România va avea șosele muzicale. Ce melodii vor auzi șoferii pe autostradă

×
Codul embed a fost copiat

Considerată emblematică pentru muzică românească, melodia "Drumurile Noastre”, interpretată de Dan Spătaru, ar putea ajuta la reducerea numărului de accidente.

Altfel spus, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vrea să monteze pe mai multe şosele marcaje speciale, care la trecerea maşinilor, emit vibraţii muzicale şi nu îi lasă pe şoferi să adoarmă la volan. Ideea a fost împrumutată din alte ţări. Păcat însă că nu prea avem drumuri.

Potrivit CNAIR, autostrada A1, spre Piteşti, urmează să fie primul drum muzical din România. Pe şosea vor fi montate marcaje speciale care atunci când maşinile vor trece peste ele, vor determina vibraţii, iar şoferii vor auzi în vehicul armonii cunoscute.

Până acum au fost alese două melodii: "Drumurile noastre" şi "Ciocârlia".

Pavel Flavius, director Direcția Siguranța Circulației CNAIR: "Marcajul transversal va fi doar pe prima bandă a circulaţiei, vor auzi melodia doar conducătorii auto care utilizează prima bandă de circulaţie, conform codului rutier. Dacă depăşeşti viteza impusă nu auzi melodia"

Citește și
lucian bode
Lucian Bode: Cei 21,1 km din lotul trei al autostrăzii Lugoj-Deva intră în operare azi
Cum a așteptat Ucraina asaltul rușilor în Harkov. Dezvăluirile unor soldați ucraineni despre scenele haotice de pe front

Ideea drumurilor muzicale apare în strategia CNAIR pentru acest an. Acestea ar trebui să îi convingă pe şoferi să nu depăşească limita de viteza şi să îi ţină treji la volan.

Compania de drumuri nu a precizat cât va costa acest proiect. Unele asociaţii care susţin dezvoltarea infrastructurii în România contestă proiectul.

Ionuț Ciurea, director executiv Asociația Pro Infrastructură: "Marcajele rezonatoare sunt foarte bune. Nu înţeleg de ce trebuie să punem tichie de mărgăritar acum cu şosele cântătoare când noi nu prea aveam şosele, de fapt, normale. Ar trebui să facem indicatoare normale, să le schimbăm, să aplicăm marcaje normale, nişte vopsea unde nu există cu lunile pe drumule naţionale."

Şoferilor ideea le stârneşte zâmbetul.

Șofer: "Benzi cântătoare? Ce cântă, manele? Mai bine am termina de asfaltat şi autostrăzile, decât să punem benzi cântătoare!"

Șofer: "În primul rând să astupe gropile şi apoi să facă benzi muzic

Adrian Victor Panov, instructor auto: "Benzile rezonante sunt foarte importante pentru siguranța participanților la trafic, dar mi se pare o idee exagerată să sune ca melodiile respective. Trebuie să fie practice și să te avertizeze pe moment, în cazul unui pericol."

Astfel de şosele există deja în Ungaria, Olanda, Danemarca sau Statele Unite.

Vecinii unguri au inaugurat anul trecut un tronson acustic între autostrada M7 şi Kaposvar.

Anul acesta, CNAIR îşi propune să cumpere şi roboţi de ghidare pe care să îi amplaseze în zonele periculoase. În acelaşi timp, va continua să monteze parapeţi cu role şi separatoare elastice cu cabluri.

Articol recomandat de sport.ro
E gata! Primul fotbalist care pleacă de la FCSB în această vară
E gata! Primul fotbalist care pleacă de la FCSB în această vară
Citește și...
Drumuri închise. Unde poți verifica, în timp real, starea drumurilor din România
Drumuri închise. Unde poți verifica, în timp real, starea drumurilor din România

Hărţile interactive care prezintă situaţia drumurilor şi autostrăzilor, cu sectoarele de drum închise sau restricţionate, sunt de marţi active pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), informează Agerpres.

Lucian Bode: Cei 21,1 km din lotul trei al autostrăzii Lugoj-Deva intră în operare azi
Lucian Bode: Cei 21,1 km din lotul trei al autostrăzii Lugoj-Deva intră în operare azi

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat luni, că CNAIR va da în trafic cei 21,1 kilometri din lotul trei al autostrăzii Lugoj – Deva, iar pe acest sector se va circula cu restricţie de viteză – 80 de kilometri pe oră şi de tonaj – 7,5 tone.

Ce spune Dăncilă după ce a apărut în interceptările privind mita de la PSD Arad
Ce spune Dăncilă după ce a apărut în interceptările privind mita de la PSD Arad

Fostul preşedinte PSD Viorica Dăncilă spune că nu are niciun amestec în dosarul mitei de la DRDP Timişoara care ar fi ajuns la PSD Arad şi a precizat că oricât ar încerca să se ajungă la ea nu se va ajunge, deoarece este un om foarte corect.

Avertisment pentru șoferi. Un site fără autorizație vinde roviniete
Avertisment pentru șoferi. Un site fără autorizație vinde roviniete

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat poliția că pe un site care nu are autorizație se vând roviniete.

Recomandări
Care este salariul unui europarlamentar. Diurna zilnică este de 350 de euro
Care este salariul unui europarlamentar. Diurna zilnică este de 350 de euro

La alegerile din 9 iunie, România își va vota primarii și europarlamentarii. 542 de candidați se luptă pentru cele 33 de posturi de la Bruxelles.  

Cât de greu este pentru un fermier român să obțină fonduri europene. Fermele cu certificat BIO au cele mai mari avantaje
Cât de greu este pentru un fermier român să obțină fonduri europene. Fermele cu certificat BIO au cele mai mari avantaje

”Fonduri UE pompate în agricultură”, PARTEA a II-a. Fermierii români trebuie să își ia consultanți buni ca să poată accesa fondurile europene. Depind de aceste sume, pentru că, prin activitatea lor, nu sunt eligibili în fața băncilor.    

De ce nava cargo care a scufundat un alt vapor în larg de Sf. Gheorghe a plecat imediat de la locul accidentului
De ce nava cargo care a scufundat un alt vapor în larg de Sf. Gheorghe a plecat imediat de la locul accidentului

Nava care s-a scufundat sâmbătă la 50 de kilometri în larg de Sfântu Gheorghe a fost lovită chiar de ambarcațiunea care a ajutat la salvarea echipajului.