Planuri pe termen lung la uzina Dacia. Grupul Renault plănuiește să vândă doar mașini electrice pe piața europenă

×
Codul embed a fost copiat

Grupul Renault analizează ideea de a-și concentra activitățile de producție a mașinilor electrice, în Franța, iar uzina Dacia din România, alături de alte fabrici, ar putea sa se ocupe de automobilele cu combustie, și de cele hibride.

Anunțul le dă fiori angajaților pentru că ar putea însemna reduceri de personal.

Până în 2030, marca Renault vrea să ajungă să vândă doar mașini electrice pe piața europenă și își va crea în Franța o entitate separată pentru ele. Fabricarea motoarelor și a transmisiilor termice și hibride va fi separată într-un alt pol de producție care va include și secția de profil de la uzina Dacia. La orizontul anului 2023 polul din afara Franței se va baza pe circa 10 mii de angajați.

Viorel Ungureanu, lider Sindicatul Dacia: Este un studiu care se deruelază până la finele anului 2022, urmând să se ia o decizie.

Reporter: Ar putea însemna asta, totuși, diminuarea personalului?

Citește și
uzina dacia mioveni
Amenințări cu proteste la uzina Dacia Mioveni după ce programul unor angajați a fost redus
Reacția lui Dmitri Medvedev, după atacul ucrainean cu rachete americane ATACMS

Viorel Ungureanu: Va fi un impact, poate, la secția de motoare, acolo poate va fi o reducere de personal, dar, cu siguranță, le vom găsi alte locuri de muncă.

Dacia, unul dintre cei mai mari contribuabili din România

Dacia are 13.000 de angajați, un aport de circa 2% în produsul intern brut al României și este unul dintre cei mai mari contribuabili din țară. În 2020 a vărsat la bugetul de stat circa 230 de milioane de euro. Aproape 60% din bugetul orașului Mioveni provine din taxele plătite de uzină.

Dragoș Cabat, analist economic: „Este posibil ca fabrica de la Pitesti să ramana doar pentru componente, este una dintre posibilități ar însemna o scădere a importanței României în industria auto pentru că a face doar componente este mult mai puțin decât a face produsul finit, dar este posibil”.

Totuși, grupul Renault se arată încrezător în succesul diviziei mecanice, atâta vreme cât va continua să inoveze în direcția reducerii emisiilor de dioxid de carbon.

Costin Giurgea, realizator Superspeed: „Noi nu suntem în stare nici la nivel mondial nici la nivel european să susținem un shift brusc de la termice si hibride, la electrice pentru că nu ar suporta nici infrastructura și nici rețelele pe care le avem în momentul ăsta”.

Analiștii spun că separarea activităților ar avea legătură cu atragarea de capital pentru dezvoltarea mașinilor electrice.

Andrei Perianu, co-fondator Platforma Financiară: „E în avantajul lor să aibă o poveste mult mai concentrată în direcția asta de mașini electrice și de tehnologie pe care investitorii să o inteleagă mai bine versus ce au în zona de grup de mașini clasice”.

Oficialii grupului Renault nu au dorit să ofere informații suplimentare legate de planurile de viitor, însă derulează consultări cu reprezentanții angajaților în toate țările implicate; "etapele ulterioare ale acestor studii de strategie vor implica dialogul social", anunță constructorul de automobile.

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Cele mai vândute tipuri de mașini în 2022. Proprietarii le așteaptă și un an și jumătate
Cele mai vândute tipuri de mașini în 2022. Proprietarii le așteaptă și un an și jumătate

2022 a venit cu o cerere mare pentru mașinile noi, iar cele mai vândute au fost cele electrice și hibrid, în detrimentul vehiculelor diesel.

Amenințări cu proteste la uzina Dacia Mioveni după ce programul unor angajați a fost redus
Amenințări cu proteste la uzina Dacia Mioveni după ce programul unor angajați a fost redus

Amenințări cu proteste la uzina Dacia Mioveni, după ce programul unor angajați a fost redus. Producția a fost micșorată, pentru că unele componente - importate până acum din Rusia ori Ucraina - sunt greu de găsit.

Dacia lansează în România seria limitată a Duster Extreme. Prețurile încep de la 21.900 euro cu TVA
Dacia lansează în România seria limitată a Duster Extreme. Prețurile încep de la 21.900 euro cu TVA

Constructorul auto Dacia anunţă că lansează pe piaţa din România seria limitată Duster Extreme, cea mai echipată versiune a SUV-ului fabricat la Mioveni, iar preţurile pornesc de la 21.900 euro, cu TVA inclusă, scrie News.ro. 

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

UE avertizează: Un tir cu rachetă intercontinentală rusă în Ucraina ar
UE avertizează: Un tir cu rachetă intercontinentală rusă în Ucraina ar "marca o escaladare clară" din partea lui Putin

Un tir cu rachetă intercontinentală a Rusiei împotriva Ucrainei ar "marca o escaladare clară" din partea lui Vladimir Putin, a apreciat joi un purtător de cuvânt al Comisiei Europene, citat de AFP.