Facebook modifică radical News Feed-ul. Vor avea prioritate postările de la familie și prieteni
Zuckerberg a anunţat una dintre cele mai mari schimbări ale News Feed-ului din ultimii ani, urmând ca utilizatorilor să le apară mai multe postari de la membrii familiei şi de la prieteni, şi mai puţine de la companii, brand-uri şi publicatii.
De acum înainte vor avea prioritate conţinuturile distribuite de familiile şi de prietenii internauţilor, în detrimentul companiilor şi altor pagini, scrie AFP.
Aceasta este cea mai importantă modificare a strategiei de prezentare a conţinuturilor ce a fost operată în ultimii ani de reţeaua de socializare, care doreşte să pună accentul pe bunăstarea şi binele internauţilor.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Modul în care Facebook va structura publicarea de conţinuturi în următoarele săptămâni, promovând cu prioritate fotografiile, videoclipurile şi mesajele publicate de cei apropiaţi, va permite favorizarea interacţiunilor şi a relaţiilor personale dintre utilizatori, a explicat pentru AFP John Hegeman, coordonatorul departamentului News Feed din cadrul companiei americane.
"Este o mare schimbare. Oamenii vor petrece mai puţin timp pe Facebook, dar acest lucru ne convine, pentru că acest detaliu va face ca timpul petrecut de ei aici să devină mai preţios şi, în definitiv, acest aspect va fi benefic pentru activitatea noastră", a declarat el.
Facebook estimează, de exemplu, că o fotografie de familie are o valoare mai mare pentru un utilizator decât un clip al unei vedete sau reclama unui brand de îmbrăcăminte.
"Credem că interacţiunea între persoane este mai importantă decât consumarea pasivă de conţinuturi", a spus John Hegeman, adăugând că noua strategie reprezintă "una dintre cele mai importante actualizări" operate vreodată de compania Facebook.
Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a spus că pentru el este o prioritate reunirea în viaţa reală a persoanelor care folosesc această reţea de socializare.
"Atunci când vom implementa acest lucru, veţi vedea mai puţine conţinuturi publice precum reclame ale unor companii, mărci şi trusturi mass-media", a scris Mark Zuckerberg într-un mesaj publicat joi pe contul lui de Facebook.
"Facebook a fost construit pentru a-i apropia pe oameni. Această actualizare trebuie să contribuie la îmbunătăţirea acestui proces", a adăugat John Hegeman.
El a citat mai multe studii care au arătat că interacţiunile cu persoanele apropiate favorizează starea de bine a internauţilor mai mult decât o fac, de exemplu, lectura unor articole de presă.
Facebook, la fel ca Twitter, a fost criticată recent că a permis dezvoltarea pe site-ul său a informaţiilor false, după modelul conţinuturilor publicate de internauţii ruşi în timpul campaniei prezidenţiale americane în 2016.
Mark Zuckerberg, cu ocazia rezoluţiilor sale pentru 2018, a promis că va "repara" aceste "erori".
"Una dintre marile noastre priorităţi din 2018 este de a ne asigura că timpul petrecut pe Facebook va fi un timp bine cheltuit", a adăugat Mark Zuckerberg în mesajul pe care l-a publicat joi.