Uzinele Dacia și Ford din România lansează noi modele electrice. Producția auto accelerează după aderarea la Schengen
Vești bune vin de la producătorii de automobile din România. Uzinele Ford și Dacia au lansat pe piață noi modele electrice, după ce mașinile produse la noi s-au vândut foarte bine anul trecut în Europa.
Mulți șoferi sunt deja interesați de noile mașini. Cu granițele deschise în spațiul Schengen, în 2025 producția românească de autovehicule va accelera, cred experții.
Bigster este noul model de SUV hibrid produs în România, la Mioveni, care poate fi comandat deja. Producătorul a anunțat că prețul de pornire va fi sub 22.000 de euro, cu TVA inclus, prin programul Dacia Finance. Iar asta îl face extrem de atractiv pentru clienții din întreaga Europă. De altfel, anul trecut constructorul a vândut peste 500.000 de autoturisme Dacia în Europa, în creștere față de anul precedent.
Mihai Tănase, director de marketing al mărcii Dacia în România și Republica Moldova: „Dacă vorbim de produsul finit, respectiv modelele Dacia, drumul lor spre țările din Europa de Vest și țările din Schengen va fi unul mai simplu și mai rapid. E greu de făcut o prognoză fiabilă în prezent, dar ne așteptăm ca Bigster să continue să ofere tradiția mărcii, aceea de a se clasa în top”.
Andrei Știrbu, realizator al emisiunii Superspeed: „La capitolul spațiu interior, Bigster are foarte multe motive de laudă. Cel mai bun spațiu de cap pentru pasageri, cel mai bun spațiu pentru genunchi și cel mai spațios portbagaj din această clasă. Tot la capitolul confort aș trece și acest plafon panoramic cu trapă. E prima Dacie din istorie care are plafon panoramic cu trapă”.
Bigster are 4 tipuri de motorizări cu mulți cai putere și poate să tracteze până la o tonă. Până acum, peste 3.000 de oameni și-au manifestat intenția de a-l cumpăra.
Producție record și la uzina Ford de la Craiova
Și uzina de automobile de la Craiova a avut anul trecut o producție record și a lansat la începutul anului varianta complet electrică a celui mai bine vândut model de Ford din Europa.
Puma Gen-E ajunge pe piață în această primăvară cu un preț de pornire de 23.900 de euro, cu TVA inclus. Tot la Craiova vor fi construite încă două modele electrice pentru transport pasageri sau mărfuri.
Experții auto sunt de părere că vânzările de automobile noi în 2025 nu vor fi prea mari, din cauza taxelor de mediu impuse de Uniunea Europeană.
Andrei Dumitrescu, expert auto: „2025 va fi un an al contrastelor. Gândiți-vă că în Germania sunt constructori care au anunțat că închid trei fabrici. Ca să pui pe piață o autoutilitară, trebuie să plătești 20.000 de euro taxe. Deja a crescut prețul la mașinile second hand. Clienții de electrice își vor da seama că aceste mașini nu sunt potrivite pentru concedii mari, se vor opri la fiecare 200 de km să alimenteze”.
Cei doi producători auto din țara noastră estimează că anul acesta vor construi în total peste 1 milion de autovehicule.