Scandalul Oltchim s-ar putea repeta. "Privatizarea CFR Marfa, un esec iminent"

GFR

Grup Feroviar Roman a anuntat un iminent esec al privatizarii CFR Marfa. Compania, condusa de omul de afaceri Gruia Stoica, invoca lipsa unui aviz din partea Consiliului Concurentei.

Stoica a facut acest anunt desi, in urma cu cateva zile, declara public faptul ca este dispus sa vireze si restul de 170 de milioane de euro chiar si fara acest aviz.

Gruia Stoica a platit deja o garantie de 10 milioane de euro si alte 20 de milioane avans pentru CFR Marfa si ar mai avea de dat inca 170 de milioane ca sa intre in posesia CFR.

Duminica insa, compania sa a anuntat ca esecul ministerului Transporturilor de a prelungi termenul de finalizare a tranzactiei, pana cand este obtinut un aviz din partea Consiliului Concurentei, face imposibila incheierea in bune conditii a privatizarii si desfiinteaza contractul de drept.

Joi, Gruia Stoica parea dispus sa faca plata si fara avizul Consiliului: "Sunt pregatit sa platesc aceasta suma de bani chiar daca nu am acordul de la Consiliului Concurentei. Dar pentru asta vanzatorul trebuie sa isi mai indeplineasca anumite conditii contractuale. Sunt cateva conditii suspensive fara de care nu se poate inchide contractul."

Citește și
CFR Marfa
Privatizarea CFR Marfa, foarte aproape de esec. S-ar putea transforma intr-un scandal marca Oltchim

GFR mai face referire si la alta conditie care ar fi trebuit indeplinita de Ministerul Transporturilor pana luni: obtinerea unui aviz din partea unor banci care au de recuperat bani de la CFR, care sa spuna ca sunt de acord cu schimbarea actionariatului companiei.

Ramona Manescu, ministrul Transporturilor: "Eu sper ca s-au respectat toate conditiile. Sper ca s-au facut toate demersurile. Ministerul a facut toate demersurile pe care trebui sa le faca. Sigur ca da. Nu putem vorbi de o vina a cuiva. Este foarte posibil ca acele conditii suspensive sa nu fi fost indeplinite nu din vina partilor, ci din cauze independent de vointa partilor."

Ca reactie la anuntul facut de GFR, ministrul Transporturilor a anuntat ca le-a cerut pana luni secretarului de stat Cristian Ghibu si consultantilor privati - angajati de minister sa gestioneze vanzarea CFR - un punct de vedere privind pasii care trebuie urmati.

Ramona Manescu sustine ca este datoria lui Cristian Ghibu si a consultantilor sa gestioneze privatizarea in favoarea statului.

Invitat la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica la Pro TV si PROTV NEWS, presedintele Traian Basescu a fost intrebat daca, din semnalele pe care le are, GFR va avea banii pentru a cumpara CFR Marfa: "Nu vreau sa descurajez investitorul, dar din cate stiu nu-i va avea si atunci se cauta tot soiul de tertipuri, cum a fost si acela cu intarzierea semnarii contractului, ca s-a plimbat hotararea de guvern..", a spus Basescu.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Dezastru pentru Emma Răducanu! Sportiva a pierdut sponsorul de 3,5 milioane de euro
NEWS ALERT Dezastru pentru Emma Răducanu! Sportiva a pierdut sponsorul de 3,5 milioane de euro
Citește și...
CFR Marfa, pe urmele Oltchim. GFR:
CFR Marfa, pe urmele Oltchim. GFR: "Esecul de a prelungi termenul face imposibila privatizarea"

Grup Feroviar Roman (GFR) a cerut Ministerului Transporturilor sa faca public contractul de pentru vanzarea pachetului majoritar de actiuni la CFR Marfa si solicita implicarea directa a ministrului de resort, Ramona Manescu.

Privatizarea CFR Marfa, foarte aproape de esec. S-ar putea transforma intr-un scandal marca Oltchim
Privatizarea CFR Marfa, foarte aproape de esec. S-ar putea transforma intr-un scandal marca Oltchim

Privatizarea CFR Marfa este foarte aproape de esec si tinde sa se transforme intr-un scandal marca Oltchim intre cumparator si vanzator.

Clauza nestiuta din contractul cu GFR. Un document a fost publicat
Clauza nestiuta din contractul cu GFR. Un document a fost publicat "din greseala" pe site-ul MT

Grupul Feroviar Roman a platit vineri avansul de 20 de milioane de euro pentru privatizarea CFR Marfa. Cumparatorul are la dispozitie inca 9 zile pentru a aduce si restul banilor, adica 170 de miliaone de euro.

Recomandări
Imagini greu de privit. Cum arată acum orașul ucrainean Sumî, după atacul devastator cu rachete al Rusiei. VIDEO-GALERIE FOTO
Imagini greu de privit. Cum arată acum orașul ucrainean Sumî, după atacul devastator cu rachete al Rusiei. VIDEO-GALERIE FOTO

Agenția Associated Press a difuzat înregistrări video cu urmările atacului devastator efectuat de Rusia în orașul ucrainean Sumî în 13 aprilie.

Viitorul cancelar al Germaniei, Friedrich Merz, consideră că atacul Rusiei din orașul ucrainean Sumî este o ”crimă de război”
Viitorul cancelar al Germaniei, Friedrich Merz, consideră că atacul Rusiei din orașul ucrainean Sumî este o ”crimă de război”

Friedrich Merz, posibil viitorul cancelar al Germaniei, îl acuză pe președintele rus Vladimir Putin de comiterea unei crime de război, după ce un atac cu rachete rusești a ucis cel puțin 34 de oameni, inclusiv copii în orașul ucrainean Sumî.

Cu ce rămâne România dacă se retrag americanii. Tancuri din anii ’80, iar armata funcționează după legi de acum 3 decenii
Cu ce rămâne România dacă se retrag americanii. Tancuri din anii ’80, iar armata funcționează după legi de acum 3 decenii

”Europa, în apărare”, PARTEA III-a. La 160 de kilometri distanță de țărm, anul acesta a început exploatarea unui zăcământ de 100 de miliarde de metri cubi de gaze naturale.