Studiu: Cum sunt copiii manipulați de ambalajele „lipsite de etică” ale alimentelor nesănătoase

dulciuri
News.ro

Companiile alimentare folosesc culori strălucitoare şi personaje din desene animate într-un efort „lipsit de etică” de a manipula copiii pentru a-i face să dorească dulciurile şi chipsurile pe care le produc, potrivit unui raport, scrie The Guardian.

Bite Back, un grup de campanie care face parte din imperiul bucătarului Jamie Oliver, a cerut experţilor în nutriţie să analizeze 262 de produse alimentare dulci vândute în Marea Britanie cu ambalaje care ar putea atrage copiii, fabricate de cele mai mari 10 companii alimentare.

Oliver i-a acuzat pe producătorii de alimente că folosesc în mod deliberat ambalaje concepute pentru a "capta minţile tinere" pentru a vinde mai multă mâncare nesănătoasă.

Cercetarea, realizată de Action on Salt, un grup de experţi în alimentaţie cu sediul la Universitatea Queen Mary din Londra, a constatat că: 78% dintre produse au fost considerate nesănătoase din cauza conţinutului de grăsimi, sare sau zahăr, 67% dintre cele care prezentau un personaj erau nesănătoase, 80% dintre produse foloseau culori vii, precum şi modele şi litere amuzante pentru a atrage atenţia copiilor.

Bite Back a spus: "Unele întreprinderi se folosesc de ambalaje atrăgătoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesănătoase. Printre acestea se numără Kinder Surprise, M&Ms, Randoms şi Monster Munch Giants - toate se ascund în spatele unor ambalaje colorate, atrăgătoare pentru copii, în timp ce îşi îndoapă produsele cu zahăr şi grăsimi".

Citește și
Accelerarea logisticii și a eliminării deșeurilor din ambalaje pentru o planetă sănătoasă mâine. Acțiunile Mars
(P) Accelerarea logisticii și a eliminării deșeurilor din ambalaje pentru o planetă sănătoasă mâine. Acțiunile Mars

Oliver a declarat: "Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi şi interesante, aceste companii schimbătoare le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor. Acest truc ... este încă un alt mod prin care companiile bombardează copiii cu mâncare nesănătoasă de tip junk food".

Bite Back îşi prezintă joi dovezile în cadrul unei anchete a Camerei Lorzilor privind alimentele ultraprocesate, dieta şi obezitatea.

Sondajul a constatat că toate cele 58 de produse atractive pentru copii fabricate de Mondelēz International - care deţine mărcile Cadbury, Oreo, Milka şi Dairylea - erau nesănătoase. De asemenea, toate cele 22 produse de Ferrero conţineau cantităţi mari de grăsimi, sare sau zahăr, a constatat Bite Back.

Mars, PepsiCo şi Kellogg's vând zeci de produse cu produse atrăgătoare pentru copii care sunt nesănătoase, a constatat raportul. Cu toate acestea, niciunul dintre produsele care atrag copiii nu a fost Danone.

În februarie, Wes Streeting, laburist, şi-a exprimat îngrijorarea că "în calitate de cetăţeni, suntem foarte manipulaţi de marketingul alimentelor care ne este aruncat în faţă". Există "argumente serioase" pentru impunerea de noi restricţii asupra ambalajelor alimentare, a adăugat el.

Promiţând că un guvern laburist va introduce o linie de demarcaţie la ora 21.00 pentru publicitatea acestor produse, Streeting a îndemnat, de asemenea, producătorii de alimente să contribuie la combaterea obezităţii, în caz contrar riscând să fie forţaţi de un "cilindru compresor" să facă acest lucru.

Departamentul de Sănătate şi Asistenţă Socială a declarat că guvernul are "un istoric dovedit în ceea ce priveşte luarea de măsuri privind obezitatea infantilă".

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Cei mai cancerigeni aditivi alimentari. În ce produse se găsesc și cum te ferești de ei
Cei mai cancerigeni aditivi alimentari. În ce produse se găsesc și cum te ferești de ei

Majoritatea produselor din comerț conțin aditivi alimentari, în special cele ambalate, de la cerealele pentru micul dejun, până la dulciuri, produse de panificație și mâncare conservată sau gata de consum.

(P) Accelerarea logisticii și a eliminării deșeurilor din ambalaje pentru o planetă sănătoasă mâine. Acțiunile Mars
(P) Accelerarea logisticii și a eliminării deșeurilor din ambalaje pentru o planetă sănătoasă mâine. Acțiunile Mars

Mars, unul dintre cei mai mari producători mondiali de dulciuri, ciocolată, alimente și hrană pentru animale de companie, nu face compromisuri atunci când vine vorba de protejarea planetei noastre.

Pofta de dulce este strâns legată de traumele din copilărie. Mihaela Bilic: „Mergem cu această problemă la psiholog”
Pofta de dulce este strâns legată de traumele din copilărie. Mihaela Bilic: „Mergem cu această problemă la psiholog”

Iar am mâncat prea multe dulciuri pe ziua de azi. Pentru că am obosit, pentru că am fost stresați, pentru că n-am avut timp de o masă.

Recomandări
Consultări politice la Cotroceni. AUR refuză să participe: ”Iohannis, pleacă!”. USR intră la discuții separat de PSD și PNL
Consultări politice la Cotroceni. AUR refuză să participe: ”Iohannis, pleacă!”. USR intră la discuții separat de PSD și PNL

Preşedintele Klaus Iohannis a început, la Palatul Cotroceni, consultările cu partidele parlamentare în vederea desemnării unui candidat pentru funcţia de prim-ministru.  

VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit
VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit

Un accident de autocar urmat de un incendiu s-a soldat cu cel puţin 38 de morţi, sâmbătă, în statul brazilian Minas Gerais (sud-est), a anunţat poliţia, citată de AFP, potrivit News.ro.

Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum
Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum

Jurnaliștii au identificat numele a 84.761 de soldați ruși care au murit - până acum - în timpul invadării Ucrainei, se arată într-o investigație comună realizată de BBC Rusia și Mediazona, potrivit Kyiv Independent