Ministru francez: "Unele vehicule Renault depasesc nivelul emisiilor poluante." Compania a pierdut cinci miliarde de euro
Rezultatele preliminare ale testelor au aratat ca emisiilor vehiculelor produse de Renault si de alti producatori auto straini depasesc limitele, a anuntat joi ministrul francez al Ecologiei si Transporturilor, Segolene Royal.
La sediul companiei franceze au avut loc o serie de perchezitii posibil legate de consecintele scandalului motoarelor trucate de la Volkswagen. Segolene Royal a dat asigurari ca in timpul verificarilor nu s-au descoperit dispozitive de trucare a emisiilor, iar 'actionarii si angajatii Renault trebuie sa fie linistiti'.
Aceste evolutii vin pe fondul scandalului emisiilor de la Volkswagen, care face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca in perioada 2005 - 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 500.000 in SUA) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
In urma scandalului, autoritatile din diverse state au inceput sa verifice producatorii auto si sa inaspreasca reglementarile privind nivelul emisiilor, ceea ce, considera unii analisti, ar putea afecta intreaga industrie a vehiculelor diesel - o piata cheie a Renault.
La Bursa de la Paris, actiunile Renault inregistrau joi un declin de 22% si au inchis in scadere cu 10,3%, la 77,75 euro, compania a pierdut cinci miliarde de euro din capitalizarea de piata. A fost cea mai slaba zi pentru actiunile Renault de cand compania a fost pentru prima data listata, in 1994, arata datele Reuters.
'Este greu de crezut ca doar VW a utilizat softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel', a avertizat Ion-Marc Valahu, manager de fond la Clairinvest, care a anuntat ca a vandut actiunile detinute la producatorii auto europeni.
O comisie independenta avand mandatul Guvernului de la Paris testeaza nivelul emisiilor a 100 de vehicule produse de companii franceze, 25 de modele fiind de la Renault.
La sfarsitul lunii decembrie, patru vehicule Renault din cele 11 testate in total nu aveau dispozitive de tipul celor gasite la motoarele trucate de la Volkswagen, a anuntat compania franceza. Un membru al comisiei, Denis Baupin, a afirmat ca, saptamana viitoare, Renault va prezenta modul in care va remedia vehiculele unde s-au gasit depasiri ale limitei de emisii.
'Testele efectuate asupra vehiculelor Renault au aratat clar anomalii si nu din intamplare investigatorii au decis sa perchezitioneze compania', a afirmat Baupin pentru Reuters.
Grupul german Daimler a anuntat joi ca motoarele diesel pe care le furnizeaza Renault pentru brandul sau Mercedes-Benz nu contin dispozitive care sa falsifice emisiile poluante. O organizatie de mediu germana informa, in noiembrie 2015, ca modelul Espace depaseste de 25 de ori limitele legale, dar Renault a contestat rezultatele studiului.
Joi, Renault a confirmat ca au fost efectuate perchezitii la uzinele sale, dar a subliniat ca in cursul acestor investigatii nu a fost identificat niciun dispozitiv care sa falsifice emisiile poluante ale motoarelor sale diesel.
Acest anunt vine dupa ce anterior un lider sindical a dezvaluit ca saptamana trecuta au fost efectuate o serie de perchezitii la sediul Renault, declaratie care a dus la scaderea cu peste 20% a cotatiei titlurilor Renault. Degringolada titlurilor Renault l-a afectat si pe rivalul PSA Peugeot Citroen, ale carui actiuni au inregistrat o scadere de peste 7%.
Separat, PSA Peugeot Citroen a anuntat ca nu a facut obiectul unor perchezitii dupa scandalul motoarelor trucate de la Volkswagen, adaugand ca testele efectuate de autoritatile franceze asupra modelelor sale nu au aratat nicio anomalie.
De asemenea, actiunile Fiat Chrysler Automobiles (FCA) au inregistrat joi o scadere de peste 10% la Bursa de la Milano, dupa ce portalul Automotive News a acuzat grupul italo-american ca a falsificat cifrele de vanzari din SUA.
Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.