Automobilul electric „made in Romania” care va fi produs în serie limitată, testat de premierul Ciucă. Cât ține bateria

×
Codul embed a fost copiat

Cu 300 de cai putere și caroserie din fibră de carbon, prima mașină electrică dezvoltată în România a fost prezentată, vineri, la Cluj.

O apariție modernă, automobilul este un prototip. Totuși, cei care l-au conceput speră că vor putea să producă o serie limitată, după omologarea la RAR. Mașina electrică a intrat într-o competiție internațională alături de alte proiecte inovative din toată lumea, și are șansa să câștige o finanțare de un milion de dolari, în Statele Unite. Printre cei care au analizat-o se numără și premierul României.

Construită în patru ani, mașina aduce cu un automobil din viitor.

Peter Szabo, inițiatorul și designerul mașinii: „Am vrut să nu semene cu nicio formă de la nicio mașină. Îmi plac formele concave și drepte, clasice, moderne, împreună, amestecând, așa mi-a venit ideea să fac.”

Programul și designul sunt dezvoltate în România de o echipă IT. Doar piesele au venit, în mare parte, din afară, apoi mașina a fost asamblată la noi.

Citește și
masini electrice
Numărul stațiilor de încărcare pentru mașini electrice este în creștere. Avem deja peste o mie de astfel de puncte
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Voicu Oprean, director companie software: „Am pornit de la ideea de a face prima mașină românească electrică. Iar patru ani mai târziu, o arătăm că există, funcționează. Ne dorim să facem o serie limitată, până în 10 mașini, să o certificăm la RAR, și să introducem în ea toată tehnologia la care noi avem acces.”

Și nu doar arată ca și cum ar fi venit din viitor. Tehnologia integrată este în ton. De exemplu, în loc de oglinzi sunt camere video, iar imaginea se vede în bord. Ceva rar întâlnit la autoturismele electrice este și poziționarea motoarelor.

Mihai Matica, partener companie: „Avem o mașină electrică cu motoare în roțile spate, frână regenerativă, două baterii. Încă mai avem de lucru la setări și la partea de optimizare.”

Portiera acestui prototip se deschide prin glisarea mâinii. Cu o singură încărcare, putem parcurge 350 de km, cu o viteză maximă de 180 de km per oră.

Invitat să conducă mașina, premierul Nicolae Ciucă a preferat să îi analizeze doar interiorul.

Nicolae Ciucă, prim-ministrul României: „Faptul că se gândesc să treacă la producția de serie este un lucru care pentru noi, ca țară, trebuie să ne facă mândri.”

Jumătate de milion de euro a costat automobilul, bani privați, dar și fonduri europene. La târgul din Cluj la care a fost prezentat au fost dezvăluite mai multe inovații. Cum ar fi un simulator de schi, care ajută corpul să se pregătească pentru acest tip de efort și reduce astfel riscul de accidente.

 

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Planuri pe termen lung la uzina Dacia. Grupul Renault plănuiește să vândă doar mașini electrice pe piața europenă
Planuri pe termen lung la uzina Dacia. Grupul Renault plănuiește să vândă doar mașini electrice pe piața europenă

Grupul Renault analizează ideea de a-și concentra activitățile de producție a mașinilor electrice, în Franța, iar uzina Dacia din România, alături de alte fabrici, ar putea sa se ocupe de automobilele cu combustie, și de cele hibride.

Numărul stațiilor de încărcare pentru mașini electrice este în creștere. Avem deja peste o mie de astfel de puncte
Numărul stațiilor de încărcare pentru mașini electrice este în creștere. Avem deja peste o mie de astfel de puncte

Numărul stațiilor de încărcare pentru mașini electrice crește de la o lună la alta, chiar și cu câteva zeci. Avem deja peste o mie de astfel de puncte. Iar planul autorităților este optimist: să depășim 15.000 de stații, în 5 ani.

Românii trec la mașini electrice sau hibride. Marea problemă este numărul mic al stațiilor de încărcare
Românii trec la mașini electrice sau hibride. Marea problemă este numărul mic al stațiilor de încărcare

Vânzările de autoturisme ecologice noi aproape s-au dublat în luna ianuarie din 2022, faţă de acelaşi interval din anul precedent, anunță Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme.

Recomandări
România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa
România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa

Pentagonul pregătește mult timp livrările de muniție către Ucraina, iar armele americane au un traseu bine stabilit prin Europa pentru a ajunge în posesia trupelor ucrainene.

Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

Mark Rutte, adversarul lui Iohannis în cursa pentru șefia NATO, a bătut la ușa lui Erdogan. 
Batavul caută sprijinul Turciei
Mark Rutte, adversarul lui Iohannis în cursa pentru șefia NATO, a bătut la ușa lui Erdogan. Batavul caută sprijinul Turciei

Preşedintele Recep Tayyip Erdogan a declarat că speră că următorul secretar general al NATO va acorda prioritate preocupărilor legate de terorism ale Turciei în timpul întâlnirii de vineri cu Mark Rutte, favorit pentru a prelua postul.