Brandul României, scos de la naftalină. Hotelierii și proprietarii de pensiuni vor fi nevoiți să afișeze „frunza” la intrare
Brandul României, lansat în perioada în care Elena Udrea conducea Ministerul Turismului, este scos de la naftalină.
Toți hotelierii și proprietarii de pensiuni vor fi nevoiți să afișeze „frunza” la intrare. Până una alta, nu avem nici măcar un site dedicat, cu atât mai puțin o strategie de promovare a României.
O frunză deasupra textului „Explorați grădina Carpaților” - acesta este brandul de țară al României, stabilit pe vremea Elenei Udrea. Întregul concept a costat atunci 30 de milioane de euro. Mai nou, și actualul responsabil de la turism le-a cerut celor din domeniul ospitalității să afișeze faimosul logo la intrare. Frunza ar putea promova, însă, și viitoarele festivaluri, susține oficialul.
Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului și Turismului: „Nu am pretenția că e soluția cea mai bună, dar decât să nu faci nimic, mai curând faci ceva.”
Reporter: Era acest logo cel mai important lucru de resuscitat în turismul românesc?
Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului și Turismului: „Poate că da, poate că nu, atât logo când și brandul.”
Aurelian Marian, proprietar: „Nu îmi dau seama dacă vă ajuta, pe de altă parte, ca orice lucru în PR sau marketing sau comunicare, atrage atenția și conștientizăm cumva că asta este România.”
Ministerul are la dispoziție un buget de trei milioane de euro pentru pentru activitatea de marketing și promovare turistică a României.
Dacă înainte de pandemie, peste 2 milioane 600 de mii de turiști străini vizitau țara noastră, în ultimii doi ani, numărul lor s-a redus drastic. Cea mai mare scădere s-a înregistrat în 2020, însă și în 2021, doar 842 de mii de turiști au venit în România. Cu toate acestea, ministrul Antreprenoriatului și Turismului speră că în 2022 să atragă în România peste 1 milion 500 de mii de turiști. Este un plan realist, nu optimist, spune el.
Deocamdată, România nu are un site de promovare. Spre deosebire de Grecia, de exemplu. De acolo aflăm cele mai atractive destinații din țară, dar și informații despre cultură sau gastronomie. La fel au procedat și spaniolii sau italienii.
Britanicul Charley Ottley, cunoscut pentru documentarele prin care a prezentat frumusețile României, spune că autoritățile noastre au o abordare greșită.
Charlie Ottley: „Nu este bine să vii cu un brand și un logo fără o strategie prin care să promovezi țara. În presa internațională, filme, aducând jurnaliști străini în excursii, articole și reclame. Asta trebuie să se întâmple. Nu poți să cheltui toți banii pe cercetare, fară să promovezi produsul. Este nevoie de o strategie pe termen lung pentru a promova România.”
Ministrul Antreprenoriatului și Turismului este, însă, de părere că stă în puterea hotelierilor și a agențiilor de turism să atragă turiști.
Daniel Cadariu, ministrul Atreprenoriatului și Turismului: „Primii care ar trebui să o facă sunt cei care activează în turism, pentru că ar avea tot interesul pentru turiști, mai ales din străinătate. Pe de altă parte, Ministerul are atestate undeva la 2.300 de agenții de turism, sunt următorii care ar trebui să fie interesați de a convinge turiștii să vină în România.”
În această vară ar putea deveni funcțional un program de stimulare a agențiilor de turism pentru care există deja cadrul legal și aprobarea Comisiei Europene.