Planul noilor manageri privati de a trece Tarom pe profit in 2 ani. Harta destinatiilor paguboase
Compania Tarom a fost pusa pe butuci de contracte paguboase, o schema de personal stufoasa, dar si pentru ca avioanele merg mai mult goale.
Noii manageri privati anunta insa destinatii noi de zbor si vor sa taie serios din costuri. Cu toate acestea, TAROM va avea si in acest an pierderi de peste 30 de milioane de euro si abia in 2015 va intra pe profit.
Potrivit conducerii private a Tarom, avioanele zboara cu o incarcare medie de 65 la suta.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
"Media din Europa este de 75 la suta. La sfarsitul anului 2015, vrem sa atingem aceste cifre" si-a propus Christian Heinzmann, director executiv Tarom.
Adica in anul in care Tarom ar trebui sa redevina profitabila. Pentru asta compania promite sa se schimbe la fata. In acest an vor pleca 10 la suta din cei 2000 de oameni cati sunt angajati acum.
"Vom pastra doar personalul care lucreaza in interesul companiei. Pentru ceilalti nu cred ca se va gasi loc" mai spune Heinzmann.
Apoi se vor regandi rutele existente. Culmea, destinatiile cele mai importante, unde altii fac profit, sunt cele mai paguboase pentru compania noastra. In fiecare an, avioanele care zboara spre Paris, Madrid, Barcelona si Londra aduc peste 20 de milioane de euro pierderi.
Deocamdata, managerii au decis sa deschida o ruta noua spre Dublin, iar cea spre Dubai va fi mutata de pe noapte pe zi. Ar putea aparea si alte destinatii, dar in est, spre Georgia sau Ucraina.
Pana atunci trebuie restructurata flota alcatuita din 23 de avioane din 7 modele diferite. Tarom este nevoit sa plateasca ingineri si piloti pentru fiecare model in parte, ceea ce generaza costuri uriase. Asa ca in urmatorii ani vor fi luate in leasing aeronave noi, de acelasi tip, iar cele vechi vor fi inchiriate sau vandute.
Si politica interna a companiei se schimba, mai ales dupa ce un pilot al companiei a fost prins baut la mansa.
"Urcam la bord pe neasteptate. Facem asta aici in Bucuresti, pentru ca in alta parte ar fi mai complicat"
Multe dintre contractele paguboase ar urma sa fie renegociate.