Motivul pentru care consumatorii americani din generaţia Z se bazează tot mai mult pe părinţi pentru susţinerea cheltuielilor
Adulţii din generaţia Z din SUA se confruntă cu provocări financiare tot mai mari din cauza inflaţiei şi a costurilor de trai în creştere.
46% se bazează pe asistenţa financiară din partea părinţilor şi a familiilor lor, potrivit unui raport realizat de Bank of America, publicat miercuri şi citat de Reuters.
Jumătate dintre cele 1.091 de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 27 de ani intervievate de bancă nu erau pe cale să-şi cumpere o casă în următorii cinci ani.
Respondenţii au fost chestionaţi în aprilie şi mai, sondajul fiind ponderat pentru a îndeplini criteriile naţionale de referinţă ale populaţiei, inclusiv sexul şi rasa.
Sondajul a arătat că 46% dintre tineri nu erau pregătiţi să economisească pentru pensie şi 40% nu erau pregătiţi să înceapă să investească în următorii cinci ani.
„Când vorbesc cu tinerii, în special cu generaţia Z, le spun să stabilească un buget şi să-l respecte”, a spus Holly O'Neill, preşedintele Bank of America pentru retail banking.
Dintre cei chestionaţi, 67% fac schimbări în stilul de viaţă pentru a compensa cheltuielile de trai în creştere.
Schimbările includ calcularea cgheltuielilor, reducerea meselor la restaurant, rămânerea acasă în loc să participe la evenimente şi cumpărăturile la magazine mai ieftine.
Economiile de urgenţă au reprezentat un alt punct dureros, 57% dintre respondenţii din generaţia Z nu au suficienţi bani pentru a acoperi cheltuielile pe trei luni.