Ministrul Educației: Până la începutul săptămânii viitoare, vor fi livrate 10 milioane de teste COVID în şcoli
Zece milioane de teste de salivă pentru COVID-19 destinate preşcolarilor, elevilor şi angajaţilor din învăţământ vor fi livrate până la începutul săptămânii viitoare în şcoli, a anunţat, vineri, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.
"Până la începutul săptămânii viitoare, vor fi livrate în şcoli 10 milioane de teste pentru preşcolari, elevi şi angajaţi din învăţământ. Ministerul Educaţiei, la solicitarea Inspectoratului General Pentru Situaţii de Urgenţă, a transmis repartizarea pe judeţe pentru primul lot de teste rapide pe baza de salivă (10 milioane de teste) pentru a putea fi utilizate începând de săptămâna viitoare, cea de-a doua săptămâna a semestrului 2. Apreciem deblocarea procesului de achiziţie a testelor, atât de necesare pentru funcţionarea în condiţii de siguranţă sanitară a şcolilor şi grădiniţelor", a afirmat ministrul.
Procesul de achiziţie a 18,5 milioane de teste rapide COVID-19 a fost reluat
Autorităţile au anunţat, vineri, că CNSC a respins, ca nefondată, contestaţia depusă de un operator economic implicat în achiziţia testelor de salivă pentru unităţile de învăţământ, motiv pentru care 10 milioane de teste vor ajunge în unităţile din întreaga ţară până la începutul săptămânii viitoare.
IGSU a făcut, vineri, precizări cu privire la Acordul-cadru care face obiectul achiziţiei a 18.500.000 bucăţi teste rapide pentru depistarea virusului SARS-CoV-2 efectuate din probă de salivă.
”Întrucât, astăzi, CNSC a respins, ca nefondată, contestaţia depusă de un operator economic, prin Decizia nr. 154/21.01.2022, procesul de achiziţie s-a reluat. Astfel, astăzi, 21.01.2022, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă a invitat, la sediul instituţiei, cei patru promitenţi furnizori în vederea încheierii contractelor subsecvente pentru furnizarea a 18.500.000 bucăţi teste rapide pentru depistarea virusului SARS-CoV-2 efectuate din probă de salivă”, a transmis IGSU.
Sursa citată a precizat că, dintre cele patru contracte subsecvente, trei au fost semnate astăzi de ambele părţi, urmând ca cel de-al patrulea să fie semnat în data de 22.01.2021.
”Primele 10.000.000 bucăţi teste vor fi recepţionate în cursul zilei de mâine, 22.01.2022, urmând ca în cursul aceleiaşi zile să fie transportate, cu camioanele IGSU, către Inspectoratele Şcolare Judeţene/Municipiul Bucureşti, conform planului de distribuţie elaborat de Ministerul Educaţiei, astfel încât acestea să fie disponibile în unităţile de învăţământ în cursul săptămânii viitoare”, a transmis IGSU.
În conformitate cu art. 4, alin (2), lit. b) din Ordonanţa de urgenţă nr. 11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei, cu modificările şi completările ulterioare, Oficiul Naţional pentru Achiziţii Centralizate a fost desemnat să achiziţioneze în regim de urgenţă echipamentele şi consumabilele prevăzute în Anexa la ordonanţă, prin procedura de negociere fără publicare prealabilă a unui anunţ de participare.
Totodată, în temeiul art. 4 alin. (3) din OUG nr. 11/2020, stabilirea în anexă de noi categorii de produse, materiale şi echipamente sanitare, inclusiv majorarea cantităţilor prevăzute în anexă, se realizează prin hotărâre a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, la propunerea vicepreşedintelui Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.
”Astfel, vă indicăm faptul că Oficiul Naţional pentru Achiziţii Centralizate este instituţia abilitată pentru organizarea şi derularea procedurilor de achiziţie, această instituţie fiind şi cea care încheie acordurile – cadru cu ofertanţii desemnaţi câştigători. Important de precizat este că proiectul de contract subsecvent este parte a documentaţiei de atribuire a achiziţiei întocmită de ONAC, în baza căreia au fost atribuite acordurile-cadru. Ulterior derulării procedurii de achiziţie de către ONAC, în baza art. 5 alin. (3) din OUG nr. 11/2020, Oficiul Naţional pentru Achiziţii Centralizate pune la dispoziţia Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă acordurile-cadru atribuite”, a mai transmis IGSU.
Potrivit instituţiei, în baza art. 5 alin. (4) din acelaşi act normativ, monitorizarea acordurilor-cadru şi încheierea contractelor subsecvente pentru achiziţiile prevăzute la art. 4 alin. (2) din OUG nr. 11 din 2020 se realizează de către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.