O porțiune dintr-un pod din Oltenia, care trebuia reablitat acum 12 ani, s-a prăbușit. Situație disperată și în Timiș
Un nou incident periculos atrage atenția asupra stării deplorabile în care se află multe poduri din țară. O porțiune dintr-un pod peste râul Olt s-a prăbușit și numai un miracol a făcut ca nimeni să nu fie rănit.
Podul se află pe Drumul Național Târgu Jiu - Pitești, e vechi de 120 de ani și a fost reabilitat ultima dată în urmă cu 60 de ani.
O bucată de beton, lungă de peste 25 de metri, din trotuarul podului s-a prabușit de la înălțime cu tot cu balustrada de protecție. Ruptura a fost marcată cu indicatoare. Mașinile de mare tonaj și pietonii nu mai au voie să circule pe podul șubred, iar viteza maximă pentru autoturisme a fost redusa la 20 de kilometri pe oră.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Șofer: "Pică podul ăsta, domnule. Dacă nu se face ceva, e vai de mama noastră".
Reporter: "Circulați cu teamă?".
Șofer: "Mi-e foarte frică să trec. Avem familii, copii, trebuie să facă neapărat ceva".
Podul este mai vechi de un secol și face legătura între județele Vâlcea și Olt. Ultima dată a fost reabilitat complet în 1964. În ultimele decenii, s-au făcut doar câteva cârpeli.
Șofer: "E un pod vechi, creă ca e monument istoric. Trebuia întreținut".
Reporter: "Simțiți vibrațiile?".
Șofer: "Da, se simte și la mașini, vibrează...".
Podul trebuia reabilitat în urmă cu 13 ani
Construcția urma să fie reabilitată în 2010, însă, potrivit Direcției de Drumuri și Poduri din Craiova, firma care a câștigat licitația la vremea respectivă nici măcar nu a început lucrările. Statul a cerut în instanță rezilierea contractului, dar procesul nu s-a finalizat nici acum, după 13 ani.
Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova: "Să vedem dacă acest antreprenor va face apel, lucru care ne va mai duce o perioadă de timp până vom reuși să relicitam acest sector de drum".
Între timp, autoritățile se gândesc să ridice un pod nou.
Un alt pod, din comuna Parța, județul Timiș, vechi de 68 de ani, nu a fost reabilitat niciodată. Construcția înaltă de 20 de metri este vizibil deteriorată. Consiliul Județean Timiș vrea să ridice unul nou, paralel.
Daniel Drăgan, primar Parța: "Este vorba despre 55 de milioane de lei. Am primit documentația vis-a-vis de amplasarea și realizarea noului pod".
53 de poduri din țară ar trebui înlocuite și 700 de poduri au nevoie de reabilitare.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: "Niciunul dintre aceste poduri nu sunt în risc de colaps iminent. Podul, în sine, nu prezintă risc pentru circulația rutieră. El prezintă risc pentru ce trece pe dedesubt".
În toată țara sunt 4.650 de poduri.