Cine erau victimele tragediei din Golful Musura. Barca a ieșit pe mare, deși navigația era interzisă
Un gest inconștient a dus la tragedia din Golful Musura. Conducătorul bărcii de agrement, sergent la unitatea de la Babadag, s-a aventurat în larg cu trei persoane în plus la bord, față de limita maximă admisă.
Asta, deși marea era agitată, iar navigația era interzisă. Ancheta a fost preluată de Parchetul Militar București.
În urma accidentului, patru persoane și-au pierdut viața. Printre ele, o fetiță de numai 3 ani și tatăl ei, români stabiliți în Spania.
Celelalte două victime sunt un bărbat de 62 de ani, din Galați, și o femeie de 61 de ani, din Huși.
O voce speriată a anunțat la 112 că o barcă s-a răsturnat în Golful Musura, pe o furtună de gradul 4. Valurile erau mari, după cum se vede din imaginile postate de un localnic. Pe o astfel de mare, spun autoritățile, nu se face turism, mai ales cu copii în barcă.
Când echipele de salvare au ajuns la fața locului, mai mulți oameni erau dați dispăruți. Deși pasagerii ar fi avut veste de salvare și apa nu era adâncă, după ce barca s-a răsturnat, le-a fost greu să iasă de sub ea. Unii au intrat în panică.
Daniel Năstase, ISU Delta Tulcea: „Inițial, au fost găsite șase persoane în viață și patru inconștiente. Au mai fost găsite alte 4 persoane în viață. Din păcate, pentru patru persoane, printre care și un minor, nu s-a mai putut face nimic.”

Cine sunt victimele și ce spun martorii despre momentul dezastrului
Potrivit unor surse din anchetă, din Sulina plecaseră trei ambarcațiuni în excursie spre epava navei Tiurgut, deși marea era agitată.
Conducătorii celorlalte două bărci de agrement au înțeles riscurile și s-au întors. Nu și a treia barcă.
Localnic: „Au început să se panicheze. Am văzut al doilea val care i-a răsturnat.”
Bogdan Culețe, guvernator Rezervația Biosferei Delta Dunării: „Curentul este unul extrem de puternic. Din păcate, conducătorul ambarcațiunii a fost inconștient.”
Barca în care se aflau cei 13 turiști și cel aflat la cârmă era un model Corsar 850 cu 11 locuri, inclusiv comandantul. Doar că în ea erau trei persoane în plus. Mai mult, valurile aveau aproape 2 metri, iar navigația în radă era interzisă, inclusiv pentru faptul că vorbim de o zonă protejată.
La cârma bărcii se afla un bărbat de 34 de ani, sergent la unitatea de la Babadag, care a scăpat cu viață. După efectuarea testelor medicale, a rezultat că nu consumase alcool. Investigațiile sunt coordonate acum de Parchetul Militar București.
Dan Ichim, Director Căpitănia Tulcea: „Pe lângă avertizările transmise privind vremea nefavorabilă, era evident că nu sunt condiții de navigație, valurile de 2 metri fiind vizibile.”
Adrian Mihalcioiu, Sindicatul Liber al Navigatorilor din România: „Nu s-au respectat nici condițiile măcar minime de siguranță.”
Localnicii spun că, de multe ori, cei care organizează astfel de excursii nu sunt controlați de nimeni.
Cei zece supraviețuitori, printre care și o adolescentă de 17 ani și o fetiță de 12 ani, au ajuns la UPU Sulina și, potrivit medicilor, au plecat pe propriile picioare.
Potrivit unor surse din anchetă, două dintre persoanele care au pierit în tragedie, un tată de 43 de ani și fiica lui de 3 ani, ar fi membri ai unei familii de români din Spania. Mama a scăpat cu viață, la fel și un alt bărbat, un cetățean austriac.
A treia persoană care a murit este o femeie de 61 de ani, din Huși. Angelica Zurba se întorsese în zonă pentru câteva zile de relaxare, după ce anul trecut a fost cucerită de frumusețea locului. Era în vacanță împreună cu un văr și cu soția lui, amândoi din București.
Aurelia Zurba, mama victimei: „Cum s-a răsturnat barca, ea a venit sub barcă, într-un fel. Soția spune că nu știe cum a ajuns la mal. Ea m-a sunat și mi-a spus că l-a văzut pe soțul ei jos, cum îl resuscitau, iar pe fata mea nu au mai putut să o salveze.”
A patra victimă este un bărbat de 62 de ani, din Galați.