Privatizarea CFR Marfa nu va mai fi amanata. Gruia Stoica trebuie sa vina luni cu 170 de mil. EUR
Termenul de finalizare a privatizarii CFR Marfa nu a fost prelungit de Guvern in sedinta de miercuri.
UPDATE 21:20
Gruia Stoica, proprietarul GFR, afirma ca "nu are nicio treaba" cu hotararea de guvern prin care data limita pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa a fost fixata pentru 13 octombrie si va analiza varianta de a-si recupera cel putin costurile avute pana acum daca Transporturile nu obtin amanarea.
"Noi suntem pregatiti sa platim diferenta de suma in conditiile in care vanzatorul isi indeplineste obligatiile asumate, adica obligatiile suspensive fara de care nu se poate inchide contractul, implicit avizul de la Consiliul Concurentei sau, dupa caz, Comisia Europeana. GFR, ca si cumparator, nu are nicio treaba cu HG-ul, vanzatorul trebuie sa faca demersurile necesare pentru prelungirea termenului de privatizare in baza contractului semnat intre parti. Pana in prezent, eu mi-am indeplinit toate obligatiile suspensive, am virat 30 de milioane de euro si am tratat cu maxima seriozitate acest proces de privatizare pe care vreau sa il duc pana la capat. Daca vanzatorul nu obtine prelungirea, este problema lui si ca in orice relatie contractuala, vom analiza varianta de a ne recupera, cel putin, costurile avute pe toata perioada privatizarii", a declarat omul de afaceri agentiei MEDIAFAX.
Privatizarea CFR Marfa nu va mai fi amanata
Grup Feroviar Roman va fi obligat sa achite pana cel tarziu luni inca 170 milioane euro pentru 51% din actiuni, au declarat agentiei MEDIAFAX surse oficiale.
"Problema legata de o amanare a termenului de privatizare a CFR Marfa nu a figurat pe agenda sedintei de guvern si nici nu a fost luata in discutie in timpul intregii sedinte", au declarat pentru MEDIAFAX mai multe surse participante la sedinta.
Sursele citate mai afirma ca, la acest moment, pentru perioada urmatoare nici nu este programata o eventuala sedinta speciala de guvern pe aceasta tema.
Contactati de MEDIAFAX, reprezentantii Ministerului Transporturilor nu au dorit sa comenteze informatia.
GFR a virat, joi, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) intr-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentand 10% din pretul de cumparare a 51% din actiunile CFR Marfa detinute de stat, conditie prealabila pentru finalizarea procesului de privatizare. Anterior, GFR a depus o garantie de 10 milioane euro pentru participarea la privatizare.
Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de hotarare de guvern in baza caruia termenul pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa ar urma sa fie amanat pana la 20 decembrie.
Sursa: Pro TV
Etichete: ministerul transporturilor, cfr marfa, GFR,
Dată publicare:
09-10-2013 17:26