Privatizarea CFR Marfa, foarte aproape de esec. S-ar putea transforma intr-un scandal marca Oltchim
Privatizarea CFR Marfa este foarte aproape de esec si tinde sa se transforme intr-un scandal marca Oltchim intre cumparator si vanzator.
Luni expira termenul pana la care ar trebui virati toti banii, iar ministrul Transporturilor Ramona Manescu spune ca nu are de gand sa il prelungeasca. La randul sau, cumparatorul sustine ca are deja 170 de milioane de euro, dar ca Ministerul Transporturilor nu a indeplinit toate conditiile stipulate in contract.
Potrivit Hotararii de Guvern care reglementeaza privatizarea, daca pana luni nu se respecta toate conditiile, contractul se anuleaza.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Cea mai mediatizata privatizare a anului, asumata de guvern, poate avea loc in anumite conditii. In primul rand Grupul Feroviar Roman trebuie sa vina cu toti banii. Doi, Consiliul Concurentei trebuie sa-si dea acordul pentru ca vanzarea sa aiba loc, trei, si finantatorii CFR Marfa trebuie sa fie de acord cu privatizarea.
Gruia Stoica, actionarul principal al GFR spune ca are toti banii, insa autoritatile sunt cele care blocheaza privatizarea pentru ca nu au respectat toate conditiile din contract.
"Eu cer doar sa-mi spuna daca au fost indeplinite si in cazul acesta sunt pregatit sa fac plata pana luni cu riscul de primi aviz negativ de la Consiliul Concurentei", a spus Gruia Stoica.
Consiliul Concurentei sustine ca dosarul pentru avizarea privatizarii este incomplet, iar GFR mai are 10 zile sa prezinte actele solicitate.
"Mi-ar fi greu sa cred ca putem sa terminam analiza unui dosar atat de complicat intr-o zi", a spus presedintele Consiliului Concurentei.
Ministerul Transporturilor nu da mai multe detalii, ci spune doar ca nu va accepta prelungirea termenului.
"Nu amanam, respectam contractul, am spus, exista o strategie de privatizare, exista un acord scris cu FMI", a spus Ramona Manescu.
"Am stabilit cu doamna Manescu merge din nou la Ministerul Transporturilor, cheama consultantii, îi cheama pe cei din minister care au lucrat si urmeaza sa anunte solutia juridica", a spus Victor Ponta.
GFR a platit pana acum 30 de milioane de euro si trebuie sa vina cu restul de 170 de milioane pana luni. Pentru ca a castigat o licitatie similara in Croatia, anul acesta, Gruia Stoica trebuie sa gaseasca in total o jumatate de miliard de euro.