Reacția unei femei când este întrebată cât cheltuie lunar pe haine: „Îmi e teamă!”
Creşte interesul românilor pentru felul în care arată şi se îmbracă, dovadă că alocă mai mulţi bani, lunar, pentru haine şi încălţăminte.
Cei mai mulţi merg la cumpărături la mall dacă vor să îşi completeze garderoba. Însă şi magazinele online câştigă teren, după cum arată un studiu recent.
În 2014, cheltuiam sub o sută de lei pe lună pentru haine şi încălţăminte, potrivit Institutului Naţional de Statistică. Anul trecut, însă, din bugetul total al unei gospodarii, aproape 175 de lei au fost alocaţi lunar pentru aceleaşi lucruri.
Că ne place tot mai mult moda o arată şi datele unui studiu efectuat de compania de marketing şi cercetare MKOR Consulting. În 2018, peste 56 la sută dintre români şi-au completat garderoba de câteva ori pe lună, cu 7 la sută mai mulţi faţă de 2017.
Femeie: „Ohh, nu vreau să spun! (De multe ori pe lună şi cum sunt liberă vinerea, cam în fiecare vineri. S-au depăşit sume. Nu vreau să fac socoteala. Îmi e teamă. Se duc 800, dar nu mereu."
Femeie: „O dată la lună, când sunt reduceri, mai des, de două ori pe săptămână. Câteodată 500, câteodată 200, o sută, variază."
Când vine vorba de locurile din care ne place să facem cumpărături, acelaşi studiu arată că mall-urile rămân locurile preferate de cei care doresc să îşi cumpere haine, încălţăminte ori diferite accesorii. 85 la sută dintre români obişnuiesc să îşi înnoiască garderoba de aici. Un plus de 3 la sută sunt magazinele online de unde îşi cumpără haine 57 la sută dintre noi.
Românii au devenit mai atenţi la preţuri şi compară articolele, înainte de a le plasa în coşul online de cumpărături.
George Pascaru, specialist marketing digital: „A crescut mult încrederea oamenilor pe online, în acelaşi timp au crescut şi exigențele lor. Consumatorul nu mai este uşor de indus în eroare sau de amăgit cu oferte false."
Cristina Nichita, designer vestimentar: „În online se vinde volum şi ieftin. Tinerii cumpără mul. Cele care doresc ceva de calitate merg în ateliere."
Diana, consilier vânzări: „Avem cliente fidele care urmăresc cu interes site-ul nostru, dar vin şi în magazin să le vadă şi în realitate."
Studiul companiei MKOR Consulting a avut un eşantion de 1.067 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 şi 54 de ani, din mai multe regiuni ale ţării.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!