Poliția Rutieră, noi detalii despre radarele din sistemul e-Sigur: ”Vor fi amplasate în fiecare zi în zonele cu risc rutier”

politia radar
Politia Romana

Directorul adjunct al Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR, comisarul şef de poliţie Bogdan Oproiu, a oferit noi detalii despre monitorizarea traficului rutier cu radare, prin sistemul e-Sigur.

Aceste dispozitive sunt amplasate deja pe A1, pe A2 şi pe DN 2, în judeţul Vrancea, iar ulterior vor fi introduse în toată ţara.

Bogdan Oproiu a explicat că scopul principal al acestui sistem de monitorizare a traficului este reducerea cu 50% a mortalităţii prin accidente rutiere în următorii cinci ani.

”Aş vrea să reamintim faptul că, începând cu 1 ianuarie 2025, a fost operaţionalizat sistemul de monitorizare a traficului rutier e-Sigur, sistem care presupune supravegherea drumurilor naţionale sau a drumurilor cu risc rutier de la nivelul României, supraveghere prin intermediul dispozitivelor radar. Vorbim despre dispozitive radar tip pistol, care vor fi montate pe trepied. Ele vor putea fi observate pe marginea drumului, vor fi la vedere, vor funcţiona într-un mod automat, ceea ce presupune înregistrarea tuturor vehiculelor care depăşesc limita de viteză”, a declarat, marţi, Bogdan Oproiu, potrivit News.ro.

El a precizat că primele radare au fost montate deja.

Citește și
MApN
Precizările MApN, după ce a fost detectat un ”semnal de ţintă aeriană de mici dimensiuni” la 15 kilometri de Chilia Veche

”În această perioadă ne aflăm într-o etapă de debut a sistemului e-Sigur, fapt pentru care îl putem întâlni momentan doar pe autostrada A1, tronsonul Bucureşti-Piteşti, Autostrada A2 Bucureşti-Constanţa şi pe DN 2 pe raza judeţului Vrancea, iar etapizat acest sistem va fi implementat la nivelul întregii ţări. Scopul principal al sistemului este acela de a asigura o fluenţă a traficului rutier şi de a ne îndeplini ţinta de ţară, respectiv reducerea cu 50% a mortalităţii până în anul 2030”, a explicat directorul adjunct al Direcţiei Rutiere.

Bogdan Oproiu a explicat cum vor fi sancţionaţi şoferii care au depăşit viteza legală.

Procesul de implementare a acestui sistem e-Sigur va fi următorul: după încheierea activităţii, poliţistul rutier va descărca toate datele ce au fost înregistrate de către aparatul radar, iar colegii care se află în Centrul de management al traficului vor proceda la prelucrarea datelor, vor identifica proprietarii autovehiculelor care au fost depistate circulând cu viteză, îi vor notifica, proprietarii autovehiculelor au obligaţia de a comunica Poliţiei Rutiere datele conducătorului auto, după ce poliţiştii rutieri primesc aceste date vor întocmi direct procesul verbal faţă de şofer pe care îl vor transmite către domiciliul acestuia”, a arătat Bogdan Oproiu.

El a menţionat că aceste radare vor fi amplasate în zonele cu risc rutier.

”Aceste dispozitive radar pe trepied vor fi întâlnite exclusiv în zonele cu risc rutier. Aţi adus în discuţie Autostrada 1 Bucureşti-Piteşti. Pe această arteră avem mai multe zone cu risc rutier, astfel că astăzi dispozitivul radar va putea fi observat într-o zonă cu risc rutier, mâine în altă zonă, astfel încât etapizat să atingem toate zonele. Vor fi amplasate în fiecare zi în zonele cu risc rutier, astfel încât etapizat să putem atinge toate zonele cu risc rutier din România în toată ţara. Pentru acest proiect, acest sistem e-Sigur, avem pregătite 700 de dispozitive radar de tip pistol, care vor putea fi observate treptat pe marginea drumului public, alături de un echipaj de Poliţie Rutieră, bineînţeles”, a declarat Bogdan Oproiu.

Articol recomandat de sport.ro
Italienii și-au amintit de ”anomalia” Andrea Compagno! Ce au scris despre fostul atacant al lui FCSB
Italienii și-au amintit de ”anomalia” Andrea Compagno! Ce au scris despre fostul atacant al lui FCSB
Citește și...
Poliția Română are un nou sistem de radare. Șoferii vor primi amenzile direct acasă, fără să mai fie opriți
Poliția Română are un nou sistem de radare. Șoferii vor primi amenzile direct acasă, fără să mai fie opriți

Șoferii care vor depăși limita de viteză nu vor mai fi opriți în trafic, ci vor primi amenzile direct acasă. Poliția Română anunță că a implementat noul sistem e-SIGUR, care acum funcționează pe trei șosele.

Precizările MApN, după ce a fost detectat un ”semnal de ţintă aeriană de mici dimensiuni” la 15 kilometri de Chilia Veche
Precizările MApN, după ce a fost detectat un ”semnal de ţintă aeriană de mici dimensiuni” la 15 kilometri de Chilia Veche

A fost alertă aeriană în Tulcea, după ce radarele armatei au detectat, în jurul orei 21, o „țintă aeriană de mici dimensiuni” în spațiul nostru aerian.

Recomandări
Cardinalul cu origini transilvane care ar putea fi viitorul papă. Urmează o luptă aprigă între conservatori și progresiști
Cardinalul cu origini transilvane care ar putea fi viitorul papă. Urmează o luptă aprigă între conservatori și progresiști

Autoritățile de la Roma se pregătesc pentru un aflux copleșitor de pelerini care vor veni să-și ia rămas bun de la liderul lumii catolice.  

Lista chiulangiilor din Parlament. Cine este deputatul campion la numărul absențelor
Lista chiulangiilor din Parlament. Cine este deputatul campion la numărul absențelor

Biroul permanent al Camerei Deputaților a primit spre examinare și decizie situația absențelor nemotivate ale unor parlamentari din lunile ianuarie și februarie 2025.

Cele 4 condiții obligatorii ale Bisericii Catolice pentru a numi un papă. Paradoxal, Suveranul Pontif nu trebuie să fie preot
Cele 4 condiții obligatorii ale Bisericii Catolice pentru a numi un papă. Paradoxal, Suveranul Pontif nu trebuie să fie preot

Cine poate deveni Papă? Contrar credinţei populare, cardinalii nu sunt singurele persoane care pot fi alese Papă de către conclav. În teorie, nici măcar nu trebuie să fii preot, scrie Le Figaro.