TAROM isi propune sa-si schimbe flota si destinul de anul viitor. Cronica unui zbor catre paguba
Cea mai importanta companie aeriana romaneasca intra intr-o perioada de transformari importante. Tarom isi va schimba de anul viitor flota, iar responsabilii ne pregatesc noi trasee.
De exemplu, veti putea zbura in tara, de la Iasi la Timisoara, sau in strainatate de la Bucuresti la Beijing, ori Moscova.
Compania Tarom are in prezent 24 de aeronave si o mare problema. In flota, Tarom are aeronave Airbus, Boeing si ATR, modele diferite pentru care are nevoie de piese diferite. Pentru a taia din cheltuielile cu mentenanta, compania a anuntat ca va uniformiza flota.
Adica intentioneaza sa alinieze pe platforma aeroportului din Otopeni aceleasi modele, de la acelasi constructor. Asta ar insemna o economie uriasa pentru achizitia de piese, dar si pentru plata mecanicilor. Oficialii Tarom au anuntat deja doua posibile solutii: prima ar fi sa vanda toate aeronavele si sa cumpere altele noi. A doua varianta...
"Inchirierea unei parti a flotei existente catre terti, si introducerea tipurilor de aeronave pe care noi consideram ca ar trebui sa le avem", spune George Marin, directorul Business Strategy Tarom.
Schimbarea flotei s-ar putea face in maximum 4 ani, iar decizia o va lua pana la urma directorul general al companiei, belgianului Christian Heinzmann, pe care ministerul Transporturilor il pastreaza in functie.
"Avem deja oferte de la Airbus, Bombardier, Embrayer", spune Ramona Manescu, ministrul Transporturilor.
Pana atunci, ca sa faca fata celor 38 de companii aeriene concurente, compania va deschide rute in tara, unde practic detine monopolul. De exemplu, o ruta Iasi-Timisoara. In plus:
"Tarom va deschide la sfarsitul lunii noiembrie o cursa spre Geneva, iar din primavara anului viitor va opera si pe ruta Moscova", mai precizeaza George Marin.
Cei de la Tarom nu vor relua zborurile peste Atlantic, in Statele Unite, unde s-ar lovi de o concurenta acerba. Gradul de incarcare pe rutele interne este de 66 la suta, fata de 67 pe cursele externe. Potrivit oficialilor, Tarom a avut in primele 9 luni ale acestui an pierderi de 18 milioane euro, fata de 26 milioane euro, in aceeasi perioada a anului trecut.
Citeste si: Scandalul care tine la sol avioanele Tarom ce pot face curse peste ocean. Ce optiuni sunt
Citeste si: Planul noilor manageri privati de a trece Tarom pe profit in 2 ani. Harta destinatiilor paguboase
Citeste si: Costul scandalului intern de la TAROM. Cum a pierdut compania un contract de 5 mil dolari
Citeste si: Se opresc zborurile catre o importanta zona turistica a Romaniei. De ce renunta Tarom la multe curse