Drumuri expres in loc de autostrazi. Cum arata soselele low-cost ce vor fi construite de Ministerul Transporturilor
Schimbare radicala in filozofia de constructie a drumurilor de viteza. Ministerul Transporturilor renunta la o buna parte din autostrazile pe care urma sa le construiasca si le inlocuieste cu drumuri expres.
Schimbare radicala in filozofia de constructie a drumurilor de viteza. Ministerul Transporturilor renunta la o buna parte din autostrazile pe care urma sa le construiasca si le inlocuieste cu drumuri expres.
Acestea au doua benzi pe sens, sunt separate prin parapeti si nu trec prin localitati. Sunt insa mai inguste si respectiv mai ieftine.
Alegeri 2024
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu două zile înaintea alegerilor
11:57
Ce salariu are președintele României. Unde se situează Klaus Iohannis față de alți șefi de stat din Europa
Drumul expres este un fel de autostrada de tip lowcost, are cam aceleasi caracteristici. Cate doua benzi pe sens, care sunt despartite de parapeti. In schimb, pe autostrada de tip low cost veti circula cu 120 de kilometri pe ora pentru ca este mai ingusta si nu are benzi de urgenta.
Drumurile expres sunt o premiera pentru infrastructura romaneasca.
Fata de autostrazi sunt cu 25 de centimetri mai inguste, nu trec prin localitati si nu se intersecteaza cu alta sosea. Pe de alta parte, un kilometru de drum expres costa aproximativ 7,8 milioane de euro, fata de 10 milioane kilometrul de autostrada.
Pe un drum expres nu se platesc taxe, iar benzile de accelerare sunt optionale. Ministrul Transporturilor sustine ca in orice moment acesta se poate transforma in autostrada.
Ioan Rus, ministrul Transporturilor: "Si tata a facut sura numai pentru o vaca, dupa aia a extins la doua. Dumnezeu sa-l ierte. Si croatul a facut asa, polonezul a facut asa si e inaintea noastra. Vom putea usor sa transformam drumurile expres in autostrazi."
Daca ar fi sa credem Ministerul Transporturilor, pana in 2030 ar urma sa avem 2200 de kilometri de drumuri expres. Pentru asta se vor cheltui peste 17 miliarde de euro. Unul dintre cele mai importante drumuri expres este intre Sibiu si Pitesti, care era in toate planurile de pana acum autostrada. Romanii ar urma sa treaca muntii pe autostrada pe la Brasov, explica ministrul Ioan Rus.
Pana in 2030 vor fi construiti 650 de kilometri noi de autostrada, promite Ministerul Transporturilor. Adica vom avea un total de 1300 de kilometri, de doua ori mai putin decat drumuri expres. Noile modificari au fost incluse in masterplanul pentru Transporturi si au fost acceptate de Comisia Europeana, spune Ministerul Transporturilor.