Compania Arctic își schimbă numele în vederea alinierii la noua identitate globală a companiei-mamă

romani
Shutterstock

Numele companiei Arctic S.A., cu o istorie de aproape 60 de ani, se schimbă, după ce proprietarii turci au decis ca noul brand corporativ în România să fie același ca în toate țările în care operează Arcelik. 

Arctic Găești, cel mai mare producător local de electrocasnice, își va schimba denumirea în Beko Romania, anunță Profit.

Arctic este parte a grupului turk Arçelik, unul dintre principalii jucători europeni din industria de electronice și electrocasnice, iar schimbarea denumirii face parte din procesul prin care Arçelik își va redenumi operațiunile globale sub brandul corporativ internațional Beko.

Recent, Arçelik a anunțat finalizarea înțelegerii cu gigantul american Whirlpool pentru combinarea afacerilor europene, inclusiv a fabricilor din România, și lansarea companiei Beko Europe.

Fondat în 1955, Arçelik este prezent în 146 de țări, are circa 30.000 de angajați, 23 de unități de producție în 9 țări (Turcia, România, Rusia, China, Africa de Sud, Thailanda, Pakistan, India și Bangladesh) și 35 de companii cu vânzări în întreaga lume. Grupul deține 12 branduri (Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, ElektraBregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy, Dawlance, Voltas, Altus) și este listat la Bursa de Valori din Istanbul.

Citește și
retragere bani bancomat
O mare bancă din România a fost cumpărată. Ce brand va dispărea de pe piață

Arctic a deschis în 2019 și o fabrică de mașini de spălat, una dintre cele mai mari din Europa

Înființat în 1968, Arctic este cel mai cunoscut brand românesc de electrocasnice și a fost preluat de turcii de la Arcelik în urmă cu mai bine de 20 de ani.

Compania a raportat pentru 2022 afaceri de aproape 3,8 miliarde lei și pierderi de 71,6 milioane lei, cu peste 4.300 de angajați. Cea mai mare parte a salariaților sunt angajați în fabrica din Găești, județul Dâmbovița, unde Arctic produce frigidere și congelatoare.

Din octombrie 2019, a devenit operațională și noua fabrică Arctic din comuna dâmbovițeană Ulmi, o investiție de 150 de milioane de euro cu o capacitate de producție de 2,2 milioane de mașini de spălat pe an, ceea ce o face una dintre cele mai mri fabrici din Europa.

Articol recomandat de sport.ro
Relație bazată pe "practici sadomasochiste". Starul francez Dimitri Payet, acuzat de Larissa Ferrari. Dezvăluirile sunt șocante
Relație bazată pe "practici sadomasochiste". Starul francez Dimitri Payet, acuzat de Larissa Ferrari. Dezvăluirile sunt șocante
Citește și...
Sergiu Mircea, directorul de marketing al Băncii Transilvania, la BizPower: ”Contează foarte mult că suntem un brand local”
Sergiu Mircea, directorul de marketing al Băncii Transilvania, la BizPower: ”Contează foarte mult că suntem un brand local”

Sergiu Mircea, directorul de marketing și comunicare al Băncii Transilvania, a fost invitat la BizPower, emisiune realizată de Marta Ușurelu, difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.

O mare bancă din România a fost cumpărată. Ce brand va dispărea de pe piață
O mare bancă din România a fost cumpărată. Ce brand va dispărea de pe piață

OTP BanK Nyrt, cel mai mare grup bancar din Ungaria, este pe cale să-şi vândă subsidiara din România Băncii Transilvania, în primul trimestru din 2024, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Ce este brandingul: cum ajută în dezvoltarea afacerilor și care este principala greșeală pe care o fac antreprenorii
Ce este brandingul: cum ajută în dezvoltarea afacerilor și care este principala greșeală pe care o fac antreprenorii

Astăzi vorbim despre branding, cum îți gândești strategia, ce definește un brand, când este momentul potrivit să te gândești la branding și, mai ales, cum te ajută brandingul în dezvoltarea afacerii.

Ce este brandingul și de ce e important pentru companii. Sfaturi pentru antreprenori
Ce este brandingul și de ce e important pentru companii. Sfaturi pentru antreprenori

Construirea unui brand este importantă pentru orice afacere și poate ajuta inclusiv la creșterea vânzărilor. Este, însă, un proces de durată, care se bazează pe o strategie.

eMAG, decretat cel mai valoros brand românesc, la peste un miliard de euro. A reușit să depășească Dacia
eMAG, decretat cel mai valoros brand românesc, la peste un miliard de euro. A reușit să depășească Dacia

eMAG este cel mai valoros brand românesc, trecând de pragul de 1 miliard de euro. În acest mod a reușit să detroneze Dacia, cea mai profitabilă marcă românească- cel puțin până acum.

Recomandări
Baza Mihail Kogălniceanu devine epicentrul militar al NATO în România. Cu sau fără americani
Baza Mihail Kogălniceanu devine epicentrul militar al NATO în România. Cu sau fără americani

România va continua extinderea bazei de la Mihail Kogălniceanu, care va deveni epicentrul militar al țării noastre, cu sau fără militarii americani. Uriașa investiție aparține exclusiv României și va reprezenta una dintre capabilitățile cheie ale NATO.

Donald Trump, mesaj dur către Vladimir Putin: „Încetează focul, stai la masa negocierilor şi semnează un acord!”
Donald Trump, mesaj dur către Vladimir Putin: „Încetează focul, stai la masa negocierilor şi semnează un acord!”

Preşedintele american Donald Trump s-a declarat „foarte dezamăgit” de Rusia, în timp ce continuă să facă presiuni pentru un acord de pace care să pună capăt războiului din Ucraina, relatează Sky News.  

Cheltuielile militare globale au atins sume record în 2024. Cât au plătit SUA, Rusia sau Ucraina
Cheltuielile militare globale au atins sume record în 2024. Cât au plătit SUA, Rusia sau Ucraina

Cheltuielile militare mondiale au ajuns la 2718 miliarde de dolari în 2024, o creștere de 9,4% față de 2023. Cele mai mari cinci ţări din punct de vedere al cheltuielilor militare sunt Statele Unite, China, Rusia, Germania şi India.