Planuri pe termen lung la uzina Dacia. Grupul Renault plănuiește să vândă doar mașini electrice pe piața europenă
Grupul Renault analizează ideea de a-și concentra activitățile de producție a mașinilor electrice, în Franța, iar uzina Dacia din România, alături de alte fabrici, ar putea sa se ocupe de automobilele cu combustie, și de cele hibride.
Anunțul le dă fiori angajaților pentru că ar putea însemna reduceri de personal.
Până în 2030, marca Renault vrea să ajungă să vândă doar mașini electrice pe piața europenă și își va crea în Franța o entitate separată pentru ele. Fabricarea motoarelor și a transmisiilor termice și hibride va fi separată într-un alt pol de producție care va include și secția de profil de la uzina Dacia. La orizontul anului 2023 polul din afara Franței se va baza pe circa 10 mii de angajați.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Viorel Ungureanu, lider Sindicatul Dacia: Este un studiu care se deruelază până la finele anului 2022, urmând să se ia o decizie.
Reporter: Ar putea însemna asta, totuși, diminuarea personalului?
Viorel Ungureanu: Va fi un impact, poate, la secția de motoare, acolo poate va fi o reducere de personal, dar, cu siguranță, le vom găsi alte locuri de muncă.
Dacia, unul dintre cei mai mari contribuabili din România
Dacia are 13.000 de angajați, un aport de circa 2% în produsul intern brut al României și este unul dintre cei mai mari contribuabili din țară. În 2020 a vărsat la bugetul de stat circa 230 de milioane de euro. Aproape 60% din bugetul orașului Mioveni provine din taxele plătite de uzină.
Dragoș Cabat, analist economic: „Este posibil ca fabrica de la Pitesti să ramana doar pentru componente, este una dintre posibilități ar însemna o scădere a importanței României în industria auto pentru că a face doar componente este mult mai puțin decât a face produsul finit, dar este posibil”.
Totuși, grupul Renault se arată încrezător în succesul diviziei mecanice, atâta vreme cât va continua să inoveze în direcția reducerii emisiilor de dioxid de carbon.
Costin Giurgea, realizator Superspeed: „Noi nu suntem în stare nici la nivel mondial nici la nivel european să susținem un shift brusc de la termice si hibride, la electrice pentru că nu ar suporta nici infrastructura și nici rețelele pe care le avem în momentul ăsta”.
Analiștii spun că separarea activităților ar avea legătură cu atragarea de capital pentru dezvoltarea mașinilor electrice.
Andrei Perianu, co-fondator Platforma Financiară: „E în avantajul lor să aibă o poveste mult mai concentrată în direcția asta de mașini electrice și de tehnologie pe care investitorii să o inteleagă mai bine versus ce au în zona de grup de mașini clasice”.
Oficialii grupului Renault nu au dorit să ofere informații suplimentare legate de planurile de viitor, însă derulează consultări cu reprezentanții angajaților în toate țările implicate; "etapele ulterioare ale acestor studii de strategie vor implica dialogul social", anunță constructorul de automobile.