Șeful Dacia, despre programul Rabla: Vânzările s-au redus de patru ori. „Ne-a încurcat îngrozitor”

dacia
Getty

Șeful Dacia România, Mihai Bordeanu, a declarat că incertitudinea privind programul Rabla a diminuat vânzările companiei de patru ori.

„Ne-a încurcat îngrozitor, ca să o spunem pe-aia dreaptă. Amânarea și diminuarea extraordinară a programului - pentru că, pornind practic de la buget de aproape un miliard și 400 de milioane, am ajuns la 200 de milioane (...) În loc de două sau chiar trei canale, pentru că era vorba de persoane fizice, persoane juridice și UAT-uri, acum am ajuns doar la persoane fizice. Programul, așa cum este el, a venit foarte, foarte târziu, împuținat îngrozitor la bani și nu pentru aceeași clienți. Deci astea 3 lucruri ne-au făcut să pierdem față de cum ne-am bugetat noi”, a spus șeful Dacia, principalul exportator al țării și unul dintre cei mai mari angajatori din economie, pentru Profit.ro.

De asemenea, el a spus că speră că în anul 2026 va exista programul Rabla încă de la începutul anului.

„Ni s-a promis că anul viitor vom avea un Program Rabla, dar nu pot să bag mâna în foc că va fi, și anul ăsta ni s-a promis și a început doar la sfârșit de septembrie”, a mai spus acesta.

Citește și
Dacia Logan 2025
FOTO Dacia anunță că noul Logan poate fi comandat în România. Cât costă una dintre cele mai vândute mașini de pe piața locală

Programul Rabla, important pentru clienții companiei

Șeful Dacia este un susținător al programului și subliniază că este foarte important pentru clienții companiei.

„Evident că aș prefera programul, pentru clienții Dacia este important. Cota noastră de piață este dublă față de cota de piață non-Rabla, nu se aplică la mașinile foarte scumpe. Mai bine spui clientului că nu mai există programul și atunci se pregătește fiecare cu finanțare, cu ce mai e. Oamenii se vor obișnui, tot avem nevoie de mașini, nevoia de mobilitate există. Hai să fim predictibili. Dacă facem un program, hai să-l facem pentru cinci ani, de preferat”, a conchis acesta.

Cifra de afaceri a companiei în 2024

În anul 2024, cifra de afaceri a Renault Group (RG) a fost de 56,2 miliarde de euro, în creștere cu 7,4% (respectiv +9,0% la rate constante ale cursului de schimb față de 2023).

Cea mai vândută mașină produsă de uzina Automobile Dacia de la Mioveni a fost în 2024 Dacia Duster, model comercializat în 214.454 de exemplare, adică 69,4% din totalul producției. 

În luna august, Dacia a înregistrat un volum record de vânzări pentru ultimii șase ani, în intervalul ianuarie – august. Marca Renault a reușit să livreze 461.300 de mașini în primele opt luni. Creșterea vânzărilor este de aproape 6% mai mult față de 2024, însă nivelul record din 2019 nu a fost încă depășit.

Compania Dacia avea în anul 2024 un total de 10.987 de angajați.

Articol recomandat de sport.ro
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Citește și...
FOTO Dacia anunță că noul Logan poate fi comandat în România. Cât costă una dintre cele mai vândute mașini de pe piața locală
FOTO Dacia anunță că noul Logan poate fi comandat în România. Cât costă una dintre cele mai vândute mașini de pe piața locală

Dacia a anunțat că noul Logan - prezentat în premieră în luna septembrie 2025 - intră ”într-o nouă etapă de dezvoltare” și poate fi comandat în România începând cu 19 decembrie.

Ce se întâmplă cu mașinile pe benzină și motorină după 2035. Pariul pus de Comisia Europeană
Ce se întâmplă cu mașinile pe benzină și motorină după 2035. Pariul pus de Comisia Europeană

Mașinile noi pe benzină și motorină nu vor fi interzise complet din 2035, așa cum anunțase inițial Comisia Europeană, dar vor deveni tot mai rare și mai scumpe.  

Ford, unul dintre cei mai importanți constructori auto din lume, cu fabrică și în România, nu mai vrea mașini electrice
Ford, unul dintre cei mai importanți constructori auto din lume, cu fabrică și în România, nu mai vrea mașini electrice

Compania Ford a anunțat că renunță la planurile sale ambițioase privind vehiculele electrice, din cauza pierderilor financiare. În schimb, se va concentra pe investițiile în motoare pe benzină și vehicule electrice hibride.

Recomandări
Crăciunul din New York. Contrastul dintre magia de pe Instagram și realitatea aglomerată și intensă din oraș
Crăciunul din New York. Contrastul dintre magia de pe Instagram și realitatea aglomerată și intensă din oraș

Crăciunul din New York pare desprins dintr-un film atunci când îl vedem pe Instagram: lumini strălucitoare, decor de film, zâmbete și reclame spectaculoase. Dar realitatea e mult mai intensă.

”Circul anual al lui Putin”. Minciuni, dispreț și amenințări furioase de război – ”cadoul” de Crăciun al Rusiei pentru Europa
”Circul anual al lui Putin”. Minciuni, dispreț și amenințări furioase de război – ”cadoul” de Crăciun al Rusiei pentru Europa

„Circul anual al lui Putin a dus pe noi culmi distorsionarea adevărului”. Așa rezumă comentatorii occidentali tradiționala conferință de presă susținută de președintele rus.  

Noua tradiție ”Elf on the shelf” din America devine modă și la români. Ce reprezintă și cât de sănătoasă este pentru copii
Noua tradiție ”Elf on the shelf” din America devine modă și la români. Ce reprezintă și cât de sănătoasă este pentru copii

Moda lansată de vestici, ”Elf on the shelf” - pe românește, ”spiridușul de pe raft” - ia amploare și la noi în țară. Tradiția vine de peste Ocean, unde părinții mută o jucărie-spiriduș prin casă, pe timpul nopții.