Podul căzut la Ploieşti putea zdrobi zeci de oameni. Oficial: "Nu ştiu cât de vechi e"
Incident grav lângă Ploieşti. O balustradă metalică şi mai multe bucăţi de beton desprinse dintr-un pod rutier au căzut peste calea ferată şi au distrus reţeaua care alimentează trenurile.
Trenurile care asigură legătura dintre Bucureşti şi Moldova au fost oprite, iar poliţiştii au deviat şi circulaţia auto pe DN1A. În ţară există zeci de poduri şubrede, extrem de periculoase, pentru care autorităţile nu au planuri concrete de reparaţii.
Balustrada metalică, lungă de 40 de metri, şi bucăţile din structura de beton a podului care s-au prăvălit pe șine au distrus cablurile de la calea ferată. Localnicii susţin că dezastrul era previzibil.
Localnic: „Cădeau bucăţi de beton de sus."
Localnic: „De două zile era la 45 de grade, dar nu a luat nimeni nu a luat nicio măsură."
Locotenent colonel Daniel Ionuta, ISU Prahova: „Este vorba de parapetul de mâna curentă şi trotuarul de circulaţie pietonală pe o suprafaţă o lungime de aproxmativ 40 de metri. Greutatea este destul de mare, nu pot să apreciez e vorba de tone. Dacă trecea un tren, situaţia era foarte gravă. Am fi vorbit de zeci de victime."
Pentru că bucăţile de fier şi ciment au rămas pe sine, traficul feroviar a fost blocat. Patru trenuri au fost oprite în gările de pe traseu. În acelaşi timp, traficul rutier pe podul şubred a fost închis.
Reprezentanţii secţiei de Drumuri Naţionale Prahova au căutat explicaţii.
Reporter: „Cât de vechi este acest pod?”
Ionel Ciobanu, șef secție Drumuri Naționale Prahova: „Chiar nu ştiu. L-am moştenit şi eu. Problema este că e prevăzut într-o reparaţie... Deja expertiza e făcută pentru acest pod."
Grav este că astfel de episoade se pot repeta oricând. Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în toată ţara, sunt 34 de poduri rutiere clasificate cu gradul 5 de risc. Adică sunt în stare critică şi nu asigură condiţiile minime de siguranţă a circulaţiei. Specialiştii spun că ar trebui reconstruite sau cel puţin să le fie consolidata structura de rezistenţă.
Alte aproape 700 de poduri sunt încadrate în clasa tehnică IV, adică au elementele constructive într-o stare avansată de degradare
Podul peste râul Teleajen din judeţul Prahova are, de pildă, armătura de beton desprinsă în mai multe locuri.
Miile de şoferi îşi pun în pericol vieţile când îl tranzitează zilnic.
Localnic: „Vai mama lui... Terminat! Dacă mai ţin ploile astea se duce de tot podul ăsta jos."
Localnic: „Eh, a făcut la suprafaţă, să se vadă mai bine sus decât pe jos."
Şi podul peste paraul Teormanel de pe Drumul Naţional 67B - în judeţul Argeş - e într-o stare jalnică.
Șofer de autocar: „Dezastruos să ştiţi! Se exfoliază mai tot timpul când sunt ploi şi alea.”
Despre această situaţie a vorbit și echipa „România, Te iubesc!", care a dat exemplu viaductul Grămăticu de pe drumul Naţional 10 dintre Buzău şi Covasna.
Paul Angelescu, „România, te iubesc!”: „Aici se mai poate observa o problemă pe care am văzut-o în cazul mai multor poduri. Probabil din cauza vremii şi a infiltraţiilor, o bună parte din betonul armat de la exterior a ruginit într-atât de mult încât."
Puşi în faţa acestui dezastru, reprezentanţii CNAIR spun că monitorizează situaţia. Tot ei promit că anul acesta vor începe reparaţiile la podurile cu risc.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „Noi în momentul în care avem clasă risc 5, dar îl ţinem deschis. Podul nu e cu risc de colpsare iminentă. Dacă apare riscul colapsarii iminente podul se închide. Nu ai întotdeauna posibilitatea să intervii şi depinzi de fluxurile financiare."
În România avem peste 4000 de poduri.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Sursa: Pro TV
Etichete: pod, cale ferata, pod prabusit, pod rutier,
Dată publicare:
22-02-2019 18:27