A inceput sezonul meselor imbelsugate! Cum sa mancam preparatele grele si ce sa facem dupa pentru a nu avea probleme

Ultimul update: Miercuri 07 Decembrie 2016 07:20
Data publicarii: Duminica 04 Decembrie 2016 15:25
Categorie: CSID

Cum incepe decembrie, cum visam la mesele copioase! Sigur, nu ne permitem sa ne jucam cu imaginatia si fericirea nimanui.

Ne facem insa datoria si va spunem ca puteti sa simtiti toate aromele - in siguranta - daca specialitatile de carne stau langa verdeata, ori muraturi pe farfurie. In felul acesta nu bulversati insulina produsa de pancreas. Mai sunt si alte secrete pentru maratonul culinar din urmatoarele saptamani. De aceea nu vorbim despre interdictii, ci despre mici trucuri sustinute de date stiintifice, care va ajuta sa va bucurati din plin de toata aceasta luna minunata!

Ce puneti pe masa luna aceasta? Cea mai importanta informatie nu este cum combinati mancarea, ci cat va miscati in aer liber. Daca va miscati cel mai bine in frig, toata grasimea din produsele consumate nu se va duce in artere si nu va va face rau, ci va hraneste, adica se transforma in energie.

Costel Serban a verificat pe propria piele informatia. Ne aflam la Tarlungeni, judetul Brasov.

Costel Serban: "Am avut un infarct miocardic. Mi-a zis slanina, deloc. Am mancat o slaninuta, o ceapa, o bucata de branza cat mai sanatoasa. Dupa sase luni mi-a iesit bine, dupa un an de zile, superbine. La doi ani de zile cand am facut controlul general mi-a zis doctorul: poti sa-i si minti pe toti ca nu ai facut infarct. E, domnule doctor, asta a fost. Dar ce ai facut? Mi-am luat medicamentatia, insa am mancat doar din ce am produs noi. Miscare fac zilnic."

De ce ne sperie grasimea? Grasimile saturate, pe care le gasim in unt, branza, untura, carne grasa, pot fi create doar de ficatul uman, pentru ca sunt esentiale in supravietuire. Important este ca atunci cand le consumati sa aveti grija la cantitati, tocmai pentru ca vin peste productia proprie a ficatului. Dar daca va miscati le metabolizati perfect. Altfel ficatul le trimite direct in vasele de sange, unde devin agresive si formeaza placi de grasime, numite in termeni medicali placi de aterom. Nu faceti miscare si vreti sa leneviti langa masa plina, acum chiar e nevoie de reguli.

Dr. Mihaela Bilic, medic nutritionist: "Alegeti un singur aliment consistent, greu de digerat la fiecare masa. Adica, de exemplu, la masa de dimineata puneti doar slaninuta sau salata de boeuf si restul preparatelor incercati sa fie cat mai dietetice."

Ati exagerat la o masa, beti cafea fara zahar, mancati andive sau orice aliment amar. Gustul amar stimuleaza bila, adica lichidul secretat de ficat si depozitat in vezicula biliara. Acest lichid “marunteste” grasimile. E ajutat si de mineralele din frunze verzi, ori muraturi, dar dupa un exces alimentar, cea mai buna reteta nu se cumpara de la farmacie, mai ales daca a aparut deja oboseala.

Dr. Marlena Pascu, medic primar diabet: "Incerci sa mananci fructe, legume si sa te misti si atunci in doua zile esti ca nou."

Plamanii pot fi afectati nu numai de fumat, ci si de incalzirea la semineu. Topul celor mai toxice medii pentru oameni
Plamanii pot fi afectati nu numai de fumat, ci si de incalzirea la semineu. Topul celor mai toxice medii pentru oameni
Acnee
Inflamaţie, noduli, puroi, toate determinate de o banală acnee. Cum o tratăm
Călcâiul lui Ahile în rândul bărbaţilor: prostata. Analizele anuale care pot salva vieţi
Ce înseamnă pentru creier materiile multe, grele și puțin importante de la școală
Orice modificare privind sănătatea personală trebuie să vă trimită la medic
De ce trebuie să ne spălăm nasul cu bicarbonat
Metoda prin care ne putem păstra silueta și prelungi speranța de viață
iulia vantur
Iulia Vântur, la CSID, despre viața din India: ”Munca la știri m-a ajutat în muzică”