Câți bani au cheltuit românii de Black Friday și ce și-au cumpărat la reduceri
Black Friday a trecut. Este momentul socotelilor. Au fost încasări mari, deși oamenii au fost mai cumpătați și și-au schimbat comportamentul.
Au pus în coș în principal băuturi, alimente și obiecte pentru casă, iar mulți dintre ei au optat pentru plata în rate.
Vânzătorii spun că valoarea tranzacțiilor a fost mai mare față de 2021, însă confirmă că toate au fost mai scumpe.
Cele mai cumpărate produse pe cea mai mare platforma online au fost băuturile, produsele de băcănie, hrana pentru animalele de companie, urmate de jucării și articole pentru copii.
Abia apoi au venit electrocasnicele, piesele de mobilier, telefoanele, tabletele și laptopurile.
Suma totală pentru o singură zi de vânzări a fost de aproape 650 de milioane de lei, mai mare cu 35 de milioane față de anul trecut.
De precizat însă că toate au fost mai scumpe. Poate și din această cauză plata în rate a crescut cu 43%.
Mara Eliza Barza, specialist comunicare: „S-a schimbat puțin obiceiul consumatorilor. Faptul că a evoluat partea asta de lockere, oamenii preferă să nu mai depindă de programul unui curier și să își poată ridica produsele singuri la orice oră din zi și din noapte. Majoritatea au cumpărat produse mai micuțe care să încapă în lockere".
O altă platformă online a vândut telefoane, telezivoare și electrocasnice cu o comandă medie de 2.000 de lei. 25% dintre comenzi au fost în rate.
Dintr-un depozit au plecat până luni peste 10.000 de colete. Altele urmează să fie livrate și vor ajunge la destinatari în maximum două săptămâni, asta în funcție și de localitatea din care s-a plasat comanda. În București, de exemplu, coletul poate ajunge și în următoarea zi.
Mihai Pătrașcu, reprezentantul unei platforme de electronice și electrocasnice: „Și-au făcut bugetul înainte și au pus produsele într-un coș virtual și atunci când promoția a fost activă au profitat. Au căutat pe mai multe site-uri, au plecat, au revenit, au comparat prețuri, seriozitatea magazinuluui online, au comparat modalitatea de livrare, de plata în rate și au luat o decizie".
La categoria haine, cele mai vândute au fost cele de sezon
Raluca Radu, specialist ecommerce: „S-au înregistrat comenzi cu valoare mai mare, lucru care este legat de creșterea prețurilor produselor, dar în cazul nostru și de faptul că am introdus branduri medium-high în portofoliu. În ultimele două luni am primit multe întrebări despre posibilitatea de plată în rate, de plăți amânate, urmează să introducem și noi".
Anul acesta de Black Friday o platformă de livrări a vândut aproape 23.000 de vouchere care ofereau reduceri la următoarele comenzi.