„Brânza Regelui Carol”. Influenceri români, păcăliți să promoveze un produs care nu există. Cum au picat în plasă
Mai mulți influenceri români au fost păcăliți de un tânăr creator de conţinut. Acesta a reușit să convingă mai multe persoane din mediul online să promoveze „Brânza Regelui Carol al III-lea”, produs care nu există în realitate.
Experimentul inițiat de Andrei Petroff a vrut să arate că celebritățile din mediul online promovează de multe ori produse pe care nu le verifică înainte. Testul a fost picat de mai multe vedete de pe internet.
„Scopul nu a fost şi nu este să îmi bat joc de nişte oameni. Le-am dat toate oportunităţile să se prindă că ce le-am trimis nu era un produs real”, spune tânărul, Andrei Petroff, pentru paginademedia.ro.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 43.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 9:00
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
Influencerul spune că a lăsat intenționat indicii că pachetul este fals. De exemplu, scrisoarea era semnată de „Curtea Regală a României”, instituție care în realitate nu există, dar care poate fi ușor confundată cu „Casa Regală a României” sau cu „Familia Regală a României”.
Andrei Petroff a construit întreaga poveste în jurul unei bucăți de brânză și a reușit să păcălească mai mulți influenceri să promoveze acest produs.
În pachetele de PR trimise de el exista o bucată de brânză Camembert, prezentată de tânărul Andrei Petroff drept o „brânză făcută de călugări la o mănăstire din satul săsesc Cloaşterf, în cinstea Regelui Carol al III-lea”.
Bucata de brânză a fost împachetată apoi în hârtie maro și o sfoară, cu un sigiliu din ceară roşie ataşat. Pentru ambalaj a folosit o cutie roșie lucioasă „kitsch”, după cum o descrie tânărul.
A ales apoi 16 influenceri pe care a încercat să-i convingă să îi accepte produsul. Printre aceștia se numărau Ioana Grama, Alina Ceuşan, Oana Roman și Ana Morodan.
Opt vedete au muşcat momeala. Influencerii și-au luat rolul în serios și au început să promoveze produsul pe Instagram.
„La prima impresie este foarte elegant şi maiestuos, aşa”, a spus Claudisky.
Și Oana Roman se numără printre vedetele care au fost păcălite. Aceasta le-a arătat fanilor de pe Instagram cadoul primit şi a povestit, sub titlul #branzaregelui, povestea „senzaţionlă” a produsului.
Inclusiv Ana Morodan a postat pe Instagram o fotografie cu pachetul de PR primit.