Clauza nestiuta din contractul cu GFR. Un document a fost publicat "din greseala" pe site-ul MT

Ultima actualizare: 07-10-2013 07:01

Grupul Feroviar Roman a platit vineri avansul de 20 de milioane de euro pentru privatizarea CFR Marfa. Cumparatorul are la dispozitie inca 9 zile pentru a aduce si restul banilor, adica 170 de miliaone de euro.

Autoritatile se pregatesc insa sa ofere alte 4 luni investitorului, ca sa-i gaseasca.

Asa reiese dintr-o hotarare de guvern, publicata din "greseala" pe site-ul ministerului Transporturilor, hotarare care a disparut, ca intr-un film de comedie, dupa 15 minute.

Hotararea de Guvern care reglementeaza privatizarea CFR Marfa stabileste clar ca "toti banii trebuie sa intre in conturile statului pe 13 octombrie, altfel privatizarea se anuleaza".

Investitorul mai are asadar 9 zile sa vina si cu restul de bani, dar a anuntat ca o va face abia dupa ce va obtine aprobarea Consiliului Concurentei pentru tranzactie.

Presat de termene, dar si de propriile decizii luate la repezeala, Ministerul Transporturilor vrea sa fie prelungit termenul pana in februarie si face numeroase greseli.

Aceasta hotarare de guvern ii permite Grupului Feroviar Roman sa plateasca toata suma pana pe 10 februarie 2014.

Actul se afla la avizare si a fost publicat din greseala pe site-ul Ministerului Transporturilor, de unde a si fost retras in numai 15 minute.

Nu a fost retras insa de pe serverele ministerului, unde poate fi gasit, evident, daca stiti linkul.

Solicitat sa comenteze eroarea, ministerul Transporturilor tace malc.

Nici ministrul Ramona Manescu, nici secretarul de stat Cristian Ghibu, care a semnat contractul de privatizare, nu au oferit o explicatie.

Intre timp, GFR este in cautare de bani.

Pentru avansul de 20 de milioane de euro, virat vineri, a obtinut bani de la trei banci.

La intrarea in licitatie, a platit o garantie de 10 milioane de euro, asa ca trebuie sa mai aduca 170 de milioane de euro (in total 200 de milioane de euro).

Si nu sunt singurele sume cu care trebuie sa se imprumute.

CFR Marfa are in jur de 40 de mii de vagoane, iar 10% sunt intr-o stare jalnica si arata exact ca acesta.

Pentru a le folosi, Grupul Feroviar Roman s-a angajat sa investeasca in plus 200 de milioane de euro.

Presedintele sustine ca statul roman trebuia sa gaseasca un alt investitor.

"Trebuia sa fie un investitor care sa aiba banii si sa nu depinda de banii altora", a declarat presedintele Traian Basescu.

GFR s-a angajat la plati uriase nu doar in Romania. A cumparat 75% din actiunile operatorului de stat de transport feroviar de marfa din Croatia, pentru care trebuie sa gaseasca 100 de milioane de euro.

In total, Grupul Feroviar Roman are nevoie de o jumatate de miliard de euro pentru investitiile pe care si le-a programat anul acesta.


 

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO