Se opresc zborurile catre o importanta zona turistica a Romaniei. De ce renunta Tarom la multe curse
Conducerea Tarom va anula din aceasta iarna o treime din cursele interne. Zborurile nu mai sunt profitabile, spun sefii companiei de stat.
Premierul, care ocupa in aceasta perioada si functia de ministru interimar al transporturilor, nu este insa de acord cu aceasta strategie. Cert este ca Tarom nu va mai ajunge la Sibiu, Suceava si Targu Mures, orase vizitate si de multi turisti straini.
In acest moment Tarom opereaza 9 curse interne. Toate leaga Bucurestiul de alte orase ale tarii. Din orarul de iarna vor disparea Sibiul, Targu Mures si Suceava. Va fi pastrata insa cursa Sibiu - Munchen si va fi introdusa ruta Cluj - Praga. Vor fi pastrate si zborurile din Iasi catre Bologna, Torino si Londra.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Daca Tarom va renunta la cursa spre Suceava, nu va mai fi niciun zbor direct catre Bucovina, una dintre cele mai importante destinatii turistice ale Romaniei, unde ne dorim sa atragem cat mai multi straini, care prefera transportul aerian.
Tarom spune ca zborurile spre Suceava au fost suspendate din cauza conditiilor proaste de operare a aeroportului pe timp de iarna.
Pretul este cel mai mare inamic al curselor interne. Un zbor dus intors Bucuresti - Sibiu costa 120 de euro si dureaza o ora. Drumul cu trenul sau cu masina dureaza de 4-5 ori mai mult, insa costa de 2-3 ori mai putin.
Decat sa cumpere 3 bilete de avion, multe familii prefera sa piarda o jumatate de zi pana la Suceava sau Targu Mures, mai ales ca drumul cu masina costa la fel indiferent de numarul de calatori.
In prezent nicio companie privata nu opereaza zboruri interne.
Situatia de la Tarom este incerta. Compania are doi sefi cu strategii total opuse. Directorul executiv roman vrea sa vanda cele doua Airbus-uri A310 , singurele avioane ale companiei capabile sa zboare peste ocean, in timp ce managerul privat vrea sa le pastreze si sa deschida o cursa spre Beijing.
Diferentele de opinie au mers atat de departe incat unul dintre sefi a publicat in premiera pe site-ul companiei declaratiile de avere ale angajatilor Tarom, iar celalalt le-a sters cateva zile mai tarziu.