Americanii cer scoaterea lui Shakespeare din școli pentru că promovează ”masculinitatea toxică” și ”supremația albă”
Profesorii woke din SUA cer scoaterea lui Shakespeare din programa școlară pentru că promovează ”masculinitatea toxică” și ”supremația albă”, considerând că acesta trebuie ”să fie pus deoparte sau dezafectat”.
William Shakespeare este atacat de noua generație a profesorilor woke din SUA, care acuză atitudinile sale nedrepte cu privire la rasă, sex și clasă și cer scoaterea dramaturgului englez din programa școalară, scrie The Washington Times.
Pentru profesorii woke, Shakespeare este văzut mai puțin ca o icoană a literaturii și mai mult ca un instrument de opresiune imperială, un autor care ar trebui disecat în clasă sau alungat în întregime din programa școlară.
„Este vorba despre supremația și colonizarea albilor”, spun profesorii care au fondat #DisruptTexts, un grup care dorește ca elementele esențiale ale literaturii occidentale să fie eliminate sau supuse unor critici nemiloase.
Profesorii anti-Shakespeare spun că fanii operelor acestuia ignoră viziunea problematică asupra lumii a autorului. Ei spun că cititorilor lui Shakespeare ar trebui să li se solicite să abordeze „albul” gândirii lor.
Dacă Shakespeare mai trebuie predat, spun aceștia, atunci ar trebui să i se prezinte versiuni reduse ale textelor originale sau comentarii suplimentare, axate pe probleme de egalitate.
Elizabeth Nelson, care predă limba engleză la Twin Cities Academy din St. Paul, Minnesota, a declarat pentru School Library Journal că oferă studenților ei teoria marxistă atunci când le citește tragedia lui Shakespeare „Coriolanus”.
Sarah Mulhern Gross a declarat jurnalului că a oferit „analize ale masculinității toxice” elevilor săi care citesc „Romeo și Julieta” la High Technology High School din Lincroft, New Jersey.
Războiul împotriva lui Shakespeare nu a început în 2021 sau chiar în 2020. Decembrie a marcat cinci ani de când studenții de la Universitatea din Pennsylvania au eliminat un portret al Bardului din sălile lor din Ivy League.
”Este timpul ca Shakespeare să fie pus deoparte sau dezafectat pentru a face loc vocilor moderne, diverse și incluzive”
Organizatorii din spatele #DisruptTexts l-au pus pe Shakespeare în vizorul justiției sociale încă din octombrie 2018.
Jurnalul Bibliotecii Școlare, care se descrie ca fiind „publicația principală pentru bibliotecari și specialiști în informare care lucrează cu copii și adolescenți”, s-a alăturat luptei în acest an și a oferit romane pentru tineri adulți ca alternative la Shakespeare.
Bibliotecarii au prezentat, de asemenea, un eseu care pune la îndoială valoarea contemporană a dramaturgului responsabil de opere clasice precum „Hamlet”, „Macbeth” și „Regele Lear”.
„Un număr din ce în ce mai mare de educatori ajung la concluzia că este timpul ca Shakespeare să fie pus deoparte sau dezafectat pentru a face loc vocilor moderne, diverse și incluzive”, se arată în eseul intitulat „Să înveți sau să nu înveți: este Shakespeare este încă relevant pentru studenții de astăzi?”.
„Educatorii care se confruntă cu aceste întrebări predau, critică, pun la îndoială și abandonează munca lui Shakespeare și oferă alternative pentru actualizarea și îmbunătățirea planurilor de învățământ”, se scrie în eseu.
Alți cercetători au însă dubii că punerea lui Shakespeare pe lista neagră ar spori nivelul de educație.
„Este o nouă versiune a culturii anulării”, a spus Peter Wood, președintele Asociației Naționale a Savanților.
Sursa: The Washington Post
Etichete: SUA, profesori, programa scolara, William Shakespeare,
Dată publicare:
16-02-2021 12:53