În „Everything Everywhere All at Once” trebuia să joace Jackie Chan. „Schimbarea personajelor a făcut povestea mai personală”
„Everything Everywhere All at Once”, pelicula care obținut șapte premii Oscar și poate fi văzută pe Voyo, are în centru o intrigă simplă, dar care se complică pe parcurs. Filmul poate fi urmărit pe VOYO.
Este un film despre o femeie de vârstă mijlocie supusă unui control fiscal „Everything Everywhere All at Once” este un film multiverse, dar, spre deosebire de peliculele cu supereroi care definesc de obicei acest concept, acest film este complet diferit. Cele 100,6 milioane de dolari la nivel mondial, cea mai mare încasare a companiei independente A24 - a fost realizat cu un buget foarte mic raportat la restul industriei cinematografice, transmite Hollywood Reporter.
Pe măsură ce își încheiau filmul de debut, „Swiss Army Man", în 2016, Dan Kwan și Daniel Scheinert au început să pună la cale o continuare la fel de ambițioasă: o explorare a infinitelor realități posibile, întemeiată pe povestea unei familii chinezo-americane de proprietari de spălătorie, care se destramă ușor. Protagonistul este un personaj care trebuia să joace în mod credibil rolul de dur cu accente comice, în rol și de părinte - a fost gândit inițial pentru Jackie Chan, cu Michelle Yeoh în rol secundar, în rolul soției sale.
Paradoxal, lipsa lui Jackie Chan a ușurat realizarea filmului
Dar, pentru că Chan nu a fost disponibil, scenariștii și regizorii au luat în considerare mutarea soției în centrul atenției.
„Schimbarea personajelor a făcut povestea mai personală, ceea ce ne-a oferit o multitudine de experiențe. Dintr-o dată, a devenit mult mai ușor de scris și de pus în scenă”, spunea Kwan.
Cu doar puțin neon și niște aburi, directorul de imagine și designerul de producție au adus atmosfera din Hong Kong în centrul orașului L.A.: „A fost foarte minimalist", spune producătorul Jonathan Wang.
„De-a lungul anilor, [personajele mele] au fost puternice. Așa că, atunci când am citit scenariul, am zis: "Uau, ce?" spunea Michelle Yeoh.
Până în ianuarie 2020, producția era aproape să înceapă, după ce, în cele din urmă, și-a asigurat finanțarea și distribuția prin intermediul companiei independente A24 și și-a finalizat distribuția: Stephanie Hsu în rolul fiicei capricioase cu puterea de a distruge multiversul, James Hong în rolul bunicului încruntat, Ke Huy Quan în rolul soțului dulce și Jamie Lee Curtis în rolul auditorului fiscal din iad.
Filmările s-au terminat chiar înainte de pandemie
Filmările pentru EEAAO au avut loc în cele opt săptămâni anterioare izbucnirii pandemiei din SUA, în primăvara anului 2020, încheindu-se - cu excepția a două zile - chiar în momentul opririi tuturor activităților. Primele șase săptămâni s-au filmat în principal într-o clădire de birouri din Simi Valley, care fusese anterior o filială Bank of America. „Erau chiar cei responsabili pentru scufundarea economiei în 2008 și 2009, sursa tuturor lucrurilor rele care s-au întâmplat", spune designerul de producție Jason Kisvarday. „Așa că a fost, de fapt, distractiv să fiu acolo, să fac ceva bun în acea clădire, în ciuda tuturoro lucrurilor teribile din trecut."
Locația avea deja birouri open spaces, dar designerul de producție Kisvarday a contribuit cu experiența personală pentru a adăuga autenticitate la un așa zis birou al Fiscului. „În timp ce filmam, chiar am fost auditat", spune el. „Am adus copii ale documentelor mele de audit și le-am presărat în decor. Am fost descumpănit, dar în același timp m-am gândit: 'Wow, asta e ceva real! Trebuie să aducem asta aici'. "
Obiecte de decor cumpărate din Chinatown
Când a fost vorba de a decora realist micul apartament al familiei Wang, situat deasupra spălătoriei familiei, responsabila de decoruri Kelsi Ephraim a angajat un consultant cultural care a dus-o prin Chinatown din Los Angeles, pentru a procura marca adecvată de aparat de gătit cu aburi, pentru orez, și alte obiecte de mobilier, până la calendarele de perete.
Decorul apartamentului a fost construit de la zero în cafeneaua reală a clădirii de birouri, ceea ce a oferit echipei lui Jason Kisvarday luxul de a avea timp să pună la punct detaliile, în timp ce echipa era deja adunată acolo pentru a filma scenele de la fisc. „Am avut la dispoziție săptămâni întregi pentru a face ca acel loc să fie la fel ca și locațiile reale în care filmam", spune el. „De obicei, este aproape perfect - întrerupătorul de lumină este exact acolo unde te aștepți să fie, nu într-un loc ciudat, ceea ce se întâmplă în mod normal în viața reală. Pentru acest decor important, am avut timp să îl perfecționăm, să ne întoarcem și să adăugăm un aer vechi."
„Unul dintre cele mai dificile lucruri este să faci un decor să fie ca în lumea reală", spune designerul de producție Jason Kisvarday, care a construit apartamentul lui Wang de la zero, în fosta cafenea a clădirii de birouri.
Provocarea scenelor multiverse, întreținută de bugetul restrâns
Decoruri precum biroul de la Fisc, apartamentul și spălătoria au necesitat o atenție foarte mare la detalii, iar punerea în scenă a unui multivers, unele dintre scene întrezărite doar pentru câteva secunde, a însemnat să fii creativ și economic. „[Daniels] nu a vrut să facă totul cu ecranul verde ( tehnologie de filmare cu ajutorul tehnologiei, n.r.) sau cu planuri compuse, fabricate", își amintește Kisvarday. „Aceasta a fost provocarea: multitudinea decorurilor, în timpul și bugetul extrem de restrâns pe care l-am avut la dispoziție. Eram un departament foarte bine pregătit și nu făceam decât să ne prezentăm și să terminăm platou după platou."
Daniels a atins majoritatea decorurilor multiversului în scenariul lor, așa că a trebuit să găsească ceea ce Kisvarday numește „locații universal-valabile", care să ofere mai multe aspecte diferite într-un singur loc. Chinatown a fost unul dintre acestea, unde echipa a pus în scenă diferitele decoruri ale flashback-ului din Hong Kong la câțiva pași unul de altul. DC Stages din Arts District L.A. s-a dovedit, de asemenea, utilă, cu decorurile sale prefabricate și independente (închisoare, spital, sufragerie). „Arătau bine la prima vedere, ceea ce era tot ce aveam nevoie", spune designerul de producție. „Am reușit să filmăm în poate 10 decoruri diferite într-o zi, ceea ce în mod normal este la limita imposibilului. Iar [directorul de imagine] Larkin [Seiple] este uimitor în a face ca orice să arate incredibil."
Everything Everywhere All At Once, filmul cu șapte premii Oscar, poate fi urmărit pe VOYO, singura platformă de streaming din România care îl difuzează, chiar înainte de a fi disponibil în cinematografe. Este o nouă experiență de vizionare în avans oferită abonaților noștri.