Cât câștigă un influencer pentru o postare pe Instagram. Firmele investesc anul acesta 100 de milioane de euro în campanii
Meseria de influencer devine tot mai bănoasă pe măsură ce firmele sunt interesate să își promoveze produsele prin intermediul lor.
Numai anul acesta, estimările arată că firmele vor investi 100 de milioane de euro în campanii online, adică de cinci ori mai mult decât acum patru ani, după cum estimează o cercetare a pieței de la noi, realizată de HypeAuditor și MOCAPP.
Pentru o singură postare, influencerii cunoscuți pot încasa mii de euro.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
La doar 21 de ani, Vlad, cunoscut ca Jucky pe rețelele sociale, a adunat 300 de mii de urmăritori pe Instagram și TikTok.
A început să posteze online acum trei ani, ca un hobby, iar de o vreme are contract cu o agenție de management și spune că a ajuns să se întrețină singur doar din colaborările cu firmele.
Vlad Jucan, infuencer: „Sunt mult mai multe uși deschise momentan față de acum trei ani, când am început eu. Cifrele fluctuează. Pot să ajungă de la câteva sute de euro până la câteva mii de euro”.
Reporter: Pentru o singură postare?
Vlad Jucan, infuencer: „Da. Cele mai multe branduri cu care colaborez sunt atât pe partea de haine, cât și pe partea de skincare, de îngrijire a tenului”.
Monica are 38 de ani și a început să posteze pe Instagram acum nouă ani. Contractele au venit abia acum doi ani și sunt tot mai multe. Acum combină munca de traducător, de influencer, dar și de mamă.
Monica Meșter, influencer: „Am implicat-o și pe ea. Avem colaborări pentru rochițe, pentru jucării, îi place, cred că o să devină și mai ceva decât mine. Odată ce faci reclamă la un produs, și concurența te ia în vizor și la un moment dat îți propune o campanie. Cred că sunt de 2-3-4 ori mai multe acum. Nu sunt genul care să promoveze orice. Le selectez”.
Pentru că au multă vizibilitate pe internet, tot mai multe firme aleg să își promoveze produsele cu ajutorul influencerilor.
Bugetele au crescut vertiginos
Dacă în 2020 piața era estimată la aproximativ 20 de milioane de euro, de atunci sumele au crescut de cinci ori, iar pentru anul acesta se estimează că influencerii vor primi în jur de 100 de milioane de euro pentru a promova produse și servicii.
Numărul influencerilor a crescut și el de aproape cinci ori în ultimii ani și au apărut mulți micro și nano-influenceri, cu urmăritori mai puțini, dar care sunt eficienți pentru că au o audiență loială.
În iunie 2024 existau aproximativ 48.000 de influenceri români activi, fiecare având cel puțin o campanie plătită pe lună. Cei mai mulți sunt din generația Z, născuți după 1997.
Cele mai importante firme care investesc în acest fel de marketing sunt cele de modă, frumusețe și machiaj, financiare și tehnologie.