Mai multe persoane cercetate dupa tragedia feroviara din Italia. Bilantul coliziunii a fost scazut la 23 de morti

trenuri italia

Accidentul feroviar care a avut loc marti in sudul Italiei s-a soldat cu 23 de morti si peste 50 de raniti, au anuntat miercuri autoritatile, iar operatiunile de cautare a victimelor s-au incheiat.

Potrivit unui bilant anterior, anuntat de reprezentanti guvernamentali, 27 de persoane au murit marti, insa acest bilant a fost revizuit in scadere, relateaza news.ro, citand Reuters.  "Pentru moment avem 23 de morti", a declarat procurorul din Bari Francesco Giannella, care a precizat ca victimele - mai putin una - au fost identificate.
Dintre cei peste 50 de raniti, mai multi se aflau in stare grava, a adaugat procurorul.

Pe de alta parte, operatiunile de cautare a unor eventuali supravietuitori si victime ale accidentului s-au incheiat, a anuntat miercuri comandantul pompierilor din Puglia. "Recuperarea carcaselor (vagoanelor) s-a incheiat, linia este din nou deschisa, iar niciun alt corp sau ramasita umana nu au fost gasite, inclusiv pe o raza de 200 de metri" de la locul tragediei, a declarat pentru presa directorul regional al pompierilor, Salvatore Spano.

In total, 54 de persoane au fost ranite, dintre care 23 erau in continuare spitalizate miercuri seara. Accidentul a avut loc marti, in jurul orei locale 11.30 (12.30 ora Romaniei), intre localitatile Ruvo si Corato, din apropiere de Bari, in camp deschis, unde doua garnituri in care se aflau navetisti si care circulau pe aceeasi linie, in sensuri opuse, s-au ciocnit frontal.

Mai multe vagoane ale celor doua garnituri au fost distruse in urma impactului, iar bucati din ele au zburat pe o raza de zeci de metri. Italia si-a imbunatatit reteaua de trenuri de mare viteza (TGV) intre marile orase - Napoli, Roma, Milano si Torino -, insa nu si restul tarii, unde circula trenuri mai lente si depasite din punct de vedere tehnic, mai ales in sud.

Citește și
trenuri italia
25 de morti si 50 de raniti dupa ce doua trenuri s-au ciocnit in Italia. "E un dezastru de parca s-a prabusit un avion"

Roberto Saviano, autorul romanului "Gomorra", in care isi descrie viata sub acoperire in cadrul Mafiei napolitane, i-a cerut premierului Matteo Renzi sa abordeze aceasta problema. "A calatori cu trenul in regiunile din sud, in Puglia, Calabria, Campania, Basilicata si Sicilia este un proiect rezervat aventurierilor", a scris el intr-un mesaj postat pe Facebook.

Ultimul mare accident feroviar din Italia a avut loc in 2009, la Viareggio, in Toscana. Peste 30 de persoane care locuiau in apropierea caii ferate au murit intr-un incendiu declansat de deraierea unui tren de marfa.

Mai multe persoane cercetate dupa tragedia feroviara din Italia. Sefii de gara din statiile de unde au plecat trenurile, suspendati

Numele mai multor persoane - probabil angajati ai companiei Ferrotramviaria, ce detinea trenurile care s-au ciocni marti in sudul Italiei - apar in dosarul deschis de Procuratura dupa tragedie, relateaza La Repubblica, precizand ca sefii de gara din statiile Corato si Andria, de unde au plecat garniturile, au fost suspendati din functie. Persoanele cercetate sunt suspectate de dezastru feroviar din culpa si omucidere multipla din culpa.

Anchetatorii au refuzata sa spuna cine sunt persoanele respective si ce rol ar fi jucat. Autoritatile italiene incearca sa stabileasca in continuare cauzele accidentului feroviar de marti, iar primele indicii par sa sugereze un cumul de factori: unul dintre trenuri avea intarziere, ambele circulau cu viteza maxima, in zona in care a avut loc accidentul vizibilitatea este aproape zero, iar sistemul de comunicare a ceea ce se intampla pe sine este depasit.

Seful Politiei Feroviare din Puglia, Giancarlo Conticchio, a declarat ca principala cauza a tragediei a fost o eroare, dar ramane de stabilit daca a fost “de natura umana sau tehnica”. Intre timp, directorul companiei care detinea garniturile, Massimo Nitti, a explicat ca, probabil, mecanicii de locomotiva nici macar nu au incercat sa franeze, pentru ca “ghinionul este ca au ajuns fata in fata la iesirea dintr-o curba”.

Aceasta ipoteza ar putea fi confirmata de analiza cutiilor negre de la bordul celor doua trenuri, care au fost recuperate de la locul accidentului marti. Dispozitivele “ne vor permite sa intelegem cu ce viteza circulau (trenurile- n.r.), desi credem ca s-au lovit la viteza maxima”, a declarat Nitti. In general, trenurile circula cu 100, pana la 110 kilometri pe ora in zona respectiva.

O alta problema este sistemul telefonic depasit folosit de sefii de gara pentru a se informa cu privire la miscarea unor trenuri care ruleaza pe aceeasi linie de cale ferata.
 

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Tragedia feroviara din Italia putea fi evitata. Cine este de vina pentru accidentul soldat cu 27 de morti si 50 de raniti
Tragedia feroviara din Italia putea fi evitata. Cine este de vina pentru accidentul soldat cu 27 de morti si 50 de raniti

Bilantul coliziunii a doua trenuri de pasageri in sudul Italiei a crescut la 27 de morti si 50 de raniti, a anuntat miercuri agentia de presa italiana ANSA.

25 de morti si 50 de raniti dupa ce doua trenuri s-au ciocnit in Italia.
25 de morti si 50 de raniti dupa ce doua trenuri s-au ciocnit in Italia. "E un dezastru de parca s-a prabusit un avion"

25 oameni au murit si 50 au fost raniti, in urma unui accident feroviar infiorator, petrecut in Italia. Doua trenuri care mergeau pe aceeasi sina s-au ciocnit in apropiere de Bari.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.