Sfaturile curierilor pentru cei care fac cumpărături online în această perioadă. Cum poți evita întârzierea livrărilor
Cei care vor să economisească, în această perioadă, bani și timp preferă cumpărăturile online. Numărul uriaș de comenzi se traduce în sute de mii de colete care au umplut cutiile, numite lockere, amplasate peste tot.
Suprasolicitați, curierii încearcă să livreze pachetele rapid, dar, pentru că se pot ivi și situații speciale, au câteva sfaturi pentru cumpărători.
Reprezentant Fan Courier: "Fiind o perioadă mai aglomerată, există posibilitatea să apară și întârzieri, bineînțeles. Noi livram, în 24 de ore, în perioada aceasta. Putem să livram și în 48 sau 72 de ore, dar încercăm să fie cazuri excepționale. Perioada aglomerată începe de la începutul lunii noiembrie, odată cu campanile de discount de Black Friday, și se prelungește până după Sărbători".
Tot mai multi clienți aleg livrarea în cutiile numite lockere.
Client: "E mai simplu, pentru că nu ești acasă când vine curierul, e mai ușor cu cutia. Trebuie să fiu doar atent pentru că au o capacitate maximă per colet. Dacă depășești, trebuie să-ți vina curierul acasă".
Cu toate că rețeaua se extinde permanent, atât în marile orașe, cât și în sate sau comune, capacitatea maximă a acestor cutii ajunge să fie atinsă aproape zilnic.
Reprezentant Sameday: "Mai ales în aceste săptămâni, mulți oameni fac comenzi online pentru sărbătorile de iarnă, cadouri. În ultima săptămână am văzut o creștere de 40% a volumelor livrate versus aceeași perioadă a anului trecut. Am livrat peste două mililioane de colete în ultima săptămână, 1,2 milioane în easybox. În orașele mari vorbim de o distanță de mers pe jos 3-5 minute între easybox-urile din rețea, iar în loc mici timpul mediu e de 7 minute".
Pentru a vă asigura că primiti coletul la timp, ar trebui să țineți cont și de alternativele de livrare.
Reprezentant Fan Courier: "Ce ar trebui să facă clienții că să nu sufere de pe urma întârzierilor: ar fi să se pregătească din timp, să știe când trebuie să primească produsele și să le comande din timp și să se gândească și la alternativele de livrare, există lockere, există magazine de proximitate, există sediile companiilor de curierat de unde pot ridica coletele, au și un termen mai extins".
Potrivit Institutului Naţional de Statistică, 66% din utilizatorii de internet din România au făcut cel puțin o comandă online în 2022, cu 9 procente mai mult decât în 2021.