Producători: Vânzările de lenjerie intimă au scăzut şi cu 50% faţă de anul trecut
Un articol de îmbrăcăminte considerat obligatoriu, până nu demult, a pierdut teren în perioada în care pandemia ne-a ţinut mai mult în casă. Vânzările de sutiene au scăzut şi cu 50% faţă de anul trecut, spun producătorii şi comercianţii.
Femeile prefera ca în locuinţă să adopte un stil vestimentar mai degajat. Şi se gândesc de două ori înainte de a cheltui banii pe lenjerie intimă fină şi scumpă din dantelă.
Deşi este o piesă importantă în garderobă, pentru că pune în valoare bustul oricărei femei, sutienul provoacă o mulţime de neplăceri, spune Andreea, o IT-ista de 26 de ani.
Andreea: "Uite, de exemplu, la sutienul acesta, chiar dacă îl aleg bine, sârma îţi provoacă un inconfort, să zic aşa. Primul lucru pe care îl fac când ajung de la muncă, este să-l dau jos încă din maşină".
Andreea recunoaşte că, de trei luni, nu mai poartă nimic pe sub tricou.
Andreea Răcheru: "Doar când merg la lucru sau la evenimente sau când ies în oraş, interacţionez cu mai mulţi oameni, atunci simt nevoia să-l port pentru că toată lumea se uită urât. Fiindcă că eşti destul de mult catalogată, mai ales femeiele după modelul roamânesc, trebuie să porţi".
Se pare însă că în acest an femeile s-au relaxat în bună măsură.
Agnes Vitalis este managerului unui magazin de lenjerie intimă din Cluj-Napoca. A resimţit tendinţa încă din martie.
Agnes Vitalis, manager magazin lenjerie intimă: "Am constatat că avem o scădere de 50 la sută faţă de anul trecut, iar în luna iunie avem o scădere de 30 la sută".
Despre scăderi vorbesc şi producătorii.
Gabriela Cârstean, Director Companie Producatore de lenjerie intimă: "În contextul în care multă lume a lucrat de acasă, vânzările de lenjerie intimă şi mai ales partea de sutiene au scăzut, cel puţin la noi, cu 40 la sută".
Medicii recomandă sutienul femeilor cu bust proeminent, pentru a evita durerile de spate, însă spun că o pauză este bine-venită.
Anita Maxima, medic specialist obstretica-ginecologie: "După câteva ore în care purtam nu cele mai confortabile lucruri când suntem constrânşi din punct de vedere social, probabil este momentul să ne relaxăm puţin şi din punctul ăsta de vedere".
Nu doar dorinţa de confort a cauzat scăderi în vânzarea de lenjerie intimă.
Ioan Hosu, Sociolog: "Bugetele s-au diminuat în ceea ce priveşte veniturile. Probabil şi cheltuielile în ceea ce înseamnă îmbrăcămintea sau bunuri de folosinţă îndelungată urmează tendinţa bugetelor: în jos, înregistrăm schimbări şi în stilurile de cumpărare şi stilurile de viaţa s-ar putea să asistăm la o regândire a priorităţilor în ceea ce înseamnă vestimentaţia".
Un sutien de dantelă poate costa şi câteva sute de lei - o sumă pe care multe femei nu şi-au putut-o permite mai ales dacă nu au mai avut un loc de muncă.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: producatori, vanzari, sutiene, lenjerie,
Dată publicare:
08-07-2020 21:06