Uzinele Dacia și Ford din România lansează noi modele electrice. Producția auto accelerează după aderarea la Schengen

×
Codul embed a fost copiat

Vești bune vin de la producătorii de automobile din România. Uzinele Ford și Dacia au lansat pe piață noi modele electrice, după ce mașinile produse la noi s-au vândut foarte bine anul trecut în Europa.

Mulți șoferi sunt deja interesați de noile mașini. Cu granițele deschise în spațiul Schengen, în 2025 producția românească de autovehicule va accelera, cred experții.

Bigster este noul model de SUV hibrid produs în România, la Mioveni, care poate fi comandat deja. Producătorul a anunțat că prețul de pornire va fi sub 22.000 de euro, cu TVA inclus, prin programul Dacia Finance. Iar asta îl face extrem de atractiv pentru clienții din întreaga Europă. De altfel, anul trecut constructorul a vândut peste 500.000 de autoturisme Dacia în Europa, în creștere față de anul precedent.

Mihai Tănase, director de marketing al mărcii Dacia în România și Republica Moldova: „Dacă vorbim de produsul finit, respectiv modelele Dacia, drumul lor spre țările din Europa de Vest și țările din Schengen va fi unul mai simplu și mai rapid. E greu de făcut o prognoză fiabilă în prezent, dar ne așteptăm ca Bigster să continue să ofere tradiția mărcii, aceea de a se clasa în top”.

Andrei Știrbu, realizator al emisiunii Superspeed: „La capitolul spațiu interior, Bigster are foarte multe motive de laudă. Cel mai bun spațiu de cap pentru pasageri, cel mai bun spațiu pentru genunchi și cel mai spațios portbagaj din această clasă. Tot la capitolul confort aș trece și acest plafon panoramic cu trapă. E prima Dacie din istorie care are plafon panoramic cu trapă”.

Citește și
dacia sandriders
Dacia aruncă în luptă bestia Sandriders la Raliul Dakar. Imagini spectaculoase de promovare a mașinii românești | VIDEO

Bigster are 4 tipuri de motorizări cu mulți cai putere și poate să tracteze până la o tonă. Până acum, peste 3.000 de oameni și-au manifestat intenția de a-l cumpăra.

Producție record și la uzina Ford de la Craiova

Și uzina de automobile de la Craiova a avut anul trecut o producție record și a lansat la începutul anului varianta complet electrică a celui mai bine vândut model de Ford din Europa.

Puma Gen-E ajunge pe piață în această primăvară cu un preț de pornire de 23.900 de euro, cu TVA inclus. Tot la Craiova vor fi construite încă două modele electrice pentru transport pasageri sau mărfuri.

Experții auto sunt de părere că vânzările de automobile noi în 2025 nu vor fi prea mari, din cauza taxelor de mediu impuse de Uniunea Europeană.

Andrei Dumitrescu, expert auto: „2025 va fi un an al contrastelor. Gândiți-vă că în Germania sunt constructori care au anunțat că închid trei fabrici. Ca să pui pe piață o autoutilitară, trebuie să plătești 20.000 de euro taxe. Deja a crescut prețul la mașinile second hand. Clienții de electrice își vor da seama că aceste mașini nu sunt potrivite pentru concedii mari, se vor opri la fiecare 200 de km să alimenteze”.

Cei doi producători auto din țara noastră estimează că anul acesta vor construi în total peste 1 milion de autovehicule.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Dacia Bigster, lansată oficial în România. Echipări și prețuri pentru modelul produs exclusiv la Mioveni
Dacia Bigster, lansată oficial în România. Echipări și prețuri pentru modelul produs exclusiv la Mioveni

Dacia Bigster este disponibilă de pe 9 ianuarie și în România și poate fi cumpărat cu un preț de pornire de 23.000 de euro. Modelul produs exclusiv la Mioveni a fost prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris din octombrie 2024.  

Dacia aruncă în luptă bestia Sandriders la Raliul Dakar. Imagini spectaculoase de promovare a mașinii românești | VIDEO
Dacia aruncă în luptă bestia Sandriders la Raliul Dakar. Imagini spectaculoase de promovare a mașinii românești | VIDEO

Dacia ia startul vineri în Raliul Dakar, românii aruncând în luptă pentru cea mai cunsocută cursă auto din lume o mașină specială. Sandriders are un motor de 3 litri și aproape 360 de cai putere și benficiază de o promovare impresionantă.  

Bijuteriile de la Salonul Auto de la Paris. Dacia, prezentă cu cel mai nou model - Bigster. Galerie foto
Bijuteriile de la Salonul Auto de la Paris. Dacia, prezentă cu cel mai nou model - Bigster. Galerie foto

Giganţii din industria auto s-au reunit la Salonul Auto de la Paris pentru a-şi prezenta cele mai noi concepte şi modele de producţie, concurând pentru a atrage atenţia publicului cu designuri atrăgătoare şi tehnologii futuriste.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.