietuitori si victime ale accidentului s-au incheiat, a anuntat miercuri comandantul pompierilor din Puglia. "Recuperarea carcaselor (vagoanelor) s-a incheiat, linia este din nou deschisa, iar niciun alt corp sau ramasita umana nu au fost gasite, inclusiv pe o raza de 200 de metri" de la locul tragediei, a declarat pentru presa directorul regional al pompierilor, Salvatore Spano.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
In total, 54 de persoane au fost ranite, dintre care 23 erau in continuare spitalizate miercuri seara. Accidentul a avut loc marti, in jurul orei locale 11.30 (12.30 ora Romaniei), intre localitatile Ruvo si Corato, din apropiere de Bari, in camp deschis, unde doua garnituri in care se aflau navetisti si care circulau pe aceeasi linie, in sensuri opuse, s-au ciocnit frontal.
Mai multe vagoane ale celor doua garnituri au fost distruse in urma impactului, iar bucati din ele au zburat pe o raza de zeci de metri. Italia si-a imbunatatit reteaua de trenuri de mare viteza (TGV) intre marile orase - Napoli, Roma, Milano si Torino -, insa nu si restul tarii, unde circula trenuri mai lente si depasite din punct de vedere tehnic, mai ales in sud.
Roberto Saviano, autorul romanului "Gomorra", in care isi descrie viata sub acoperire in cadrul Mafiei napolitane, i-a cerut premierului Matteo Renzi sa abordeze aceasta problema. "A calatori cu trenul in regiunile din sud, in Puglia, Calabria, Campania, Basilicata si Sicilia este un proiect rezervat aventurierilor", a scris el intr-un mesaj postat pe Facebook.
Ultimul mare accident feroviar din Italia a avut loc in 2009, la Viareggio, in Toscana. Peste 30 de persoane care locuiau in apropierea caii ferate au murit intr-un incendiu declansat de deraierea unui tren de marfa.
Mai multe persoane cercetate dupa tragedia feroviara din Italia. Sefii de gara din statiile de unde au plecat trenurile, suspendati
Numele mai multor persoane - probabil angajati ai companiei Ferrotramviaria, ce detinea trenurile care s-au ciocni marti in sudul Italiei - apar in dosarul deschis de Procuratura dupa tragedie, relateaza La Repubblica, precizand ca sefii de gara din statiile Corato si Andria, de unde au plecat garniturile, au fost suspendati din functie. Persoanele cercetate sunt suspectate de dezastru feroviar din culpa si omucidere multipla din culpa.
Anchetatorii au refuzata sa spuna cine sunt persoanele respective si ce rol ar fi jucat. Autoritatile italiene incearca sa stabileasca in continuare cauzele accidentului feroviar de marti, iar primele indicii par sa sugereze un cumul de factori: unul dintre trenuri avea intarziere, ambele circulau cu viteza maxima, in zona in care a avut loc accidentul vizibilitatea este aproape zero, iar sistemul de comunicare a ceea ce se intampla pe sine este depasit.
Seful Politiei Feroviare din Puglia, Giancarlo Conticchio, a declarat ca principala cauza a tragediei a fost o eroare, dar ramane de stabilit daca a fost “de natura umana sau tehnica”. Intre timp, directorul companiei care detinea garniturile, Massimo Nitti, a explicat ca, probabil, mecanicii de locomotiva nici macar nu au incercat sa franeze, pentru ca “ghinionul este ca au ajuns fata in fata la iesirea dintr-o curba”.
Aceasta ipoteza ar putea fi confirmata de analiza cutiilor negre de la bordul celor doua trenuri, care au fost recuperate de la locul accidentului marti. Dispozitivele “ne vor permite sa intelegem cu ce viteza circulau (trenurile- n.r.), desi credem ca s-au lovit la viteza maxima”, a declarat Nitti. In general, trenurile circula cu 100, pana la 110 kilometri pe ora in zona respectiva.
O alta problema este sistemul telefonic depasit folosit de sefii de gara pentru a se informa cu privire la miscarea unor trenuri care ruleaza pe aceeasi linie de cale ferata.
Sursa: News.ro
Etichete: italia, trenuri, cauze, tragedie, bilant, suspecti, coliziune,
Dată publicare:
14-07-2016 08:58