De la "Moarte sigura cu cobra, dar mai sigura cu Mobra" pana la motociclete de 3000 de euro. Un brand romanesc invie in 2017
Nostalgia romanilor dupa brandurile la moda inainte de revolutie se dovedeste profitabila.
Au descoperit asta cativa antreprenori care resusciteaza acum marci candva populare. Unii vand deja 3000 de biciclete Pegas anual. Altii reconstruiesc motoreta Mobra, si vor sa o lanseze in 2 ani. Sunt doar asamblate la noi, pentru ca piesele vin din strainatate.
In acest atelier din Otopeni pe un stand troneaza motoreta Mobra. A fost studiata de cativa ingineri care creaza un prototip in baza modelului. Deocamdata au facut doua cadre si au comandat un motor.
Alegeri 2024
12:53
Candidați președinție 2024. Ordinea pe buletinele de vot la alegerile prezindețiale din 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu două zile înaintea alegerilor
"O sa fie o motoreta Mobra pe steroizi, adusa in 2015. Motorul diferit, cadrul diferit. Nu o s-o reparam pe marginea drumului. Mobra nu a fost cea mai performanta motocicleta posibila. Mobra era stilul de viata al anilor respectivi. Este un brand iubit si hulit in acelasi timp. Era si o reclama negativa: moarte sigura cu cobra, dar mai sigura cu mobra. Si cu toate asta s-au vandut foarte multe modele", explica antreprenorul Andrei Botescu.
Cei care stau in spatele ideii au inregistrat brandurile Mobra 50 S si Mobra Hoinarul la OSIM. Au creat o schita a motoretei. Acum cauta producatori de piese pentru motociclete in Europa si din Asia, iar in 2 ani spera sa iasa pe piata.
Acest model se numeste Mobra 50 S Super si este ultimul model 50 S care a iesit pe poarta fabricii, a fost produs in 1977 si la acel moment costa o avere, cam 10 salarii medii, iar multi romani isi faceau un imprumut la CAR ca sa isi permita o astfel de motoreta.
In anul 2017, noua Mobra va costa 2000 - 3000 de euro, spun antreprenorii, care spera ca la un moment dat sa construiasca si o fabrica de motorete in Romania.
Nu este singurul brand comunist readus la viata in Romania. Sociologul Andrei Postelnicu a investit impreuna cu niste amici 70 de mii de euro in noua bicicleta Pegas. In primul an a vandut 500. Anul acest a ajuns la 3000 si a primit o finantare din partea unui nou partener.
"Un capital de 3 milioane de euro, ajungand sa facem in al treilea an o cifra de afaceri de 5 milioane de euro", spune Andrei Postelnicu.
Asa ca intentioneaza sa faca o fabrica de profile, ghidoane, piese pentru bicicletele Pegas in vestul Romaniei.
Cele doua nu sunt singurele produse comuniste, care s-au dezvoltat in plin capitalism. La fel s-a intamplat cu ciocolata ROM sau cu biscuitii Eugenia.