Noul pod de la Agigea, deschis circulatiei la un an dupa inaugurare. Ce probleme au aparut dupa finalizare
De luni, chiar se circula pe noul pod de la Agigea, peste Canalul Dunare-Marea Neagra. Inaugurat acum un an, podul a fost deschis circulatiei abia luni, din cauza unor probleme tehnice.
De acum, traficul greu este directionat spre port, iar turistii vor scapa de aglomeratie. Din cauza intarzierilor, constructorul a fost penalizat cu aproximativ 5 milioane de lei.
Inaugurat anul trecut, podul de la Agigea ar fi trebuit folosit inca din luna februarie a acestui an. Dar, surpriza: constructorul i-a anuntat pe drumari ca a avut probleme tehnice legate in special de fundatie si a cerut prelungirea termenului de executie.
De altfel, chiar in ziua primei inaugurari surprizele au aparut nu doar la executarea lucrarilor, ci si in declaratiile politicienilor.
Venit sa vada noul pod rutier peste canalul Dunare-Marea Neagra, presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu, a incurcat constructiile. In timp ce inspecta noul pod, el credea ca se afla, de fapt, pe cel vechi.
Intre timp, firma a intrat in insolventa, iar administratia portuara incearca sa recupereze penalitatile de intarziere care se ridica undeva la 5 milioane de lei.
Acum, la aproape un an de la inaugurarea podului, autoritatile au refacut festivitatea de deschidere. Numai ca de aceasta data, pe pod chiar se poate circula.
Noul pod are o lungime totala de 360 de metri si permite circulatia pe patru benzi.
Desi deschiderea oficiala a fost anuntata pentru ora 8:00, pe noul pod a inceput sa se circule de la primele ore ale diminetii de luni. Soferii au fost intampinati cu o ceata densa si o vizibilitate redusa.
Ion Constantin, prefect: "Tot traficul greu, care trebuia sa ocoleasca pentru a ajunge in port, acum se va duce direct in port."
Luni, inca se mai lucreaza la breteaua care va face legatura intre noul pod si cel de la intrarea in Eforie Nord. Cu alte cuvinte, turistii care se vor indrepta spre sudul litoralului, nu vor mai iesi de pe autostrada la Agigea, ci isi vor continua drumul pana la intrarea in Eforie Nord.
Constructorul promite ca breteaua care leaga noul pod de drumul national va fi gata in doua saptamani. Ar fi trebuit sa fie gata in iunie 2015. A mai primit o prelungire a termenului de executie pana la sfarsitul lunii septembrie, dar drumul nu este gata nici pana la aceasta ora.
Valoarea totala a proiectului depaseste 191 de milioane de lei.