Școala, locul în care se clădește încrederea de sine a copiilor. Sfatul psihologilor
Încrederea în sine se construieşte la şcoală şi se dezvoltă acasă. Contează foarte mult profesorul şi modul în care relaţionează cu copii, ne spun chiar profesorii în psihologie.
E prima zi de şcoală, aşa că punem şi noi prima cărămidă la fundaţia încrederii în propria persoană. Practic, cea mai importantă informaţie din viaţă.
Creierul uman gândeşte negativ prin construcţie. E setat, evolutiv, să se gândească doar la pericole. Prin educaţie, îl învăţăm să vadă şi aspectele pozitive.
Cum? Cu încredere în propria persoană, astfel încât, când apare un obstacol, îl depăşesc. Şi nu mă apucă panica! Ne explică un profesor universitar în psiho-pedagogie:
Prof. univ.Ovidiu Ion Panisoara, Facultatea de Psihologie: „Încrederea în sine se construieşte la şcoală şi se dezvoltă acasă. nu se contruieste acasă şi dezvoltă acasă, cel mai imporant este profesorul!”
Ce trebuie să ofere profesorul, altceva decât programa şcolară?
Prof. univ.Ovidiu Ion Panisoara, Facultatea de Psihologie: „Prima regulă este progresul. Copilul trebuie să plece acasă cu mai mult decât ieri. Gândiți-vă, şcoala de şoferi: la început groaznic, dacă după 30 de ore e tot groaznic, nu mai fac. A doua legea - a provocării, adică să vină profesorii cu ceva nou. A treia regulă este a varietăţii - ne obișnuim cu orice şi ne plictisim de orice, din când în când schimbi, chiar dacă e bine. Sunt regulile a orice în viaţă!”
Ce îi rămâne de făcut părintelui?. Mesajele: „Am încredere în tine!”, „Vezi ce faci şi ne descurcăm amândoi cu ce ai făcut!”, „O să fie bine!”
Prof. univ.Ovidiu Ion Panisoara: „Când spun lucruri bune, frumoase, mă fac mai sănătos - sunt studii! Ne facem în primul rând bine nouă, evident facem bine şi copilului. Îţi faci bine ţie în primul rând şi apoi faci bine şi copilului.”
Tot acasă se construieşte stima de sine. Acum ne referim strict la părinţi extrem de ocupaţi. Ce le oferiţi copiilor dacă ziua dumneavoastră de lucru e cu adevărat lungă?
Bogdana Bursuc, psiholog: „Dincolo de problemele astea zilnice, care ne tracasează pe tot, să am un interval de timp: fiecare cât îşi propune 5 - 10 minte, jumatate oră să îl dedicăm copilului. E important în timpul ăsta să nu vorbim despre probleme: ce ai făcut, ai mâncat, nu un timp de morală, de verificări. Un timp în care eu mă bucur de el. Copiii au mare nevoie, ei învăţă despre stima lor de sine din faptul că părintele se bucure de el.”
E un exerciţiu fundamental zilnic, care înseamnă, de fapt, construcţia sănătăţii psihice a viitorului adult.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: scoala, Psihologie, csid, prima zi de scoala,
Dată publicare:
10-09-2018 10:23