Când trebuie puse cauciucurile de iarnă. Motivul pentru care tot mai mulți șoferi aleg „all season”
Zăpezile căzute la munte i-au trimis pe șoferi direct la vulcanizare să schimbe anvelopele cu cele de iarnă.
Cu gândul la economie de timp și de bani, tot mai mulți aleg cauciucuri „all season”. Atenție însă - ca să evitați amenda, chiar și aceste anvelope trebuie să fie marcate corespunzător pentru drumuri acoperite de zăpadă.
Ca să nu mai stea la cozi de două ori pe an și să nu mai dea bani pe schimbatul roților, mulți șoferi au început să aleagă anvelope „all season”.
Alexandru Bălan, reprezentant firmă de profil: „Ca și preț anvelopele all season sunt cu 10-15% mai scumpe ca cele de iarnă, dar le poți folosi și vara și iarna. Oamenii preferă varianta aceasta".
Șofer: „Anul acesta o să încerc să-mi pun all season pentru că nu-mi mai permit două rânduri de anvelope și având în vedere că pot să le folosesc și iarna o să merg pe un singur set all season, datorită costurilor".
Șofer: „Mă gândesc să pun și all season să nu mai stăm la cozile astea interminabile".
Specialiștii recomandă ca anvelopele „all season” să fie înlocuite la trei ani, în timp ce perechile de vară-iarnă după cinci ani. Atât anvelopele „all season”, cât și cele de iarnă trebuie însă să fie marcate corespunzător pentru drumurile înzăpezite.
Oana Șopu, purtător de cuvânt IPJ Vaslui: „Conform legislației, cauciucurile trebuie să aibă inscripționate MS. Aceleași marcaje sunt obligatorii și în cazul cauciucurilor all season, care sunt valabile".
În România legea prevede folosirea obligatorie a anvelopelor de iarnă în momentul în care drumurile sunt acoperite cu zăpadă. Pentru a fi siguri că nu sunt prinși pe picior greșit, șoferii le pot schimba în luna octombrie sau când temperaturile au scăzut sub 7 grade Celsius. Cei care circulă cu cauciucuri de vară pe drumuri înzăpezite pot fi amendați cu până la 2.900 de lei.