Vorbitul în timpul mesei și folosirea farfuriilor mari duc la îngrășare

Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Marti 17 Aprilie 2018 09:23
Categorie: CSID

Când mâncăm, înghiţim şi aer. Niciodată nu ştim cât. Doar că, dacă ne grăbim, sunt şanse ca volumul suplimentar să fie mare. Asemenea cantităţi cauzează, de multe ori, reflux gastro-esofagian.

Tot din cauza aerului înghițit apare şi acidul clorhidric. Un alt excitant pe care îl putem stăpâni ceva mai bine este ronţăitul. Chiar dacă vorbim despre grăsimi sănătoase: nuci, alune ori migdale.
 
Aerul nu costă, dar face ravagii pentru silueta. Vorbiţi la masă, înghiţiţi mult aer. Stimulaţi sucurile digestive şi veţi mânca mai mult. Acelaşi efect dezastruos şi pentru silueta îl are graba, chiar dacă mâncaţi puţin.  

Dr. Antonela Burlacu, medic primar endocrinolog: „Sunt oameni învăţaţi să mănânce puţin şi des, nu e recomadabil. Folosim pancreasul în exces şi se crează un fel de cerc vicios.”

Adică reapare foamea rapid. Iar ceva de mâncare pe fugă, ce rezultă? Reflux gastro-esofagian. Şi prea mult, mult prea mult acid clorhidric, care dă, la scurt timp de la masă, senzaţia de foame.

În plus, mâncarea pe fugă nu are cum să fie monitorizată conştient. E un mod rapid de îngrăşare. Haideţi să ne gândim la alimente sănătoase, uşor de consumat rapid: nuci, alune, migdale. Toate conţin grăsimi bune, dar…

Dr. Mihaela Bilic, medic nutriţie: „Noi avem receptori pentru dulce, sărat ,amar. La capitolul grăsime, noi nu avem receptori.”

Grăsimi, chiar bune, puteţi să consumaţi oricâte. 100 de grame, însă, conţin peste 600 de kilocalorii - imens. Aşa că primul pas spre silueta se face în fatța fafuriei mici şi pline, în tihnă.

Aceeaşi porţie de mâncare umple mai mult o farfurie cu diametrul de 20 cm decât una cu diametrul de 25 cm. De aceea, medicii vă recomandă  să mâncaţi din fafurii mici, în devafoarea invenţiei francezilor – 3 bucăţi de mâncare pe o mega-farfurie.

Dr. Antonela Burlacu, medic primar endocrinolog:Dacă o farfurie cu două frunze de salată şi două boabe de mazăre, creierul meu reține infroamtia că nu se satură, dar când va un bol de salată cu o bucată de cane, chiar dacă e săracă caloric, e un pas înainte în saţietate.”

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Cei care se îngraşă lent au cele mai mari riscuri să acumuleze grăsime agresivă
Cei care se îngraşă lent au cele mai mari riscuri să acumuleze grăsime agresivă
paine
Ce se întâmplă dacă mestecăm mult timp o bucată de pâine. Efectul este uluitor
Zahărul din dulciuri şi alte produse superprocesate aduce doar calorii în exces pentru un copil
Cât de periculos poate fi dacă nu ne facem analizele uzuale anual
Ce înseamnă comportamentul sexual la risc și la ce boli ne expunem
Cum ne afecteaza tutunul vederea. Fumatul reduce semnificativ oxigenarea celulară
"Plângi cât vrei, cât simți nevoia! Stau cu tine!" Recomandările medicilor pentru trăirile emoţionale
popcorn
Popcornul pregătit acasă, o sursă excelentă de proteine şi vitamine. Când devine periculos