Variantele alternative pentru Valea Prahovei sunt aproape de începerea lucrărilor. Promisiuni pentru eliminarea aglomerației
Responsabilii fac noi promisiuni că vom scăpa de aglomerația de pe Valea Prahovei. În viitor, am putea avea la dispoziție o șosea ocolitoare de la Bușteni la Azuga.
Iar unii șoferi vor fi tentați să aleagă o nouă variantă de drum spre Brașov, care va șerpui pe Valea Doftanei. Lucrările vor începe însă, cel mai devreme, în câteva luni. Cât despre termenele de finalizare, vom vedea dacă vor fi respectate.
Varianta mult aşteptată de şoferi va fi construită intre DN1 şi DN1 A, cu finanţare de la Compania Naţională de Investiţii, spun autorităţile.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 46.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 10:00
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
Drumul porneşte de la Băneşti - Câmpina şi se strecoară pe la poalele munţilor Baiului, până la Săcele, în judeţul Braşov. Partea dinspre Braşov este deja proiectată.
Cseke Attila, ministrul Lucrărilor Publice și Administrației: „Are o valoare aproximativă de 480 de milioane de lei, mai este necesară scoaterea din fondul forestier a unei suprafeţe de teren."
Pe DN1, traficul este cel mai intens intre Azuga şi Buşteni. Aici şoferii pierd ore întregi la volan.
Autorităţile judeţene din Prahova spun însă că au găsit o soluţie până la realizarea autostrăzii: o şosea ocolitoare. Se iau în calcul două variante, pe cei doi versanţi muntoşi ce străjuiesc Valea Prahovei.
Un drum forestier se va transforma într-o șosea intens circulată ce va străbate şi două tuneluri, în varianta autorităţilor.
Mircea Corbu, primarul din Bușteni: „Se va merge paralel cu calea ferată şi nu va afecta drumul naţional sau niciun drum. Vor fi câteva noduri de legătură la intrare în oraş şi va ieşi la spitalul Azuga."
Iulian Dumitrescu, preşedintele CJ Prahova: „Sunt 8 kilometri şi cei care se pricep cât de cât la asta îşi dau seama că poate să fie cam în jur de 10 milioane de euro."
După atâtea proiecte şi promisiuni anunţate şi abandonate, şoferii sunt sceptici.
-Cand credeţi că or să fie gata?
-Peste zeci de ani, pentru că aşa merg lucrurile
În paralel, Compania Naţională de Drumuri a obţinut finanţare pentru proiectarea mai multor pasaje care vor permite creşterea vitezei de circulaţie pe Valea Prahovei.
În staţiuni, oamenii vor traversa DN1 prin pasaje, fie supraterane, fie subterane. Iar maşinile vor trece prin pasaje, la intrarea şi ieşirea din Sinaia, dar şi la Azuga şi Predeal.