Cât câștigă un influencer pentru o postare pe Instagram. Firmele investesc anul acesta 100 de milioane de euro în campanii

×
Codul embed a fost copiat

Meseria de influencer devine tot mai bănoasă pe măsură ce firmele sunt interesate să își promoveze produsele prin intermediul lor.  

Numai anul acesta, estimările arată că firmele vor investi 100 de milioane de euro în campanii online, adică de cinci ori mai mult decât acum patru ani, după cum estimează o cercetare a pieței de la noi, realizată de HypeAuditor și MOCAPP.

Pentru o singură postare, influencerii cunoscuți pot încasa mii de euro.

La doar 21 de ani, Vlad, cunoscut ca Jucky pe rețelele sociale, a adunat 300 de mii de urmăritori pe Instagram și TikTok.

A început să posteze online acum trei ani, ca un hobby, iar de o vreme are contract cu o agenție de management și spune că a ajuns să se întrețină singur doar din colaborările cu firmele.

Citește și
gen z
Motivul pentru care consumatorii americani din generaţia Z se bazează tot mai mult pe părinţi pentru susţinerea cheltuielilor
Reacția lui Dmitri Medvedev, după atacul ucrainean cu rachete americane ATACMS

Vlad Jucan, infuencer:Sunt mult mai multe uși deschise momentan față de acum trei ani, când am început eu. Cifrele fluctuează. Pot să ajungă de la câteva sute de euro până la câteva mii de euro”.

Reporter: Pentru o singură postare?

Vlad Jucan, infuencer:Da. Cele mai multe branduri cu care colaborez sunt atât pe partea de haine, cât și pe partea de skincare, de îngrijire a tenului”.

Monica are 38 de ani și a început să posteze pe Instagram acum nouă ani. Contractele au venit abia acum doi ani și sunt tot mai multe. Acum combină munca de traducător, de influencer, dar și de mamă.

Monica Meșter, influencer:Am implicat-o și pe ea. Avem colaborări pentru rochițe, pentru jucării, îi place, cred că o să devină și mai ceva decât mine. Odată ce faci reclamă la un produs, și concurența te ia în vizor și la un moment dat îți propune o campanie. Cred că sunt de 2-3-4 ori mai multe acum. Nu sunt genul care să promoveze orice. Le selectez”.

Pentru că au multă vizibilitate pe internet, tot mai multe firme aleg să își promoveze produsele cu ajutorul influencerilor.

Bugetele au crescut vertiginos

Dacă în 2020 piața era estimată la aproximativ 20 de milioane de euro, de atunci sumele au crescut de cinci ori, iar pentru anul acesta se estimează că influencerii vor primi în jur de 100 de milioane de euro pentru a promova produse și servicii.

Numărul influencerilor a crescut și el de aproape cinci ori în ultimii ani și au apărut mulți micro și nano-influenceri, cu urmăritori mai puțini, dar care sunt eficienți pentru că au o audiență loială.

În iunie 2024 existau aproximativ 48.000 de influenceri români activi, fiecare având cel puțin o campanie plătită pe lună. Cei mai mulți sunt din generația Z, născuți după 1997.

Cele mai importante firme care investesc în acest fel de marketing sunt cele de modă, frumusețe și machiaj, financiare și tehnologie.


Funded by the European Union
Finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate sunt ale autorilor și nu reflectă neapărat pe cele ale Uniunii Europene sau ale Comisiei Europene. Nici Uniunea Europeană și nici autoritatea care acordă finanțarea nu pot fi considerate responsabile pentru acestea.
Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Generația Z invadează festivalurile de muzică din România. Sute de mii de tineri, într-un spectacol de ritmuri și energie
Generația Z invadează festivalurile de muzică din România. Sute de mii de tineri, într-un spectacol de ritmuri și energie

Dacă ești tânăr, pasionat de muzică și experiențe de neuitat, România e locul ideal pentru a-ți petrece vacanța de vară.

Motivul pentru care consumatorii americani din generaţia Z se bazează tot mai mult pe părinţi pentru susţinerea cheltuielilor
Motivul pentru care consumatorii americani din generaţia Z se bazează tot mai mult pe părinţi pentru susţinerea cheltuielilor

Adulţii din generaţia Z din SUA se confruntă cu provocări financiare tot mai mari din cauza inflaţiei şi a costurilor de trai în creştere.

 

Trucul folosit de Ștefana Todică pentru a pune bani deoparte. Sfaturi de economisire pentru cei din Generația Z
Trucul folosit de Ștefana Todică pentru a pune bani deoparte. Sfaturi de economisire pentru cei din Generația Z

Ștefana Todică, realizatoarea rubricii iBani de la stirileprotv.ro a vorbit la MyImpact despre greutățile pe care le întâmpină cei din Generația Z, atunci când vine vorba de investiții și de economisirea banilor.

“N-am mai simțit așa ceva!” Generația Z din România trăiește pentru prima dată succesele Naționalei de fotbal
“N-am mai simțit așa ceva!” Generația Z din România trăiește pentru prima dată succesele Naționalei de fotbal

Tinerii din Generația Z se află pentru prima dată în postura de a se bucura de performanțele echipei Naționalei de fotbal a României.

Mirele are 100 de ani, iar mireasa 96. Nunta memorabilă a unui veteran care s-a căsătorit cu iubita sa în Normandia | FOTO
Mirele are 100 de ani, iar mireasa 96. Nunta memorabilă a unui veteran care s-a căsătorit cu iubita sa în Normandia | FOTO

Veteranul armatei americane Harold Terens, în vârstă de 100 de ani, care a participat la debarcarea din Ziua Z acum 80 de ani, s-a căsătorit cu iubita sa Jeanne Swerlin, în vârstă de 96 de ani.

 

Recomandări
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani s-a stricat la o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu 
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani s-a stricat la o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu 

Trenul nou a fost anulat joi dimineaţa din cauza unor erori afişate de computerul de bord, călătorii fiind reprogramaţi pentru următorul tren, potrivit reprezentanţilor Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF).  

Cod Roșu de viscol foarte puternic, cu vizibilitate aproape zero, în România. Au fost emise și alte alerte de vreme rea
Cod Roșu de viscol foarte puternic, cu vizibilitate aproape zero, în România. Au fost emise și alte alerte de vreme rea

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis, joi, mai multe avertizări meteo de vreme rea, Cod Roșu, Cod Portocaliu și Cod Galben de ninsori, viscol și vânt puternic, pentru aproape toată țara.

Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală în Ucraina, anunță Kievul
Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală în Ucraina, anunță Kievul

În dimineața zilei de joi, Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală și alte opt tipuri de rachete în Dnipro, anunță Forțele Aeriene ucrainene.