Dacia a prezentat Bigster, conceptul unui model SUV de 4,6 metri lungime. ”Este un design care uimește”
Dacia și-a schimbat sigla și își propune să facă o revoluție pe piața auto. A anunțat un nou model SUV. Se numește Bigster și a stârnit multă curiozitate în presa internațională, pentru că are o imagine proaspătă, care concurează cu mărci consacrate.
Mașina va fi mai mare decât Duster, va avea și motor hybrid, iar modelul produs în țara noastră va fi exportat în toată lumea.
Într-o conferință de presă difuzată online, Renault Grup a prezentat publicului surpriza pe care presa de specialitate o intuia: un nou model SUV.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Pentru că a avut un succes uriaș cu Duster, francezii mizează din nou pe această piață.
Denis Le Vot, CEO Dacia & Lada: ”Acesta este noul SUV Dacia, din segmentul C: mașina concept Bigster”.
Noua mașină a fost botezată Bigster. Este un SUV de 4,6 metri lungime, mai mare decât Duster. Reprezentanții Dacia au încadrat vehiculul în segmentul C.
Ar putea fi o mașină de familie cu un portbagaj mai încăpător decât la Duster. Prețul va fi mai mare decât la SUV-ul produs acum la Mioveni, dar mai mic față de modelele concurente de pe piață, spun oficialii.
Deocamdată vorbim de un concept. Totuși, oficialii promit că interiorul va fi primitor, printre cele mai spaţioase mașini din segment, cu până la 7 locuri.
Se păstrează semnătura luminoasă în formă de Y de pe faruri. Dar va fi mai proeminentă, ceea ce ar accentua aspectul robust specific modelelor SUV.
De altfel, imaginea noului SUV este surprinzătoare. Mașina nu a mai păstrat nimic din atitudinea spartană a modelelor Dacia de la începuturi. Jurnaliștii auto spun că rivalizează cu foarte multe modele consacrate de pe piață.
Adrian Mitrea, jurnalist auto: ”Este un design care uimește, este un design uau, este un design contemporan și este un design futurist. Dacia cu această mașină concept pășește bine în zona anilor 2030. Pune acest model pe același palier de mașină simbol așa cum avem modelele de la Land Rover, Range Rover. Bigster este o mașină care anunță vremuri grele pe piața europeană pentru mărci precum SsangYong, Hyundai, Kia".
Conceptul Bigster va fi astfel reprezentativ pentru gama Dacia, un vârf de gamă și poate fi echipat cu motor hibrid.
Dacia își schimbă și logo-ul
Noul model va fi lansat până în 2025, ar înlocui Lodgy și ar urma să fie produs la Mioveni, scrie presa franceză. Dar nu este singura schimbare cu care Dacia a uimit acum piața auto.
Dacia a anunțat că își schimbă și logo-ul. Din partea din față a mașinii dispare simbolul cu care ne-am obișnuit. Unul comparat în glumă de fanii mărcii cu un desfăcător de bere.
În loc va apărea un logo format din literele stilizate, D și C, din cuvântul Dacia.
Renault mizează pe noul model de la Dacia, asta după ce SUV-ul Duster a ajuns să fie vândut în aproape toată lumea, sub brand Dacia sau Renault și Lada.
De altfel, Renault vrea să combine experiențele producătorului român Dacia cu cele ale producătorului rusesc Lada pentru a cuceri și mai multe piețe.
Nu este singurul model bine vândut. Sandero, de pildă, rămâne pentru al patrulea an consecutiv cel mai bine vândut vehicul pe piața de retail.
Dacia lansează în primăvară și primul său model electric, numit Spring.
Noua strategie vrea să schimbe cifrele pesimiste din 2020, când vânzările Dacia au scăzut cu aproape 30%.
Conceptul Dacia Bigster exprimă viitoarea evoluție a mărcii
Potrivit unui comunicat al producătorului auto, conceptul Bigster încorporează valorile de simplitate şi autenticitate specifice mărcii Dacia.
Proporţiile conceptului sunt în egală măsură contemporane şi atemporale, iar liniile sale simple inspiră robusteţe.
"Interiorul este la rândul său foarte primitor, fiind printre cele mai spaţioase din acest segment. Semnătura luminoasă în formă de Y este de acum mai amplă, accentuând aspectul robust specific modelelor SUV. Un aspect pus şi mai mult în valoare de culoarea verde închis a caroseriei. Conceptul Bigster nu încorporează artificii de design, precum elementele cromate sau ornamentele cu aspect de aluminiu. Avem de-a face cu un SUV autentic, opţiunea asumată în acest caz fiind cea a utilizării de piese din material plastic reciclat pentru toate protecţiile laterale", se precizează în comunicat.
Conform sursei citate, conceptul Bigster, anticipând un viitor model reprezentativ al gamei Dacia, poate fi echipat cu motorizări alternative şi hibride, asigurând astfel adaptarea permanentă atât la nevoile clienţilor, cât şi la evoluţia reglementărilor în domeniul auto.
"Conceptul Dacia Bigster exprimă viitoarea evoluţie a mărcii. Este un vehicul care oferă ceea ce este esenţial, evocând spiritul de aventură şi aducând în plus o tuşă 'cool'. Bigster este dovada faptului că un vehicul accesibil poate fi şi atractiv. Noi, cei de la Dacia, credem acest lucru iar dovada este conceptul prezentat azi", a declarat, conform comunicatului, Alejandro Mesonero-Romanos, director de design Dacia.
Cu ocazia prezentării de către Groupe Renault, joi, a planului său strategic "Renaulution", marca Dacia şi-a dezvăluit strategia pentru următorii cinci ani.
Astfel, prin crearea noului business unit Dacia-Lada, Dacia îşi va spori eficienţa şi competitivitatea şi îşi va extinde atât prezenţa pe pieţele externe, cât şi gama de modele prin abordarea segmentului C, iar conceptul Bigster prefigurează deschiderea gamei Dacia către noi orizonturi.