Casa de Comerț Unirea, soluția statului prin care producătorii vând în supermarketuri, eliminând samsarii
Anul acesta, vom găsi mai ușor fructe, legume și conserve românești în magazine, dau asigurări autoritățile care au început livrările prin intermediul Casei de Comerț Unirea.
Instituția de stat, care a fost reformată anul trecut, funcționează acum ca un intermediar, dar cu un comision mic. Adună marfa de la cooperativele agricole și încheie contracte cu supermarketuri și restaurante. La final, ar trebui să găsim produse românești proaspete, la un preț mai bun.
Șase tone de varză și una de castraveți au plecat din depozitul unei cooperative din Izbiceni, Olt, spre un lanț de supermarketuri din Capitală. Livrarea este printre primele intermediate anul acesta de Casa de Comerț Unirea, după apariția legumelor românești. Veţi găsi produsele la raft cu o etichetă personalizata.
Casa Unirea a primit o nouă șansă în octombrie anul trecut, când a fost relansată de Ministerul Agriculturii. Inițial a fost gândită ca o rețea de magazine în care fermierii să își vândă mai ușor marfa, însă rețeta nu a funcționat și magazinele au fost închise la scurt timp după. De această dată, autoritățile i-au dat alte atribuții, iar acum instituția funcționează ca un intermediar între fermieri și magazine ori restaurante.
Altfel spus, Casa Unirea se asigură că agricultorii au suficiente legume, fructe ori conserve, încheie contractele cu magazinele și calculează cantitățile care ajung direct la raft. Instituția are zeci de contracte încheiate atât cu fermieri, cât și cu magazine, însă este loc de mai multe.
Iliuță Fulga, reprezentantul unei cooperative agricole din Olt: „Avem avantajul de a ne lua banii imediat pe marfă. A doua zi, avem banii pe marfă. Cantitățile pe care le livrăm către casă sunt destul de mari, față de piețe, prețurile sunt mai ok, pentru că eliminăm samsarii.”
Un kilogram de castraveți, de exemplu, este cumpărat de la fermier cu 4 lei. Angajații Casei pun un adaos de până la 3%, apoi comercianții decid prețul de vânzare de la raft. În bilanțul de sfârșit de an, ministrul agriculturii a trecut la realizări și profitul pe care Casa Unirea, în varianta relansată, l-a înregistrat în trei luni de funcționare: 300.000 de euro.
Ion Cioroianu, prim-vicepreședinte al Asociației Fermierilor din România: „E de bine dacă e așa, dar nu îmi vine să cred că e așa.”
Reporter: De ce?
Ion Cioroianu: „Pentru că nu se simte prezența acestei Case Unirea. Nici nu știm cine sunt și nu cred că au experiență în vânzări. Managerul care e la Casa de Comerț Unirea ar trebui să fie cum sunt la multinaționale.”
Mariana Cotoi, directorul Casei de Comerț Unirea: „Noi ne ocupăm de toate contractele, și direct cu producătorul și cu consumatorul final. Noi întotdeauna acceptăm prețul pe care producătorul îl spune, pentru că e prețul corect, cel mai bine producătorul știe să își aprecieze munca.”
Deși instituția are doar patru angajați, cu tot cu director, planurile sunt mărețe. Oficialii vor să deschidă un magazin, un abator și o fabrică de procesare pentru legumele și fructele de calitatea a doua, care nu sunt acceptate în magazine.
Sursa: Pro TV
Etichete: casa unirea, fructe si legume, intermediari,
Dată publicare:
15-05-2023 20:16