Au început lucrările la „cel mai dificil” lot de autostradă din istoria țării. Tunelul impresionant din lotul Cornetu-Tigveni

Lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă din istoria României au început vineri. Șantierul Cornetu-Tigveni face parte din autostrada Sibiu-Pitești și cuprinde proiectul celui mai lung tunel rutier.
Șantierul Cornetu-Tigveni este cel mai dificil și mai important tronson de autostradă construit în toată istoria României, până acum cu termen de realizare 1 Decembrie 2028, respectiv să fie dată în trafic la 110 ani de la Marea Unire, transmite profit.ro.
În prezent, au fost finalizate lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor 2 fire de tunel, unde va fi realizată și zona de acces a instalației de forare; au fost finalizate principalele organizări de santier; se lucrează la realizarea drumurilor tehnologice; au fost finalizate accesele în șantier;
Mai mult, au început lucrările la tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,78 km și va fi format din 2 galerii cu câte 2 benzi de circulație pe sens prin forarea armarea și turnarea celor 87 de piloți de 1500 de mm diametru și 30 adâncime, pentru portalul dinspre Pitești;
În plus, se lucrează la realizarea platformelor de foraj pentru primele 3 viaducte.
Elementele principale ale tronsonului sunt 37,4 km lungime traseu autostradă și 54 structuri, care însumează un total de 14,5 km, dintre care cea mai lungă este tunelul Poiana (1,78 km)
Nodurile rutiere
-Nod Rutier Cornetu conexiune cu DN7 prin DJ703M (km 44+895)
-Nod Rutier Văleni conexiune cu DJ703M (km 74+229)
-Nod rutier Văleni (km 74+404 stânga)
-Spații de servicii tip S1 (stânga/dreapta) la km 62+300
-Spații de servicii tip S3 km 78+000 dreapta și km 80+000 (stânga)
-Centru de Întreținere și Coordonare (CIC)
Autorizația de construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Pitești (A1), a fost emisă la finele anului 2024.
Antreprenorul italian este mobilizat în șantier și desfășoară lucrări pregătitoare pentru construcția zonelor de acces a instalației TBM, cu care vor fi forate cele două galerii, a anunțat atunci ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
"A fost emisă Autorizația de Construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Pitești (A1) Este cel mai lung tunel de pe această autostradă și va fi construit pe Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni).(...) Cele două galerii vor fi forate cu tehnologie TBM. Antreprenorul italian este mobilizat în șantier și desfășoară acum lucrări pregătitoare pentru construcția zonelor de acces a instalației TBM", spunea Grindeanu.
Tunelul Poiana este format din două galerii cu câte două benzi pe sens, respectiv galeria de pe calea 1, cu o lungime de 1.780 m (sens Sibiu - Pitești), și galeria de pe calea 2 cu o lungime de 1.778,11 m (sens Pitești- Sibiu).
Lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027 (conform contractului), a precizat Grindeanu.
Constructorul acestei secțiuni a fost desemnată asocierea Webuild (Astaldi) - Tancrad (Italia - România).
Autostrada Sibiu-Pitești (formată din 5 secțiuni) va avea o lungime de 122,11 km și face parte din Coridorul 4 Pan-european, care tranzitează România de la Est la Vest (între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac).