Inventiile care au impresionat la Salonul Auto de la Frankfurt. Cum arata masina care isi schimba forma in functie de viteza
Desi mai putine ca in alti ani, masinile-concept nu lipsesc de la Salonul Auto de la Frankfurt. Una se transforma, altele sunt facute pentru viteza, iar alta vrea sa revolutioneze sectorul masinilor electrice.
Conceptele celor de la Porche, Mercedes, Honda sau Bugatti au atras toate privirile la salon, dar nu va asteptati sa le vedeti prea curand pe strazi. Masinile-concept sunt mai degraba niste materializari ale fanteziilor constructorilor.
Porsche, o marca germana sinonima cu masinile sport scumpe, a dezvaluit Mission E, un concept care arata ca o masina sport, dar e electrica. Se incarca in mai putin de un sfert de ora, are o autonomie de 500 de kilometri si nu are oglinzi, bazandu-se exclusiv pe camere pentru a acoperi unghiurile moarte. Daca suna prea frumos ca sa fie adevarat, asa si este. O astfel de masina nu va aparea probabil niciodata pe piata, dar elemente din ea se vor regasi in noile modele Porche.
Michael Mauer, designer-sef Mission E: "Masinile-concept sunt o fereastra spre viitor, asa ca ai mult libertate ca designer."
Alt concept care a atras toate privirile este Mercedes Intelligent Aerodynamic Automobile, o masina care isi schimba forma in functie de viteza, pentru a reduce coeficientul de frecare.
Honda le vine in intampinare celor care si-ar dori in secret ca masina pe care o conduc sa fie o motocicleta. Project 2&4 este un hibrid intre cele doua, desi arata mai mult ca o masina de formula 1 mai mica. O asemenea masina este in prezent ilegala in cele mai multe tari.
Martin Petersson, designer Project 2&4: "Am incercat sa facem soferul sa se simta ca pe motocicleta, dar sa-i oferim pachetul familiar format din volan si pedale si am obtinut aspectul acesta destul de excentric".
Bugatti a dezvaluit un concept numit Vision Gran Turismo, inspirat din jocul video cu acelasi nume. Desi arata ca din viitor, este mult mai aproape de realitate decat alte concepte de la Frankfurt.
Wolfgang Duerheimer, presedintele Bugatti: "Aceasta masina nu e doar o idee nebuneasca. A fost creata cu metologia si tehnica necesara ca sa fie o masina adevarata".
Multe dintre caracteristicile conceptului se vor regasi in succesorul seriei Veyron, careia compania i-a pus capat, urmand sa lanseze o noua super-masina.