Scandalul care tine la sol avioanele Tarom ce pot face curse peste ocean. Ce optiuni sunt
Singurele doua aeronave din flota Tarom care pot efectua zboruri transatlantice sunt motiv de disputa intre doi sefi.
In timp ce noul director roman se gandeste sa le vanda, pentru ca, spune el, aduc pierderi companiei, managerul strain, angajat ca sa reduca pagubele Tarom, sustine ca aeronavele trebuie pastrate neaparat.
Si declara ca are in plan pentru ele zboruri spre Beijing, New York sau Havana.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Cele doua aeronave Airbus A310 au fost cumparate in 1992 si au autonomie de zbor peste 8000 de kilometri.
Sunt singurele avioane Tarom care pot efectua curse directe spre Beijing sau New York.
Una dintre ele are o configuratie VIP si a fost folosita de presedinte in turneul din America de Sud si, mai recent, de premier, in Turneul din Asia.
Noul director executiv, numit recent de consiliul de administratie, se gandeste sa renunte la aparate pentru ca, spune el, aduc pierderi companiei.
"Avioanele sunt vechi , sunt mari consumatoare de petrol", spune Nicolae Demetriade.
La fiecare 5 ani, cele doua Airbusuri au nevoie de o revizie generala, fara de care nu mai au voie sa se ridice de la sol.
In timp ce directorul roman spune ca operatiunea ar costa 8 milioane de euro si de aceea ar fi mai rentabil sa fie scoase la vanzare, managerul strain sustine ca pretul real este de trei ori mai mic.
Daca raman in flota Tarom, aeronavele ar putea fi folosite pentru o cursa directa Bucuresti-Beijing. Din nou, directorii se contrazic.
Managerul privat sustine ca inclusiv o companie din Cuba este interesata sa inchirieze unul dintre aparate pentru curse intre Spania, Havana si Buenos Aires, care ar urma sa fie operate cu echipaje Tarom.
In plus, se analizeaza si varianta unor curse charter directe intre Bucuresti, New York, Bangkok si Mombassa.
Unul dintre Airbusuri zboara in prezent zi de zi in regim charter spre Antalya, fiind inchiriat de 3 tour operatori romani, care au stiut cum sa-l foloseasca eficient.