GFR a virat 20 milioane de euro intr-un cont escrow, conditie prealabila pentru preluarea CFR Marfa

CFR Marfa

GFR a virat joi 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) intr-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentand 10% din pretul de cumparare a 51% din actiunile CFR Marfa detinute de stat.

Alimentarea contului reprezinta o conditie prealabila pentru finalizarea privatizarii, iar termenul pentru transferul celor 20 milioane de euro expira vineri, 4 octombrie.

Suma de 20 de milioane de euro provine de la un consortiu format din Raiffeisen Bank, Banca Transilvania si OTP, dar si din surse proprii ale companiei, au declarat pentru MEDIAFAX surse apropiate situatiei.

In luna iunie, Grup Feroviar Roman (GFR), detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Contractul a fost semnat la inceputul lunii septembrie, Gruia Stoica declarand atunci ca banii vor fi platiti dupa ce Consiliul Concurentei va emite o decizie privind aceasta tranzactie.

Citește și
Traian Basescu si Victor Ponta
Basescu va rupe pactul de coabitare cu Ponta "foarte probabil". Premierul: "El l-a incalcat"
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

GFR a depus saptamana trecuta la Consiliul Concurentei notificarea privind achizitia a 51% din CFR Marfa. Notificarea cuprinde, printre altele, documente legate de companiile implicate in tranzactie si piata de profil.

Consiliul Concurentei va trimite o solicitare catre Grup Feroviar Roman (GFR) pentru completarea datelor din notificarea privind preluarea CFR Marfa, a declarat joi, la conferinta MEDIAFAX Talks about Competition, presedintele autoritatii de reglementare, Bogdan Chiritoiu.

"Vom fi foarte concentrati pe preluarea CFR Marfa. Saptamana asta, astazi (n.r., joi) vom trimite o solicitare de completare de informatii, astfel sa ajungem cat mai repede sa avem o privatizare de succes. Am dori sa ne miscam repede in analiza operatiunii de preluare, sa fim sub termenul pe care il prevede legea, daca operatiunea ramane la noi. Potrivit legii, avem cinci luni pentru a da o decizie. Am informat Comisia Europeana privind aceasta privatizare, iar saptamana viitoare vom discuta cu Comisia Europeana sa vedem daca operatiunea ramane la noi. Cred ca o sa ramana la noi", a spus Chiritoiu.

El a adaugat ca GFR a depus notificarea in termeni legali, ceea ce inseamna ca aceasta este valida, mentionand ca procedura prin care Consiliul Concurentei solicita informatii suplimentare este normala.

Hotararea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfa a fost publicata la jumatatea lunii august in Monitorul Oficial, termenul de finalizare a tranzactiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a actului normativ, respectiv jumatatea lunii octombrie.

Chiritoiu a anuntat insa ca termenul pentru luarea unei decizii este de 5-6 luni si ca aceasta poate fi luata fie de catre institutia pe care o conduce fie de reprezentantii unei directii de specialitate la nivelul Comisiei Europene. Pe de alta parte, va dura circa o luna, de la notificarea tranzactiei, doar pentru a se stabili ce autoritate va emite decizia.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a cerut Consiliului Concurentei si consultantilor un punct de vedere privind termenul de finalizare a privatizarii CFR Marfa, stabilit acum pentru 15 octombrie, precizand ca o eventuala prelungire va fi discuta in Guvern.

CFR Marfa este cea mai mare companie de profil din Romania, iar GFR principalul competitor.

Guvernul a stabilit ca termenul de finalizare a privatizarii CFR Marfa este jumatatea lunii octombrie, printre conditiile impuse pentru incheierea tranzactiei figurand constituirea unui depozit bancar de aproximativ 20 milioane de euro de catre GFR si o adresa sau un aviz de la Consiliul Concurentei.

Actul normativ stabileste ca finalizarea tranzactiei, constand in transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de actiuni, va fi realizata sub conditia incheierii unui contract de escrow in termen de 30 de zile de la data semnarii contractului de vanzare, 2 septembrie.

Contractul de escrow va fi anexa la contractul de vanzare de actiuni si va avea ca obiect, in principal, plata de catre cumparator a 10% din pretul de cumparare (90,49 milioane lei, dintr-un total de 904,98 milioane lei) in termen de doua zile de la data contractului de escrow.

Transferul dreptului de proprietatea asupra actiunilor majoritare la CFR Marfa este conditionat totodata de "emiterea de catre Consiliul Concurentei a unei adrese sau decizii" in conformitate cu dispozitiile Legii concurentei "si/ sau emiterea unui asemenea document de catre alte autoritati de concurenta competente".

Potrivit hotararii de Guvern, daca finalizarea tranzactiei nu are loc, indiferent de orice culpa a cumparatorului, in termenul de 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a hotararii, contractul se desfiinteaza "de plin drept" fara a mai fi necesara punerea in intarziere, fara orice alta formalitate prealabila si fara interventia instantei.

Premierul Victor Ponta a declarat in august ca daca GFR nu va plati banii pentru transportatorul feroviar de stat va fi numit un manager privat, iar licitatia va fi reluata. Potrivit premierului, in cazul reluarii licitatiei, termenele vor fi mult mai extinse si mai rezonabile decat la prima licitatie, derulata in conditiile si termenele negociate cu Fondul Monetar International.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Ponta: Iliescu are dreptate, nu trebuia sa vorbesc despre un procuror; conflictul meu e cu Basescu
Ponta: Iliescu are dreptate, nu trebuia sa vorbesc despre un procuror; conflictul meu e cu Basescu

Ponta a declarat ca fostul presedinte Ion Iliescu are dreptate cand spune ca actualul sef al Guvernului este tanar, liderul PSD admitand ca nu ar fi trebuit sa vorbeasca nominal despre un procuror si precizand ca, de fapt, conflictul sau este cu Basescu.

Basescu va rupe pactul de coabitare cu Ponta
Basescu va rupe pactul de coabitare cu Ponta "foarte probabil". Premierul: "El l-a incalcat"

Presedintele Basescu a declarat, joi, ca ca va face o analiza privind pactul de coabitare cu premierul Ponta si se va pronunta in cursul dupa-amiezii, mentionand ca cel mai important punct, independenta justitiei, "s-a prabusit ieri".

Ponta confirma ca Guvernul cauta solutii de suspendare a permisului auto pana la decizia instantei
Ponta confirma ca Guvernul cauta solutii de suspendare a permisului auto pana la decizia instantei

Guvernul cauta solutii prin care permisul auto sa fie suspendat pana la hotararea instantei in cazul soferilor care accidenteaza mortal alte persoane sau conduc sub influenta alcoolului.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.