Afacerea inselatoare a masinilor second hand dupa eliminarea taxei auto. Ce trebuie sa faci ca sa nu fii pacalit de samsari

×
Codul embed a fost copiat

Piata auto a explodat la inceput de an, dupa ce taxa de mediu a fost eliminata de autoritati. Astfel, procentul masinilor aduse din strainatate a crescut cu 200 la suta.

Odata cu asta, si oportunitatile samsarilor, care urmaresc doar profituri uriase si imediate. Aceastia au metode noi de inselaciune, iar pe cele vechi si le-au imbunatatit. Cat de usor puteti sa le cadeti in plasa sau cat de simplu se fac ilegalitatile in domeniul tranzactiilor auto second-hand aflati dintr-un nou episod al Campaniei "Inspectorul Pro".

Ateliere ilegale de reparat masini. In hale improvizate, autoturismele distruse in accidente sunt repuse pe roti. Si mai apoi in circulatie. Cu riscuri imense pentru cei care le cumpara. Dar si pentru aceia care, fara vina, se pot afla in locul nepotrivit.

Patronul filmat de noi cu camera ascunsa recunoaste ca face totul ilegal. A transformat o veche spalatorie intr-un service, pentru care nu a putut prezenta niciun document.

Inspectorii Registrului Auto Roman sustin ca se confrunta cu un fenomen. Vorbesc despre o dublare a numarului de hale neautorizate. Desi au pornit la drum cu cea mai ampla actiune de verificare a lor, mai au mult pana cand le vor descoperi si le vor inchide pe toate.

Citește și
masini
38.000 de masini second hand in doar doua saptamani. Cine profita si cine pierde dupa eliminarea timbrului de mediu

De ce merge atat de bine afacerea in atelierele ilegale ? Pentru ca romanii cumpara mai mult ca niciodata masini vechi.

De la inceputul anului si pana in prezent, inmatricularile de autoturisme second-hand au explodat. Anularea taxei auto, dar si lipsa de bani a oamenilor, au facut ca orice epava frumos reconditionata sa devina mai atractiva decat o masina noua, care te inglodeaza in datorii.

Anual, samsarii de autoturisme introduc, cu usurinta, in tara noastra sute de masini lovite in strainatate. Si stiti de ce? Pentru ca legea e prea blanda. Oricine poate intra in Romania cu un autoturism facut praf, daca declara ca il aduce pentru piese. Singurul act cerut e o factura cu mentiunea: vehicul inutilizabil in trafic.

Victor Balas, presedinte ASAR (Asociatia Specialistilor Auto din Romania): "Sunt masini epave, efectiv, care sunt vandute de firmele de asigurari sau de proprietari la sume derizorii. Sunt reparate in asa-numite garaje neautorizate…"

Mihai Dogarescu, sef departament Supraveghere Piata RAR: "Un vehicul implicat intr-un accident cu avarii majore, reparat intr-un service cu competente tehnice scazute, fara a fi verificat din punct de vedere al conditiilor de admitere in circulatie, reprezinta un pericol."

Pe samsari nu-i intereseaza cate vieti pun astfel in pericol.

Si le este atat de usor sa procure o carte de service, cu toate reviziile la zi, incat cu greu v-ati putea da seama ca aveti de-a face cu un fals.

Nici pe falsificatorii de documente nu-i prinde nimeni, pentru ca nimeni nu-i vede. Totul se face prin curieri. Pretul actului creste daca e trimis gata stampilat.

Cine apeleaza la astfel de indivizi trebuie sa stie ca devine partas la o ilegalitate. Si totusi pe cine intereseaza acest lucru? Din moment ce in legislatia noastra bate vantul? Singurii care au gasit o solutie, in ceasul al 12-lea, sunt cei de la Registrul Auto Roman.

Mihai Dogarescu, sef departament Supraveghere Piata RAR: "In sensul efectuarii inspectiei tehnice de securitate a tuturor vehiculelor implicate in accident... Bineinteles, acele vehicule care au sistemele de securitate afactate."

Romania ar putea avea in sfarsit o baza de date cu toate autoturismele implicate in accidente grave, pe teritoriul tarii. Din pacate, vehiculele aduse din afara vor ramane, ca si pana acum, nemonitorizate.

Chiar daca nu va rezolva decat pe jumatate problema, masura tot e buna. Poate asa nu ne va mai vinde nimeni masini masluite, insotite de acte falsificate.

Mihai Cune, specialist Inspector Auto: "Sunt frecvent masini de 2-3 ani vechime care ajung la 400 - 500.000 de kilometri. Le cumpara la un pret mic, ele arata foarte bine, ca nu sunt foarte vechi, uzura e interna si atunci se poate face un profit frumos."

Ca sa nu fiti inselati si sa deveniti proprietarii unui autoturism lovit, puteti apela la firmele de consiliere. Specialistii acestora pot mirosi de la o posta un autovehicul cu probleme.

Astfel de teste pot fi facute si atunci cand aveti suspiciuni asupra kilometrajului. Mai exact, cand banuiti ca o masina a rulat mai mult decat arata ceasul de pe bord.

Desi pare incredibil, in momentul de fata, RAR-ul nu poate retrage din circulatie masinile distruse sau care au kilometrajul modificat. Cata vreme acestea au un ITP-ul valabil, adica o viza de la Inspectia Tehnica Periodica. Si, iata, inca un capitol de unde lipsesc pagini bune din legislatie.

Abia din acest an, Registrul Auto Roman va introduce o avertizare pe certificatul ITP, care il va atentiona pe proprietar daca aparatele de pe bord au fost modificate.

Claudiu Mija, sef departament RAR: "Avem nevoie de o modificare legislativa ca sa tinem fraudele in frau … De luna viitoare vom introduce o mentiune in certificatul ITP care arata daca a fost dat kilometrajul inapoi."

Inselatorii sunt la tot pasul, indiferent de unde va cumparati masina. Asa ca fiti cu bagare de seama mai ales la anunturile care promoveaza autovehicule incredibil de ieftine.

In goana dupa un Audi, George a fost la un pas sa piarda 14.000 de euro. Samsarii ii cereau toti banii in avans pentru o masina inexistenta.

George Popescu"Masina se spunea ca este in Germania. N-au vrut sa-mi dea detalii despre parcul auto. Practic, se vindea in functie de vizualizarea de pe poze. Si atat!"

In concluzie, fiti cu ochii in patru. Cu atat mai mult cu cat doar 40 la suta dintre masinile second hand scoase la vanzare in Romania sunt bune de cumparat. Restul, de 60 la suta, sunt cu probleme. 

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Record de vechituri pe sosele. Cat ofera Ministerul Mediului pentru cumpararea unei masini noi si casarea celei vechi
Record de vechituri pe sosele. Cat ofera Ministerul Mediului pentru cumpararea unei masini noi si casarea celei vechi

Din 7 masini inmatriculate, 6 sunt aduse din strainatate la mana a doua. Timbrul de mediu a fost eliminat la inceputul anului, asa ca romanii au luat de doua ori mai multe masini second hand fata de anul trecut.

38.000 de masini second hand in doar doua saptamani. Cine profita si cine pierde dupa eliminarea timbrului de mediu
38.000 de masini second hand in doar doua saptamani. Cine profita si cine pierde dupa eliminarea timbrului de mediu

Eliminearea timbrului de mediu ii bucura pe multi dintre romani, iar numarul masinilor second hand inregistrate in tara noastra a inceput sa creasca semnificativ.

Cozi la Inmatriculari in toata tara, dupa eliminarea taxei de mediu. Sumele economisite de soferi
Cozi la Inmatriculari in toata tara, dupa eliminarea taxei de mediu. Sumele economisite de soferi

Mii de oameni s-au asezat la rand inca de marti seara la serviciile de inmatriculari din toata tara, ca sa obtina numere definitive de Romania pentru masini second hand, fara a plati taxa de mediu.

Recomandări
LIVE, ora 11. Președintele Klaus Iohannis susține o declarație de presă. Pe cine va desemna premier în noul Guvern
LIVE, ora 11. Președintele Klaus Iohannis susține o declarație de presă. Pe cine va desemna premier în noul Guvern

Președintele României, Klaus Iohannis, susține astăzi, de la ora 11:00, la Palatul Cotroceni, o declarație de presă. Cel mai probabil, șeful statului va anunța pe cine va desemna premier al coaliției PSD-PNL-UDMR-minorități naționale.  

Cine este Crin Antonescu, susținut la președinția României. În 2012 a fost președinte interimar, după suspendarea lui Băsescu
Cine este Crin Antonescu, susținut la președinția României. În 2012 a fost președinte interimar, după suspendarea lui Băsescu

În perioada 10 iulie 2012–31 august 2012, Crin Antonescu a fost președinte interimar al României, în urma suspendării din funcție a președintelui ales Traian Băsescu de către Parlament.

Surse: Cum va explica guvernul Ciolacu 2 bugetarilor că nu le va mări salariile anul viitor. Fraza oficială pregătită deja
Surse: Cum va explica guvernul Ciolacu 2 bugetarilor că nu le va mări salariile anul viitor. Fraza oficială pregătită deja

Prin măsurile necesare reducerii deficitului bugetar imens, care amenință viitorul întregii economii se numără și înghețarea salariilor bugetarilor, după doi ani de valuri de majorări.