Lucrările la metroul din Cluj-Napoca, oprite din cauza riscului de surpare a unui deal. Soluția găsită de specialiști
Probleme pe șantierul metroului din Cluj-Napoca. Lucrările au fost oprite după ce specialiștii au descoperit că un deal s-ar putea surpa.
Acum se fac lucrări de consolidare, așa că momentul în care va începe forajul rămâne incert. Termenul de finalizare a lucrărilor la metrou este 2031.
În timpul săpăturilor pentru stația Teilor, inginerii și-au dat seama că terenul e instabil. Va fi consolidat cu ajutorul a 94 de piloți forați la 25 de metri adâncime. Specialiștii în inginerie geotehnică spun că aceasta e soluția în cazul construcțiilor în pantă.
Loretta Batali, profesor de inginerie geotehnică: „Pentru ca acest ecran de piloți să lucreze unitar, este nevoie ca capetele lor să fie prinse într-o grindă de coronamente sau grindă de solidarizare din beton armat. Aceasta va prelua împingerea pământului, care are tendința de a luneca, oprind deplasările terenului.”
Alte probleme cu lucrările la metroul din Cluj
După această operațiune, terenul va fi pregătit pentru săparea tunelului, dacă nu apar și alte probleme, spun autoritățile.
Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca: „Deocamdată nu s-a pus problema costurilor suplimentare, dar în executarea proiectului vom face aceste echilibrări de costuri. Repet, deocamdată.”
Și în 2021 a fost descoperită o problemă în subteran: depozite mari de sare în zona de legătură dintre metrou și trenul metropolitan, care va duce spre aeroportul din Cluj-Napoca.
Valoarea totală a proiectului se ridică la 2,7 miliarde de euro. Anul trecut, la Cluj au ajuns cârtițele gigantice pentru săpături. Echipamentele nu au fost încă asamblate și stau acoperite cu folie de protecție. Linia de metrou va avea 19 stații și un depou suprateran.