ANIMAȚIE GRAFICĂ. Momentul în care locomotiva unui tren a luat foc în mers, în Arad
Incident extrem de grav petrecut pe calea ferată, în Arad. Locomotiva unui tren în care se aflau 30 de călători a luat foc în mers.
Vehiculul motor de cale ferată avea aproape o jumătate de secol, iar pompierii bănuiesc că un scurtcircuit a declanșat dezastrul.
Circulația a cel puțin șase trenuri a fost afectată de incendiu.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
La fel s-a întâmplat și în Cluj, unde locomotiva unei garnituri cu 60 de oameni a fost înghițită de fum.
Și tot pe calea ferată, vagonul unui tren de marfă a deraiat în Mehedinți.
Accidentul a avut într-o zonă în care șinele sunt șubrede, iar jurnaliștii de la ”România, te iubesc!” au atras atenția de mai multe ori asupra pericolului.
Partea din față a locomotivei trenului Regio 2602 arde violent, cu flăcări care țâșnesc prin geamurile sparte. În cele două vagoane din spate sunt 30 de călători. Era ora 5 și 45 de minute când s-a pornit incendiul.
Trenul plecase din Arad și urma să ajungă la Timișoara. Între localitățile Șagu și Vinga, în câmp, locomotiva a luat foc.
Cel mai probabil un scurtcircuit la un compresor de aer a fost a fost de vină.
Locomotiva avea 46 de ani.
Rodrigo Maxim, președinte FSTFR: ”Locomotiva a fost modernizată în urmă cu zece ani."
Până să ajungă pompierii au intervenit angajații de la Căile Ferate.
Cei 30 călători au fost coborâți în câmp, apoi vagoanele care îi transportau au fost decuplate de la locomotivă și trase la o distanță sigură, de o jumătate de kilometru. Nu au fost victime.
Pompierii au lucrat patru ore, ca să stingă focul. În acest timp, pe calea ferată între Arad și Timișoara nu s-a circulat. Cei 30 de călători din tren au fost fost duși în gara Șagu.
O alta locomotivă a fost trimisă ca să tracteze vagoanele în care se aflau.
În gara Șagu a fost oprit și trenul international Viena - București.
Călător: "Cam de trei ore stăm aici. Eu doar vreau să ajung acasă."
Călător: "E penibil ce se întâmplă. Vii din Budapesta, faci trei ceasuri până la graniță și de aici până la Mediaș faci 10 ceasuri. Aceeași distanță."
Călător: "Cei din biroul de mișcare nu fac nimic ca să asigure un minimum confort. Nu avem toalete."
Un bărbat s-a urcat pe vagoanele oprite în gară.
În secvențe, mai mulți angajați de la CFR încearcă să îl convingă să coboare, ca să nu se electrocuteze.
Bărbat: "M-am urcat sus ca să fiu la înălțime, ca să văd dacă sunt în siguranță sau nu sunt în siguranță."
În total, circulația a șase trenuri, spune CFR, a fost afectată de incendiu.
Au oprit în gările de pe traseu și au acumulat întârzieri de sute de minute.
Au fost clipe de coşmar pentru cei 60 de călători din acceratul Iaşi - Timişoara. Locomotiva disel care trăgea vagoanele a luat foc în zona Valea Drăganului - din judeţul Cluj.
Circulația trenurilor a fost blocată și între Drobeta Turnu Severin și Craiova.
Vagonul unui tren de marfă a sărit de pe șine, în zona Balota.
Șeful de tren al garniturii deraiate: "Infrastructura este la pământ, atât pot să spun.”
Dealul Balota este unul dintre punctele negre ale rețelei feroviare românești.
În ultimii zece ani, aici au deraiat cel puțin opt trenuri.
La ”România, te iubesc!” am atras atenția asupra pericolului încă de acum doi ani. În primăvară am revenit.
România are cea mai proastă infrastructură feroviară din Europa.
Suntem codași și la investiții. CFR Călători are 400 de locomotive, unele dintre ele vechi de peste 30 de ani. În ultimii doi ani compania a modernizat cinci dintr-un lot de 40 pe care le are în progarm.
În ultima perioadă, incidentele de pe calea ferată s-au înmulțit.
În iunie, un tren InterRegio a rămas fără frâne, în Argeș, și s-a oprit doar după ce a rupt un macaz.
Două luni mai târziu, două trenuri de marfă s-au ciocnit la intrarea în Gara Fetești. Unul dintre mecanici era băut, iar sistemul de frânare automată nu a funcționat.